צער בעלי חיים

אנונימוס: חלב פרה אינו בריא לבני אדם ובטח שלא לילדים

0
0

אין צורך להיגרר אחרי מסעות היחצ”נות המתוקשרים היטב של תאגידי המזון, המנכסים לעצמם את חגי ישראל כדי להגביר את צריכת המוצרים מהחי ולגרוף רווחים על חשבון בעלי החיים ובריאות הציבור. ניתן ורצוי לחגוג את חג השבועות, נטולת אכזריות והרבה יותר בריאה
אנונימוס: חלב פרה אינו בריא לבני אדם ובטח שלא לילדים
אנונימוס: חלב פרה אינו בריא לבני אדם ובטח שלא לילדים

“זה הזמן לעשות תיקון שבועות אמיתי” – טוענים אנשי עמותת “אנונימוס” לזכויות בעלי-חיים שחגגה שבועות אלטרנטיבי, היום (חמישי, 5 ביוני) בגן מאיר בעיר ת”א תחת השם; “חגיגת שבועות ללא אכזריות”. במסגרת האירועים, הוצבו שולחנות חגיגיים באתרים שונים ברחבי הארץ והציבור הוזמן ליהנות מהתנובה המסורתית של הארץ – ירקות, פירות, קטניות, דגנים ואגוזים. כמענה לצריכת החלב המוגברת בחג, הציעו פעילי אנונימוס לטעימה שייקים על בסיס צמחי, גבינות סויה, “עוגות גבינה” ומעדנים – כולם על בסיס צמחי מאורז ומסויה.

עמותת אנונימוס מתנגדת להפיכת שבועות לחג תעשיית החלב ומבקשת להזכיר שהפרות המודרניות לא נהנות מהפיכתן למכונות ייצור “מצטיינות” ושחלב זה לא ממש בריא. דלקות עטינים, קריסת השלד בתוך ארבע שנים, הפרדת צאצאים, חיתוך קרני הפרות וכוויות בעור ללא הרדמה – אלה הם רק מקצת האירועים הכאובים הכרוכים בייצורה של כוס חלב אחת.

גאיה גולדברג, דוברת אנונימוס: “כוונתו המקורית של חג השבועות היא לפאר את תנובת הארץ, וברוח זו חגגנו גם אנו. הצענו לעוברים ולשבים מגוון מטעמים – כולם על בסיס צמחי.

שייקים של פירות וסויה, גבינות סויה עם עשבי תיבול וירקות ומעדני סויה. גולת הכותרת היתה עוגת גבינה ללא גבינה, טעימה ועשירה. העוגה התקבלה בהתלהבות ע”י הטועמים, שאף מיהרו לקחת את המתכון.

אין צורך להיגרר אחרי מסעות היחצ”נות המתוקשרים היטב של תאגידי המזון, המנכסים לעצמם את חגי ישראל על מנת להגביר את צריכת המוצרים מהחי ולגרוף רווחים על חשבון בעלי החיים ובריאות הציבור. ניתן ורצוי לחגוג את חג השבועות בדרך טעימה, נטולת אכזריות והרבה יותר בריאה”.

▼ מה באמת מסתתר מאחורי תמונות הפרות המאושרות והבריאות שמתנוססות על מוצרי חלב?

פרה – ככל יונק ממין נקבה – מפיקה חלב רק לאחר המלטה. לאחר ההמלטה נלקח העגל מאמו – העגלים הזכרים נלקחים לתעשיית הבשר והנקבות לתעשיית החלב. ההפרדה בין העגל לאמו היא חוויה קשה לעגל היונק וגם לאם, שמביעה את מצוקתה באמצעות קריאות וגעיות במשך ימים לאחר שהוולד נלקח ממנה. כל מי שגדל בסמוך לרפת מכיר את בכייה קורע הלב של האם הקוראת לעגל לשוב אליה.

באמצעות “השבחה” הגדילו החקלאים את כמות החלב היומית הנשאבת מגופה של פרה לכ-40 ליטרים ויותר, בעוד שלפני עשורים ספורים שאבו מגופה של פרה לא יותר משמונה ליטרים חלב ביום. גופה של הפרה לא הותאם לשינוי, והדבר מתבטא במחלות, בנכויות ובכאבים.

הלחץ העצום על ה-עטין גורם לקריעת כלי-דם. כשגידי התלייה של העטין מתרפים – העטין צונח, הפטמות מזדהמות, ובצקות ודלקות עטינים מתפתחות במהירות. פטמות ’מיותרות’ עשויות להחריף תופעות אלו, ולכן הן נכרתות באמצעות מספריים, ללא משככי כאבים וללא הרדמה.

למרות שתוחלת חייה הטבעית של הפרה עולה על 20 שנה, פרות במשקים מודרניים נשחטות בגיל שלוש עד שש שנים. פרות רבות מתמוטטות קודם להבאתן לשחיטה מאפיסת כוחות, וכדי לפנותן גוררים אותן על הקרקע כשהן קשורות בשרשרת, או דוחפים אותן על-ידי מלגזה בעודן בחיים.

▼ חלב בריא? מיתוס המשווק היטב

אינספור מחקרים, הוכיחו ש-חלב פרה אינו בריא לבני אדם ובטח שלא לילדים. חלב פרה נועד להזין עגלים ולא בני אדם, אינו מתאים למערכת העיכול האנושית ואינו מפורק בצורה יעילה על ידי אנזימי הקיבה. שתיית חלב גורמת לבריחת סידן ושעורי ה-אוסטאופורזיס עולים עם עליית צריכת החלב.

החלב מכיל זרחן ונתרן, שגם הם גורמים לבריחת סידן. בנוסף, מעלה צריכת החלב את הסיכון ל-סרטן השחלות ו-סרטן הערמונית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן