בריאות | רפואה

המצאה בתחום סוכרת נעורים: מערכת חדשנית למדידה רציפה של ערכי סוכר בדם

0
0

מדובר בחשיפה ראשונה להמצאה מהפכנית בתחום סוכרת נעורים: מערכת חדשנית למדידה רציפה של ערכי סוכר בדם – פשוטה לשימוש ■ מערכת ה”נוויגייטור” הנה אלחוטית, קלה ופשוטה לנשיאה, כך שניתן לבצע עימה פעילויות רוטיניות
המצאה בתחום סוכרת נעורים: מערכת חדשנית למדידה רציפה של ערכי סוכר בדם
המצאה בתחום סוכרת נעורים: מערכת חדשנית למדידה רציפה של ערכי סוכר בדם

בכנס למחלת סוכרת נעורים שערך היום (ראשון) המרכז הרפואי זיו בעיר צפת, נחשפה לראשונה מערכת “נוויגייטור” החדשנית, לבדיקת ערכי סוכר רציפים בדם; “זוהי מערכת פשוטה לתפעול, אך קריטית לאיכות חייהם ובריאותם של חולי סוכרת” אומרת דר’ אורנה דלי גוטפריד מנהלת המרכז לסוכרת נעורים ואנדוקרינולוגיה במרכז הרפואי זיו.

ד”ר דלי גוטפריד, מסבירה, עוד, כי השימוש במערכת הניטור הרציפה – ה”נוויגייטור” פשוט ביותר. חיישן מוצמד לזרועו או בטנו של החולה, המערכת החדשנית משדרת נתונים למקלט מזערי וידידותי למשתמש, וכך מתאפשרת קבלה רציפה של מידע הכרחי לחולי סוכרת.

ד”ר גוטפריד אומרת, כי; “באופן זה, ניתן לפקח על רמת הסוכר בדמו של החולה ובנוסף המערכת המתוחכמת מתריעה בפני מצבים עתידיים של ירידה ועלייה בערכי הסוכר בדמו של החולה, וכך מונעת הגעה למצבי היפוגליקמיה ו-היפוגליקמיה העלולים להוות סיכון לחיי החולים במחלת סכרת”.

עוד מוסיפה דר’ גוטפריד, כי; “בשונה ממערכות בדיקת סוכר אחרות, המתבצעות בתדירות יומיומית גבוהה וכרוכות בבדיקה פולשנית ומכאיבה, השימוש במערכת החדשנית חוסך מחולי סוכרת כאב פיזי, מאמץ, שימוש בדוקרנים ושטפי דם מיותרים. המערכת החדשנית כרוכה בפעולה פולשנית מזערית ביותר, אשר אינה מורגשת, והמשתמש בה צריך לבצע אך ורק ארבע בדיקות סוכר במשך חמישה ימים.

“שלא כמו המערכת המסורבלת הקיימת כיום, מערכת ה”נוויגייטור” הנה אלחוטית, קלה ופשוטה לנשיאה, כך שניתן לבצע עימה פעילויות רוטיניות כגון; מקלחת, שחייה וספורט, דבר המאפשר חיי שגרה תקינים לחולי הסוכרת” מוסיפה ד”ר גוטפריד.

מערכת ה”נוויגייטור” מורכבת משלושה חלקים – הראשון הנו החיישן המוחדר באמצעות אביזר חד פעמי, הכולל מדבקה ותושבת פלסטיק, המתוכנן לאכלס את המשדר המזערי.

חלקה השני של המערכת הנו המדבקה המודבקת לזרועו או בטנו של החולה, באמצעות האביזר החד פעמי, במינימום חודרניות וכאב, בצורה ישרה לעומק של 5 מ”מ, ללא מחט. המדבקה משמשת את החולה במשך חמישה ימים. לאחר מכן, ה’משדר’ מופרד מן המדבקה להמשך שימוש עם ’חיישן’ חדש.

המשדר משדר נתונים בצורה אלחוטית לחלקה השלישי של המערכת- המקלט בכל דקה.

ה’מקלט’ מתפקד כ’איתורית’ זעירה, אשר ניתן לשאתו באמצעות תופסן ייעודי על החגורה, בכיס או בארנק ותפקידו לקלוט באופן אלחוטי את נתוני ה’חיישן’ ו’המשדר’ תוך שהוא מקרין על צג את ערכי הסוכר העדכניים של המטופל, וחיצי כיוון המראים את המגמה ואת קצב השינויים של הערכים.

מערכת ה”נוויגייטור” גם אוגרת את נתוני הסוכר, כך שניתן לראות נתונים סטטיסטיים וגרפיים על צג ה’מקלט’. את הנתונים שנצברו במקלט ניתן להוריד בצורה אלחוטית לתוכנה ייעודית, הנשמרת על ידי הצוות הרפואי. לחולה ניתנת האפשרות להזין בלחיצת כפתור נתונים נוספים לתוך ה’מקלט’- כגון; יחידות אינסולין שהזריק, כמות הפחמימות שאכל, מצב בריאותו, פעילות ספורטיבית שביצע ועוד.

המרכז לסוכרת נעורים ואנדוקרינולוגיה במרכז הרפואי זיו – צפת, ערך זו השנה ה-12 את כנס סוכרת הנעורים בו הרצו רופאים ומומחים בתחום הסוכרת מן השורה הראשונה בארץ בנושאים שונים בתחום מחלת הסוכרת, ונדונו נושאים, מחקרים וחידושים בתחום הסוכרת כמו גם, הפן הפסיכולוגי של החולים.

בכנס השתתפו מאות חולי הסוכרת ומשפחותיהם.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן