ירוק נעים

מבצע הצלה לשיקום עץ “שיטת היאור” היחיד בארץ ישראל

0
0

– אבותיו של העץ שימשו להקמת אוהל מועד • העץ האחד בלבד של “שיטת היאור” בישראל הועתיק ממקומו, הדבר לא היטיב עימו מרפא הצמחים עודד יפה, הוזעק; “העץ חלש וזקן ועבר טראומה לא פשוטה במעבר. אנחנו נמצאים בתחרות מי ינצח; המזיקים והמחלות או העץ”.
מבצע הצלה לשיקום עץ
מבצע הצלה לשיקום עץ “שיטת היאור” היחיד בארץ ישראל

עץ “שיטת היאור” גדל במצריים, כפי שמעיד עליו שמו. הוא נחשב לעץ קדוש וגזעו שימש להקמת אוהל מועד, שהקימו בני ישראל במסעם במדבר. ככל הידוע, גדל באזור הלא מדברי בארץ ישראל עץ אחד בלבד של “שיטת היאור” בעיר רחובות, בסמוך למסילת הרכבת של רחובות. על פי ההשערה העץ התפתח מזרעים שנשא עימו אחד הנוסעים בקו הרכבת מארץ מצרים לארץ סוריה.

עם הרחבת מסילת הרכבת נוצר צורך להעתיק את העץ והוא הועבר לגבעת הקיבוצים הסמוכה לעיר רחובות. התברר, כי ההעתקה לא הטיבה איתו, מצבו התדרדר והוא הגיע לסכנת מוות. בעקבות זאת הוזעק מרפא הצמחים עודד יפה, מ-“מעבדת שלפ” בקיבוץ גבעת ברנר, שהתחיל בטיפולי הצלה בעץ.

העץ עבר טיפול מקיף שכלל הדברת מזיקים שהתבססו בעץ, טיפול בפטריות, חיזוק מערכת השורשים ועידוד צימוח.

עודד יפה הפך את העץ לפרויקט אישי, הוא ערך עד היום למעלה מ-15 טיפולים ועדיין ממשיך לבקר את העץ ולטפל בו.

“העץ חלש וזקן ועבר טראומה לא פשוטה במעבר. אנחנו נמצאים בתחרות מי ינצח; המזיקים והמחלות או העץ. המשימה לא הושלמה והטיפול צריך להימשך” – אומר יפה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן