צער בעלי חיים

פעילי אנונימוס הפגינו לשחרור פעילים למען זכויות בע”ח באוסטריה

0
0

כל חטאם של הפעילים האוסטריים הוא שהם בחרו להקדיש את חייהם לחשיפת האמת על האכזריות שבמשקים התעשייתיים, שהופכים חיות למכונות-ייצור אומללות ומעונות. האמת הזו הצליחה לשכנע את המחוקקים בעבר, ואין זה מקרי שהמעצרים התבצעו יום לפני פתיחתו של קמפיין חקיקה חדש
פעילי אנונימוס הפגינו לשחרור פעילים למען זכויות בע
פעילי אנונימוס הפגינו לשחרור פעילים למען זכויות בע”ח באוסטריה

הפגנת מחאה התקיימה אתמול (שלישי 24.6) מטעם “עמותת אנונימוס” מול שגרירות אוסטריה במהלכה מחו הפעילים על מעצרם השערורייתי של עשרה פעילים אוסטרים לרווחת בעלי-חיים. העשרה נעצרו לפני חודש עם עוד 15 פעילים במסגרת פשיטה משטרתית אלימה על 21 דירות, 6 משרדים ומחסן ברחבי אוסטריה, בהם על פי החשד מתגוררים ופועלים פעילים מששת הארגונים הגדולים ביותר באוסטריה לרווחת בעלי-חיים. 15 פעילים שוחררו ואילו העשרה האחרים כלואים במעצר למעלה מחודש.

יש לציין, כי כנגד איש מהפעילים לא הוגש כתב-אישום והם מוחזקים במעמד של אסירים פוליטיים, בלי שתלויה נגדם האשמה של ממש. ארבעה מהאסירים שובתים רעב במחאה על הפגיעה בזכויותיהם, ביניהם; ד”ר מרטין באלוך, יו”ר הארגון VGT, שאיבד 21 ק”ג ממשקלו ומצבו הבריאותי רע.

כך הוא מתאר את מעצרו: “באמצע הלילה, הסתערו פתאום שוטרים רעולי פנים באקדחים שלופים דרך דלתי לאחר ששברו אותה. הם כיוונו את האקדח לראשי והוציאו אותי מהמיטה בעודי עירום. אחי הקטן וחברתי נדחפו כנגד הקיר כשאקדח מכוון לצווארם”.

זוהי ההתקפה היסודית ביותר על התנועה לזכויות בעלי-חיים בהיסטוריה של התנועה ברחבי העולם ולכן גם ארגון “אמנסטי העולמי” בחר להתערב מתוך טענה שמדובר בהפרה בוטה של זכויות אדם. המקרה משמש לנו תמרור אזהרה, שכן תחת התנועה למען בעלי חיים ב-אוסטריה רשומים הישגים חשובים כמו איסור כליאת תרנגולות מטילות, החרמת חוות פרוות ואיסור על הצגת קרקסים עם בעלי חיים.

המקרה האוסטרי מצטרף לגל גואה בעולם כנגד תנועות למען בעלי חיים כדוגמת החוק הפדראלי שהתקבל בארה”ב בנובמבר 2006, שמגדיר כ”טרור” כל פעולה הגורמת נזק כלכלי לעסק שמנצל בעלי-חיים.

באמצע הלילה, הסתערו פתאום שוטרים רעולי פנים באקדחים שלופים

גאיה גולדברג, דוברת אנונימוס, מסרה לאתר של אמצע המדינה Kan-Naim.co.il – כאן נעים: “אלה ימים שחורים לדמוקרטיה. מעצר פעילים פוליטיים ללא משפט וללא עילה, רק במטרה לשבור מחאה לגיטימית, מזכיר תקופות אפלות בהיסטוריה. המשך החזקתם במעצר ללא משפט מהווה ויתור על עקרונות בסיסיים של שלטון-החוק וזכויות-אדם באוסטריה, באיחוד האירופי ובעולם המערבי. הפעולה הזו רק מחזקת את המסקנה שמאחורי המלחמה בפעילים למען בעלי חיים ניצבים אינטרסים כלכליים של בעלי הון…”.

גולדברג, הוסיפה, כי; “כל חטאם של הפעילים האוסטריים הוא שהם בחרו להקדיש את חייהם לחשיפת האמת על האכזריות שבמשקים התעשייתיים, שהופכים חיות למכונות-ייצור אומללות ומעונות. האמת הזו הצליחה לשכנע את המחוקקים בעבר, ואין זה מקרי שהמעצרים התבצעו יום לפני פתיחתו של קמפיין חקיקה חדש שכל הארגונים הללו התכוונו לקחת בו חלק.

אם חלילה ימשיך מצבו הבריאותי של ד”ר באלוך להידרדר בשל שביתת הרעב שלו, דמו יהיה על ידיהם של שרי ממשלת אוסטריה ויכתים לזמן רב את דמותה של אוסטריה בעולם. אנו מוחים על שלילת זכויות אדם בסיסיות וקוראים לשחרורם המיידי של הפעילים האוסטרים” – סיכמה דוברת אנונימוס.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן