בריאות הציבור

המרכז הרפואי הלל יפה ומועצת זכרון יעקב בפרויקט בריאות ראשוני מסוגו באזור

0
0

שיתוף פעולה זה, הוא תולדה של יוזמה משותפת של הנהלת המרכז הרפואי הלל יפה ומועצת זכרון יעקב, שמטרתו ליצור “חודש בריאות ואיכות הסביבה”, שבו תערכנה פעילויות שונות בתחום הבריאות ואיכות הסביבה לרווחת התושבים.
המרכז הרפואי הלל יפה ומועצת זכרון יעקב בפרויקט בריאות ראשוני מסוגו באזור
המרכז הרפואי הלל יפה ומועצת זכרון יעקב בפרויקט בריאות ראשוני מסוגו באזור

“שיתוף פעולה בריא”: במועצה של זכרון יעקב שמים דגש על בריאות התושבים. לטובת העניין, החליטה המועצה על עידוד ביצוע פעילות גופנית וטרחה לסלול לתושביה שבילי הליכה מיוחדים. במסגרת חניכתם של שבילים אלו, חברה המועצה למומחי המרכז הרפואי הלל יפה, וביוזמה משותפת תקיים סדרת הרצאות ופעילויות בנושאי בריאות במשך כל חודש מאי. הולכים על הבריאות.

בריאות ואיכות חיים הינם שני נושאים שהפכו בשנים האחרונות לבעלי חשיבות רבה בחברה הישראלית. “כיום, בשונה מבעבר, לא קיימת הפרדה בין שני נושאים אלו”, מציין ד”ר מאיר אורן, (בצילום) מנהל המרכז הרפואי הלל יפה שבעיר חדרה.

“אם בעבר השמירה על בריאותינו הסתכמה בגישה בסיסית ביותר כמו ללבוש סוודר כשקר, הרי שכיום רובנו נוהגים לבצע פעולות מניעה משמעותיות יותר, כגון; הליכה מסודרת לחדר כושר, נטילת תוספי מזון ובעצם רפואה מונעת על מרכיביה השונים”.

“מבחינה זו” – מוסיף, ד”ר אורן; “חשוב לנו כגוף ציבורי, שבריאות היא תחום מומחיותו, לסייע בהנחלת עקרונות לחיים בריאים בקרב הקהילה באזור ובכלל. לכן, מבחינתנו, יצירת שיתוף הפעולה עם מועצת זכרון יעקב בנושא זה הוא חשוב ומבורך”.

שיתוף פעולה זה, שהוא תולדה של יוזמה משותפת של הנהלת המרכז הרפואי הלל יפה ומועצת זכרון יעקב, יצר את מה שמכנים ד”ר מאיר אורן וראש המועצה המקומית אלי אבוטבול פרויקט המכונה; “חודש הבריאות ואיכות הסביבה”, שבו תערכנה פעילויות שונות בתחום הבריאות ואיכות הסביבה לרווחת התושבים.

“יום הליכה” יהיה הפרויקט, הראשון מסוגו באזור, שיפתח ב-3.5.07 ויצוין בכל מוסדות החינוך בזכרון יעקב. ביום זה, יחנכו רשמית מסלולי ההליכה החדשים עליהם טרחה המועצה בהשתתפותם של ילדים, נוער ומבוגרים גם יחד.

לאחר מכן, לאורך כל חודש מאי (ותחילת יוני), תתבצענה, ללא תשלום, הרצאות של רופאים מומחים מהמרכז הרפואי הלל יפה אחת לשבוע במוזיאון המועצה ובשעות הערב.

ההרצאות יקיפו תחומי בריאות, כגון; רפואת הספורט (ד”ר נמרוד רון, סגן מנהל מחלקה אורטופדית ב’ ומומחה בתחום, אורטופדית כף הרגל והקרסול), רפואת לב (ד”ר שמחה מייזל, מנהל היחידה לטיפול נמרץ), נושא עיכוב תהליכי ההזדקנות (פרופ’ רפי קרסו, מנהל המחלקה הנוירולוגית) ותחום המין והמיניות בעידן החדש (ד”ר רונן רוב, אורולוג ומנהל המרפאה לבריאות מינית).

כמו כן, יתקיים בוקר של הרצאות בתחום ההיריון והלידה במועדון ויצ”ו בישוב, בו תועברנה הרצאות על ידי פרופ’ מוטי חלק, מנהל המחלקה לנשים ויולדות, והגב’ אורלי בסיס, מיילדת מוסמכת ואחות אחראית בחדר הלידה.

אלי אבוטבול, ראש מועצת זכרון יעקב: “במועצה רואים חשיבות רבה בקשר של הקהילה שלנו מול בית החולים האזורי הנותן שירותים לתושבינו. הפעילות המשותפת העתידית בחודש מאי היא בעיני “תחילתה של ידידות מופלאה…”.

אבוטבול, הוסיף, כי הוא מקווה, כי ההיכרות של תושבי זכרון יעקב עם מומחי המרכז הרפואי הלל יפה במסגרת חודש ייחודי זה תאפשר, מלבד הרחבת הידע בתחומי הבריאות השונים, גם הכרה טובה יותר של מגוון השירותים אותם מספק בית החולים על מנת שנוכל להשתמש בהם בשעת הצורך ובשגרה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן