הדברה ביולוגית

הדברה ביולוגית של יתושים באמצעות עטלפי חרקים בעיר רמת גן

0
0

שני מיני עטלפי חרקים מסוגלים להיות ניזונים מכ-600 יתושים כל אחד מדי לילה ■ במהלך הפרויקט בר”ג מתוכננים להגיע לשטח הפרויקט הן תלמידים ממערכת החינוך והן ציבור אחר שילמדו על אודות הפרויקט ועל חשיבות ההדברה הביולוגית.
הדברה ביולוגית של יתושים באמצעות עטלפי חרקים בעיר רמת גן
הדברה ביולוגית של יתושים באמצעות עטלפי חרקים בעיר רמת גן

במהלך חודש יולי 2007 החל פרויקט של הדברה ביולוגית של יתושים בעזרת עטלפי חרקים ברמת גן. הפרויקט נעשה בשיתוף עיריית רמת גן, חוקרים מהגן הזואולוגי של אוניברסיטת תל אביב והמשרד להגנת הסביבה.

ברחבי הארץ חיים מינים שונים של עטלפי חרקים הניזונים מחרקים (בשונה מעטלפי פירות הניזונים מפירות). הגורם המגביל את תפוצת העטלפים הניזונים מחרקים בערים, הוא מחסור במקומות הקינון שלהם, וזאת בשל ההתפשטות העירונית.

נכון לאוגוסט 2007, ידועים שני מיני עטלפי חרקים המסוגלים להיות ניזונים מכ-600 יתושים כל אחד מדי לילה;

▼ עטלפון לבן שוליים
▼ אשף מצוי

קצב הריבוי של עטלפים אלה הוא איטי ביותר – צאצא אחד לשנה. נכון לאוגוסט 2007, לא ידוע על תופעות שליליות העלולות להיווצר לתושבי האזור או לסביבה מהעטלפים הנ”ל (צואתם יבשה והיא מרוכזת אך ורק מתחת לתיבות הקינון).

הפרויקט מלווה על ידי אנשי מקצוע מהגן הזואולוגי של אוניברסיטת תל אביב.

מטרות הפרויקט היא לאפשר לשני מיני עטלפי החרקים לקנן ולהתרבות באזור רמת גן על מנת לסייע בהפחתת אוכלוסיית היתושים באזור, להפחית את השימוש בתכשירי הדברה כימיים – סביבה בריאה יותר לדיירי האזור להעלות את מודעות הציבור לשימוש בהדברה ביולוגית ליידע את אנשי אקדמיה והתלמידים המעוניינים להשתתף בפרויקט בקיומו של מחקר בנושא הדברה ביולוגית של יתושים.

במהלך חודש יולי 2007 הוצבו 50 תיבות קינון ברמת גן: 17 – על עצי אקליפטוס בפארק הלאומי 33 – ברחבי הספארי. המקום נבחר לאחר סקר מקדים של אנשי הגן הזואולוגי.

הפרויקט מתוכנן להימשך מספר שנים במהלכן יבחן אחוז האכלוס של תיבות הקינון בעטלפי החרקים.

במהלך הפרויקט מתוכננים להגיע לשטח הפרויקט הן תלמידים ממערכת החינוך והן ציבור אחר שילמדו על אודות הפרויקט ועל חשיבות ההדברה הביולוגית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן