תיאטרון | הצגות

לראשונה מאז הקמתו לפני 70 שנים “תיאטרון הקיבוץ” יוצא להופעות מחוץ לישראל

0
0

יעלה בארה”ב ובקנדה את ההצגה “מען לא ידוע” לקראת וביום הזיכרון הבינלאומי לשואה. ההצגה עוסקת באידיאולוגיה הנאצית. שחקניה הם בנים לניצולי שואה
לראשונה מאז הקמתו לפני 70 שנים
לראשונה מאז הקמתו לפני 70 שנים “תיאטרון הקיבוץ” יוצא להופעות מחוץ לישראל

מהקיבוץ לאמריקה: “תיאטרון הקיבוץ” יופיע בסוף החודש לראשונה גם מחוץ לגבולות ישראל. צוות שחקנים, אנשי הפקה והנהלת התיאטרון יצאו בסוף השבוע הזה לסיבוב הופעות בארה”ב ובקנדה, עם ההצגה “מען לא ידוע”, שתועלה 8 פעמים בפני קהילות יהודיות, ובפני הקהל הרחב בטורונטו, מונטריאול, פילדלפיה ומיאמי.

ההצגה “מען לא ידוע” הינה עיבוד לבמה לספר הנודע של קרסמן טילור, בתרגום של אשר טרמון, ובבימוי של אבי מלכה. השחקנים הם רפי קלמר וצביקה שוורצברג. ההצגה הוצגה בארץ למעלה מ-150 הצגות בפני בני נוער ומבוגרים.

הספר הקטן והחשוב הזה עורר תדהמה כשהתפרסם לראשונה בארצות הברית בשנת 1938, ושוב הסעיר את הקוראים – הפעם גם באירופה – כשנדפס שוב ב-1992.

זהו סיפורם של שני חברים, אמריקאי וגרמני, המנהלים חליפת מכתבים מרתקת שממנה עולה סיפורה של ההשפעה המרעילה של האידיאולוגיה הנאצית על האדם הפשוט. הסופרת קרסמן טיילור הצליחה כבר ב-1938 לתפוס את תמצית הרוע שבנאציזם, והוציאה תחת ידיה סיפור שסיומו המפתיע והמזעזע עושה אותו ליצירת מופת.

שני שחקני ההצגה, קלמר ושוורצברג, הינם בנים לניצולי שואה, והם נרגשים מאד לקראת סבוב ההופעות אשר התקיים סביב אירוע לציון יום השואה הבינלאומי שחל אתמול 27/1.

ראשיתו של “תאטרון הקיבוץ” לפני 70 שנים, בשנות השלושים של המאה ה-20. בימים ההם פעל התיאטרון כלהקה פוליטית-סאטירית בהשראת התיאטרון של פסקאטור וברכט. מאז שנות השישים הפך תיאטרון הקיבוץ לתיאטרון חברתי הפועל בסטנדרטים מקצועיים של תיאטראות רפרטוארים.

בעשרים השנים האחרונות מופיע התיאטרון בכל רחבי הארץ, לא רק בקיבוצים, בהצגות לילדים, נוער ולמבוגרים. בשונה מהעבר, שחקניו כיום הם לא רק קיבוצניקים.

120 שחקנים ויוצרים פועלים במסגרת התיאטרון. בשנת 2006 הציג התיאטרון 400 הופעות ברחבי הארץ, במתנ”סים, בתי ספר, בסיסי צה”ל, עיירות פיתוח ובקיבוצים.

יו”ר ההנהלה הציבורית של “תיאטרון הקיבוץ” הוא עודד פלדמן. מנהלו יעקב (פלשקה) פישפלד. מסייעים בתמיכת התיאטרון התנועה הקיבוצית, משרד החינוך וקרנות שונות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן