חדשות כאן ישראל

תנועת אומ”ץ ליועץ המשפטי לממשלה: להאיץ חקירת המשטרה בנושא ח”כ אביגדור ליברמן

0
0

אומץ: יש להורות על חקירת משטרה מיידית רצופה ואינטנסיבית של ח”כ ליברמן, שתימשך חודש ימים בלבד לכל היותר ובסיומה יוחלט אם יש מקום להגיש נגדו כתב אישום או לא. לתוצאות חקירה זו עלולות להיות השלכות מרחיקות לכת על החיים הפוליטיים במדינה
תנועת אומ
תנועת אומ”ץ ליועץ המשפטי לממשלה: להאיץ חקירת המשטרה בנושא ח”כ אביגדור ליברמן

תנועת אומ”ץ פנתה הבוקר (רביעי) באמצעות היו”ר אריה אבנרי, אל עו”ד מני מזוז היועץ המשפטי לממשלה בדרישה להאיץ חקירת המשטרה בנושא ח”כ אביגדור ליברמן; “לאור תוצאות הבחירות לכנסת החדשה, נוצר מצב שבו נתונה בידיו של ח”כ אביגדור ליברמן שעומד בראש הרשימה השלישית בגודלה, ההכרעה בעניין אופייה של הקואליציה החדשה ובדרך זו הוא למעשה אשר יכריע לגבי עתידה ודמותה של מדינת ישראל בשנים הבאות”.

במכתבו, טוען, אבנרי, כי; “ערב הבחירות האחרונות נעצרו ונחקרו פרקליטו וכמה ממקורביו של ח”כ ליברמן ונמסר, כי מייד לאחר הבחירות הוא ייחקר.

בהתאם לכך, עלולה המדינה להיכנס בתקופה הקרובה למערבולת וייתכן גם שיהיו שיקולים זרים לגבי קבלת הכרעות שונות.

אם תוקם ממשלה, בינתיים היא עלולה להיות בת ערובה בידיו של ח”כ ליברמן. עלינו להדגיש, שיש הבדל בין חקירת שר בממשלה מכהנת לבין חקירתו של ח”כ שאמור להצטרף לממשלה ומייד לאחר מכן להיחקר”.

בעקבות זאת פונה אליך תנועת אומ”ץ, בדרישה להורות על חקירת משטרה מיידית רצופה ואינטנסיבית של ח”כ ליברמן, שתימשך חודש ימים בלבד לכל היותר ובסיומה יוחלט אם יש מקום להגיש נגדו כתב אישום או לא.

לתוצאות חקירה זו, עלולות להיות השלכות מרחיקות לכת על החיים הפוליטיים במדינה – כתב אריה אבנרי, יו”ר תנועת אומ”ץ.

רקע על חשדות פליליים נגד ליברמן

חלק מקשריו של ליברמן עם בעלי הון ישראלים וזרים נמצאים בחקירת המשטרה, מחמת החשד כי קיבל לכאורה סכומים של מיליוני שקלים בזמן שכיהן כחבר כנסת. לפי החשדות הכספים עברו דרך חברה בשם “נתיב אל המזרח”, שקיבלה מהשנים 1999 עד 2006 סכומי כסף גדולים שהיו אמורים להגיע לכיסו של ליברמן, זאת ככספי שוחד שהועברו על ידי בעל ההון מיכאל צ’רנוי. ‏‏

חשדות אחרים נוגעים לחברה בשם “מ.ל. 1” אותה ייסדה בתו, מיכל ליברמן, שנחקרה בחשד שתיווכה במתן שוחד‏‏. אל חברה זו, הועברו מיליוני שקלים מגורמים מחוץ לארץ, והיא שילמה משכורות גבוהות לליברמן האב ולבתו.

בסוף 1999 שנה הוגש כתב אישום נגד ליברמן באשמת תקיפה, תקיפת קטין ואיומים. התקיפה ארעה לאחר שילדים תקפו את בנו של ליברמן, וזה הזעיק את אביו לעזרה. לאחר התקיפה איים ליברמן על הילד, כי יכהו בשנית אם יחזור לישוב נוקדים.

בספטמבר 2001, הורשע ליברמן בתיק במסגרת עסקת טיעון שבה הודה ליברמן בחלק מהאישומים, שילם 10,000 ש”ח לילד ועוד 7,500 ש”ח קנס. באותה שנה מונה לשר התשתיות הלאומיות בממשלת אריאל שרון.

בינואר 2009, שבועות מספר לפני הבחירות, ביצעה המשטרה מספר מעצרים בחקירה, ובין היתר עצרה לחקירה את בתו של ליברמן, פרקליטו ויועצו הפוליטי. (מתוך ויקיפדיה).

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן