עובדים | תעסוקה | כוח אדם

נתניה: מאבקו של שומר בחברת השמירה בע”מ הוכתר בהצלחה

0
0

כאשר הבינה חברת השמירה בע”מ, כי השומר-התובע איגאדי, יודע לשמור גם על זכויותיו היטב, התקפלה וניאותה להסכם פשרה בו הוחלט, כי תשלם לתובע איגאדי, סכום של 10,000 שקלים כפיצויי פיטורין. וכן 1,150 שקלים הוצאות שנפסקו.
נתניה: מאבקו של שומר בחברת השמירה בע
נתניה: מאבקו של שומר בחברת השמירה בע”מ הוכתר בהצלחה

מי ישמור על זכויות השומרים. הינה סיפור קצר על אלברט איגאדי, מן העיר נתניה, עובד חברת שמירה שהועסק כשומר באתר “טבע – אביק” בנתניה שהחליט ללכת עד הסוף נגד פיטוריו מחברת השמירה בע”מ שלוו במסכת של הרעה מוחשית בתנאי העבודה שלו שהתבטאו גם בעבודה בשמש ללא אפשרות לשבת או לצאת להפסקה.

בתביעה שהגיש השומר אלברט איגאדי, לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, ע”י ב”כ עוה”ד יוסי תובל בצילום משמאל, ממשרד עו”ד תובל ושות’ בנתניה, נגד חברת השמירה בע”מ, בדרישה לפיצויי פיטורין, הודעה מוקדמת, הפחתת מס ארגון, הסדרים פנסיונים, תוספת ותק, שעות נוספות, ביגוד והלבשה בסכום כולל של: 52,053 שקלים.

בכתב תביעה גולל התובע איגאדי, את מסכת הטירטורים שחווה לטענתו, לכאורה.

איגאדי, הועסק, לתקופה של כשלוש שנים ותשעה חודשים ע”י הנתבעת כשומר באתר “טבע – אביק” בעיר נתניה ואילו לקראת סיומה עבד ב”טיב טעם” באזור התעשייה בעיר נתניה למשך מספר ימים.

לפני סיום יחסי העבודה בינו לבין חב’ השמירה בע”מ, פוטר ממקום העבודה באתר “טבע – אביק”, בו עבד כאמור לאורך רוב התקופה, ונאלץ לעבוד באתר אחר השייך לחברה והעונה לשם; “טיב טעם”.

לטענתו, ביצע איגאדי, המתקשה בדיבור השפה העברית ואף איני יודע לקרוא בשפה העברית את המוטל עליו ללא דופי ואכן החל להסתגל לנסיבות החדשות ולתנאי העבודה הסביבתיים החדשים, אולם לא די בכך, לאחר המעבר לאתר העבודה החדש, הוא טוען, כי נאלץ לעבור מסכת של טרטורים חוזרים ונשנים ע”י חב’ השמירה בע”מ, שכללו בין היתר, שינוי מהותי והרעה מוחשית בתנאי העבודה; הפחתת כמות המשמרות, הפחתת שעות העבודה, עבודה בשמש ללא אפשרות לשבת או לצאת להפסקה לבסוף בשיא הזלזול הזמינה הנתבעת עובד אחר לאותה משמרת אשר בה שובץ התובע ובאותו מעמד נאמר לתובע ע”י הנתבעת, כי עליו לחזור לביתו.

לאור האמור לעיל, ומחמת הנסיבות הללו טען השומר איגאדי; “נותרתי ללא מקור פרנסה חלופי ומצבי הכלכלי הדרדר עד מאוד. לאחר שהבנתי שחב’ “השמירה בע”מ”, אינה מעוניינת עוד בשירותיי ועקב מצבי הכלכלי הקשה והחובות הגדלים ותופחים וזאת כאשר מוסד ההוצאה לפועל מאיים עליי ועל משפחתי, הצורך הדחוף בהכנסה נוספת והרצון לצמצם את נזקיי החלטתי למצוא מקום עבודה חדש.

לטענת איגאדי, הוא היה מוכן להמשיך לעבוד אצל הנתבעת אך הדבר לא התאפשר לו בגין הזלזול וההתעלמות הבוטה מצדה של הנתבעת.

לטענת בא כוח ועו”ד יוסי תובל מנתניה, פניותיו ופניות לקוחו אל חב’ השמירה בע”מ, אינספור פעמים על מנת שתשלם לו את פיצויי הפיטורים וזכויותיי הנלוות להם הוא זכאי, לא נענו.

לפיכך הוגש לביה”ד האזורי לעבודה בעיר תל אביב, ע”י ב”כ עוה”ד יוסי תובל, נגד חברת השמירה בע”מ, בדרישה לפיצויי פיטורין. התובע איגאדי, עבד אצל הנתבעת והשתכר שכר מינימום לשעה, כאשר שכרו היה מסתכם בסך של כ-5,000 שקלים ברוטו בממוצע לחודש, לפיכך חישוב הפיצוי נעשה בהתבסס על נתון זה.

ולכן, השומר איגאדי, זכאי לפיצויי של 5,000 שקלים (בממוצע לחודש) כפול שלוש שנים ותשעה חודשים (באופן יחסי) = 18,750 שקלים, הודעה מוקדמת, הפחתת מס ארגון, הסדרים פנסיונים, תוספת ותק, שעות נוספות, ביגוד והלבשה. סכום התביעה הכולל עמד על סה”כ פיצויי התובע: 52,053 שקלים.

כאשר, ככל הנראה, הבינה חברת השמירה בע”מ, כי השומר התובע איגאדי, יודע לשמור היטב גם על זכויותיו, התקפלה וניאותה להסכם פשרה בו הוחלט, כי תשלם לאיגאדי, סכום של 10,000 שקלים כפיצויי פיטורין. וכן 1,150 שקלים הוצאות שנפסקו.

(תיק עב 9231/06 בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב).

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן