נגישות כאן ישראל

קמפיין חדש: אינטרנט נגיש – גם לאנשים עם מוגבלות

0
0

הקמפיין של נגישות ישראל בשיתוף איגוד האינטרנט הישראלי ◄ טעות לחשוב שנגישות היא רק חניות נכים, רמפות, שרותי נכים ומעליות. אנשים עם מוגבלות זקוקים גם להתאמות נגישות לאתרי אינטרנט – התאמות טכנולוגיות שיאפשרו לאנשים לגלוש על אף המוגבלות
קמפיין חדש: אינטרנט נגיש - גם לאנשים עם מוגבלות
קמפיין חדש: אינטרנט נגיש – גם לאנשים עם מוגבלות

מאבק הנכים מתרחב גם לזירה הווירטואלית: סרטון חדש, ראשון בסידרה, מתוך קמפיין הקורא להנגשת האינטרנט לאנשים בעלי מוגבלות, עולה בימים אלה בערוץ השני ובערוץ 10. הסרט, תחת הסיסמה “זה לא שאני לא רוצה – אני לא יכול”, הוא יוזמה של עמותת נגישות ישראל בשיתוף איגוד האינטרנט הישראלי.

הסרטון מהווה את השלב הראשון בקמפיין מודעות והסברה שמטרתו להציג בפני הציבור הרחב ובעיקר בפני מנהלי ובעלי אתרי אינטרנט, את בעיית הנגישות לאתרי האינטרנט שחווים כיום אנשים עם מוגבלות בישראל. הסרט הופק בהתנדבות מלאה ע”י משרד הפרסום Geller Nessis │ Leo Burnett.

יובל וגנר

לדברי מר יובל וגנר, יו”ר עמותת נגישות ישראל ומר רימון לוי, נשיא איגוד האינטרנט הישראלי, בעלי ומפתחי אתרים רבים אינם מודעים לכך שלפחות 25% מהאוכלוסייה לא יכולים לגלוש באתרים שלהם ועוד 37% מתקשים לעשות כן, בין אם מדובר אנשים עם מוגבלות ראיה, שמיעה, מוטוריקה, לקויות למידה, או אנשים בגיל מתקדם.

“הנגשת אתר אינטרנט הינה פעילות חובה לכל מי שרוצה את הגדלת כמות הגולשים באתרו וכל מי שערכי השוויון עומדים כנגד עיניו” – אומרים השניים.

“לאינטרנט השפעה רבה על איכות החיים של כל אדם, אך עבור אנשים עם מוגבלות המשמעות גדולה שבעתיים: היכולת ללמוד ולעבוד מהבית, היכולת לבצע קניות מהבית, היכולות להתקשרויות חברתיות וירטואליות, היכולת להיות אזרח שווה זכויות וחובות ועוד ועוד. טעות לחשוב שנגישות היא רק חניות נכים, רמפות, שרותי נכים ומעליות.

רימון לוי

אנשים עם מוגבלות זקוקים גם להתאמות נגישות לאתרי אינטרנט – התאמות טכנולוגיות שיאפשרו לאנשים לגלוש על אף המוגבלות” – סיכמו יובל וגנר, יו”ר עמותת נגישות ישראל ורימון לוי.

אתר המרכז הנחיות להנגשת אתרי אינטרנט – www.nagish.org.il

לראשונה בארץ – על מנת שהסרט יהיה נגיש גם לטובת לקויי שמיעה, הסרט הופק ומוקרן בשתי גרסאות, האחת ללא כתוביות והשנייה עם כתוביות.

לצפייה ב-סרטון

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן