צער בעלי חיים

אנונימוס; התעללות וניצול ב”צפארי” בציפורים החכמות במופע הקרקס

0
0

התוכים כלואים בתנאים קשים ומורעבים תמידית כדי שיבצעו את “התעלולים המשעשעים” שמבטיח הצפארי למבקריו • כבר 7 שנים פועל המופע בניגוד לחוק, ללא היתר מהממונה על חוק צער בעלי-חיים • אנונימוס: “הצפארי לא ביקש את ההיתר, כי ידע שלא יקבל אותו
אנונימוס; התעללות וניצול ב
אנונימוס; התעללות וניצול ב”צפארי” בציפורים החכמות במופע הקרקס

עמותת אנונימוס הגישה היום (שני 14.1.08), תלונה למשטרה נגד “צפארי ג’ונגה ג’ונגה”, הפועל בפארק גני יהושוע בתל-אביב. זאת בהמשך לתלונה מפורטת שהוגשה לממונה על חוק צער בעלי-חיים, ד”ר דגנית בן דב. התלונות דורשות לעצור מופע הנערך ב”צפארי” מספר פעמים ביום, במסגרתו מאולצים תוכים “לרכב על אופניים”, לבצע “קסמים” וכדומה.

במופע מנוצלים תוכים ממינים שונים הגדלים באופן טבעי בקצוות מרוחקים של העולם. תקנות מופעי בעלי חיים אוסרות על קיום מופעי בעלי-חיים ללא היתר: “לא יארגן אדם מופע ולא יקיימו אלא אם כן, ניתן לו היתר בכתב מאת הממונה ובהתאם לתנאיו”. ההיתר אמור להינתן רק אם הממונה השתכנע; “כי במהלך המופע, בהכנות לקראתו, או באופן החזקת בעלי-החיים הקשורים למופע לא ייגרם סבל לבעלי החיים”.

עוברים על החוק פעמיים

מבדיקה שערכה אנונימוס (ואושרה על-ידי הממונה על חוק צב”ח) לצפארי מעולם לא ניתן היתר לקיום מופע בעלי-חיים. למעשה, הצפארי מעולם אפילו לא טרח לבקש היתר כזה, כנראה בשל ההתעללות הקשה עליה מבוסס המופע (מתנאי הכליאה, דרך ההרעבה והסבל שבמופע עצמו, ועד להשמדות ההמוניות הכרוכות בחטיפת תוכים כאלה מן הטבע).

בנוסף, בעקבות מאבקי אנונימוס בקרקסים, מדיניות משרדי הממשלה הרלוונטיים שוללת לחלוטין ניצול חיות בר למטרות בידור. הסחר הבינלאומי בעופות בר .

בתלונות שהגישה, ציטטה אנונימוס מפסק הדין של בית המשפט העליון, שאסר מופעי “קרב אדם-תנין”; “אינני מוצא כל הצדק לגרום סבל וצער לבעל-חיים מחוסר הגנה וחסר-ישע, רק כדי לבדר קהל צופים. המעשה הוא בפשטות מעשה בלתי-מוסרי, וחלילה לנו מהתירו. החיה היא יצור חי חסר-ישע, וכמוה כקטין חסר-ישע. גם החיה גם הקטין לא יוכלו להגן על עצמם, ולא יוכלו לתבוע את עלבונם ולהשיב את כבודם. הנראה אדם גורם סבל לקטין חסר-ישע ואנו נעמוד מנגד ונחריש?”.

אורנה בנאי בהפגנת אנונימוס נגד קרקס המנצל בעל חיים

מדיווח שמסר לאנונימוס אדם המכיר את המצב מבפנים (פרטיו הועברו לרשויות): “התוכים נשקלים כל יום ולפי משקלם מקבלים כמות קצובה של מזון. הם נשמרים רעבים כל הזמן כדי שבמופע תהיה להם מוטיבציה לעשות את התרגיל-בשביל לקבל גרעין. זהו אילוף בהרעבה הם מוחזקים במבנה אטום מבלי אפשרות לראות את החוץ (ללא כל חלון) משעת סיום המופעים 17:30 ועד תחילתם, למחרת ב-10:00.

שיטה אכזרית זו מאפשרת למעסיק להחליף את “המאלף” כרצונו, כיוון שהתוכים לא נקשרים לאנשים, אלא רק מבצעים את תרגילי המופע בכדי לזכות בגרעין. יש לציין שאלו תוכים שמאריכים ימים (יש שם תוכי בן 35). זאת אכזריות איומה וחיים בעבדות”.

גאיה גולדברג, דוברת אנונימוס; “בניגוד לפרסומי הצפארי, לא מדובר ב’תעלולים’ אלא בהתעללות. האם משעשע לראות יצור מורעב שמוכן לבצע כל דבר כדי להשיג גרעין מזון? חסרות דרכים להתבדר, שאנחנו חוטפים יצורים חכמים וסקרנים מביתם הטבעי, הורגים את רובם במסעות הברחה לא חוקיים, ולבסוף הופכים את השורדים למוקיונים מורעבים ואומללים?

אנו דורשים מהמשטרה ומהממונה על חוק צער בעלי-חיים להפסיק מיידית את המופעים הלא חוקיים, ולהטיל על העבריינים קנס מרתיע. אנחנו קוראים גם לציבור לא לתמוך בעסק שמתעלל בבעלי-חיים, ולהחרים את הצפארי. במיוחד אני פונה לכל הילדים ולהוריהם – אל תתנו לאלימות להיות בידור. בואו לא נלך ליהנות מסבל של אחרים!”.

תגובת הצפארי

בהתייחס לכתבה שהתפרסמה באתרכם, כאן, חשוב לנו, לציין, כי התוכים המאולפים המשתתפים במופע אכן מוכשרים לקיים מופע שכזה וברשותנו כל האישורים לכך.

התוכים ושאר בעלי החיים ב”צפארי” מטופלים היטב והם מקבלים את כל תנאי המחייה המתאימים להם.

ד”ר רון אלעזרי, המשמש כווטרינר הצפארי משך 10 שנים, בודק בקביעות את בריאות התוכים וכשירותם בטיפול מונע, תוספי תזונה טיפולים נגד טפילי עור, טיפולים נגד תולעים וטיפול יום יומי קבוע ומעולה.

אנו בצפארי מקפידים לשמור על אורח חיים תקין ובריא של בעלי החיים כמטרה ראשונית ועוקבים אחר כל שינוי, באם מתקיים, בתיפקודם.

המצוטט בכתבה שטוען להתעללות בתוכים פוטר על ידינו עקב אי יכולתו לעמוד בתנאי העסקתו, אנו סבורים, כי אותו מצוטט מרגיש ממורמר עקב פיטוריו ודבריו נובעים ממרור זה” – עד כאן תגובת הנהלת הצאפרי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן