נגישות כאן ישראל

עשרות ילדים עם מוגבלות נידונו לסבול שנה נוספת: לא ישולבו בבתי ספר רגילים

0
0

מתחקיר עמותת ’נגישות ישראל’ עולה שרשויות מקומיות אינן מנצלות תקציבים המועברים להן להנגשת בתי ספר לילדים עם מוגבלות ■ יו”ר העמותה: “העמותה קוראת לשרת החינוך ולמרכז השלטון המקומי לוודא הנגשתם של בתי ספר בתכנית בזק עד לתחילת שנת הלימודים הקרובה
עשרות ילדים עם מוגבלות נידונו לסבול שנה נוספת: לא ישולבו בבתי ספר רגילים
עשרות ילדים עם מוגבלות נידונו לסבול שנה נוספת: לא ישולבו בבתי ספר רגילים

תחקיר חדש של עמותת נגישות ישראל מעלה נתונים חמורים ביותר, לפיהם עשרות ילדים עם מוגבלות לא יזכו ללמוד בשנה הבאה במערכת החינוך בשל אי ניצול תקציב. עמותת נגישות ישראל חושפת לראשונה, כי בשנים 2005 ו-2006 נעשה שימוש רק ב-20 אחוזים מהתקציבים שהועברו על ידי משרד החינוך לרשויות המקומיות לצורך הנגשת בתי הספר.

הנתונים מצביעים על כך, שרק כ-2 מליון שקלים, נוצלו מתוך 10 המיליון שקלים שהועברו לרשויות בשנת 2006, ורק 1 מליון שקל נוצל מתוך 5 המיליון שקלים שהועברו לרשויות בשנת 2005.

מבחינת אנשי עמותת “נגישות ישראל” מדובר בעובדה בלתי נתפסת; לדברי אנשיה; “ישנן תכניות מפורטות וסופיות להנגשת בתי ספר, יש כסף בקופה ושום דבר לא נעשה! בנוסף, עשרות תכניות תקועות במשרד החינוך עקב חוסר בתקנים שיאפשרו את בדיקתם ואישור התקציבים לרשויות”.

בעמותת “נגישות ישראל” מוסיפים ומדגישים, כי; “מה שמדהים הינו שבד”כ הרשויות מתלוננות על חוסר בתקציבים- כאן קיימים גם התקציבים “במזומן” בקופת הרשות וגם תכניות הביצוע, ורק חידלון ואפאטיות הרשויות מפרידים בין ילדים עם מוגבלות מלהשתלב בכבוד, שוויון ועצמאות בינות ילדים במסגרות חינוך קונבנציונאליות.

מדובר במחדל של אטימות וחוסר הבנה של המשמעות הנגזרת לילד עם מוגבלות הלומד במערכת הרגילה”.

יו”ר העמותה, מר יובל וגנר; עמותת “נגישות ישראל קוראת ליו”ר המרכז לשלטון מקומי לישראל מר עדי אלדר, לפעול בתכנית בזק מול הרשויות ולוודא הנגשת בתי ספר עד לתחילת שנת הלימודים הקרובה. העמותה קוראת גם לשרת החינוך יולי תמיר, להציב תקנים נוספים לאישור ותקצוב תוכניות הנגשת בתי הספר”.

עמותת נגישות ישראל

עמותת נגישות ישראל הוקמה בשנת 1999 על מנת לאפשר השתלבותם בחברה בשוויון, בזכות, בכבוד ובמקסימום עצמאות של אנשים עם מוגבלות החיים בישראל;

העמותה הוקמה מתוך כוונה לקדם את השוויון בין אנשים עם מוגבלות לחברה בכלל, תוך הגברת המודעות לנושא הנגישות של המחוקקים, רשויות השלטון, הקהילה העסקית ועוד;

העמותה מסייעת לקידום ושיפור השירות לאנשים עם מוגבלות, קידום תעסוקת אנשים עם מוגבלות, שיפור הידע המקצועי הנושא הנגישות של אדריכלים, מהנדסים, מעצבים ועוד.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן