קהילה

13 אמנים ויוצרים זכו בפרס השר לקליטת העלייה לעולים יוצרים לשנת 2008 ע”ש יורי שטרן

0
0

השר לקליטת העלייה, אלי אפללו: “התרבות הישראלית הושפעה מאז ומתמיד מהזרם הבלתי פוסק של העולים, ששילבו בה את התרבויות מהן באו. השילוב הזה בין תרבויות שונות מכל העולם יוצר תרבות ישראלית איכותית ועשירה יותר”
13 אמנים ויוצרים זכו בפרס השר לקליטת העלייה לעולים יוצרים לשנת 2008 ע
13 אמנים ויוצרים זכו בפרס השר לקליטת העלייה לעולים יוצרים לשנת 2008 ע”ש יורי שטרן

במסגרת אירועי 60 שנה למדינה, הוחלט להעניק פרסים מיוחדים ליוצרים-עולים על הצטיינות והישגים תרבותיים שיש בהם תרומה מיוחדת לחברה ולתרבות ובכלל לשילוב תרבויות. הפרסים מבטאים את הערכתה של החברה הישראלית והוקרתה על פועלם של היוצרים העולים.

הפרס, בגובה 25,000 שקלים, ניתן השנה בתשעה תחומים; אמנות פלסטית, מוסיקה (הלחנה), מוסיקה (ביצוע), תיאטרון, קולנוע, סיפורת, הומור וסטירה, שירה, תקשורת ועיתונות

אלי אפללו השר לקליטת העלייה; “התרבות הישראלית הושפעה מאז ומתמיד מהזרם הבלתי פוסק של העולים, ששילבו בה את התרבויות מהן באו. השילוב הזה בין תרבויות שונות מכל העולם יוצר תרבות ישראלית איכותית ועשירה יותר.

בשנה זו, בה אנו חוגגים ששים שנה למדינתנו, ראינו לנכון להביע את הערכתנו ותודתנו ל”עולים יוצרים” מכל תחומי האמנות והיצירה, שהטביעו את חותמם לא רק על התרבות, אלא גם על החברה הישראלית”.

הזוכים בפרס לשנת 2008 הם;

אמנות פלסטית

◄ איליה בוגדנובסקי – יליד 1945, עלה מרוסיה ב-1990, צייר וגרפיקאי, מצטיין בעבודתו עם ילדים ונוער עולים וותיקים כאחד, מייצג בהצלחה רבה את עבודותיו בארץ ובחו”ל.

תיאטרון

◄ יבגני אריה – יליד 1947, הגיע לישראל מרוסיה ב-1990. אחד מאנשים הבולטים בתחום התיאטרון בעולם התרבות הישראלי. מייסד, במאי ומנהל אמנותי של תיאטרון “גשר” ותורם רבות לשילוב תרבויות בישראל.

◄ מסקי שיברו סיוון – ילידת 1966, עלתה מאתיופיה ב-1984. שחקנית ויוצרת, השתתפה בהצגות, סרטים ותכניות טלוויזיה רבים ובפרויקטים למען הקהילה של עולי אתיופיה.

קולנוע

◄ פטר מוסטובוי – יליד 1938, עלה מרוסיה ב-1993, במאי קולנוע מצטיין, זכה בפרסים בינלאומיים, בישראל ביים סרטים רבים בנושא העלייה וזכה להוקרה והערכה.

תקשורת ועיתונות

◄ אלה קוזקוב – ילידת 1953, עלתה מרוסיה ב-1991, במאית וכותבת טלוויזיה, עורכת ראשית של מגזין טלוויזיה קהילתי “ירושלים”, הפיקה מאות כתבות, זכתה בפרסים בינלאומיים.

מוסיקה (הלחנה)

◄ יוסף ברדנשווילי – יליד 1948, עלה מגרוזיה (גיאורגיה) ב-1995. מלחין מצטיין במיוחד, המקשר ביצירותיו את המוסיקה, הרוחניות והספרות הישראלית. זוכה בפרסים רבים בחו”ל ובארץ.

מוסיקה (ביצוע)

◄ איליה פלוטקין – יליד 1948, עלה מרוסיה ב-1992. מנצח מקהלות ותזמורות. מייסד ומנהל מוסיקאלי של “מוסיקה אטרנה” (אופרה קאמרית בירושלים).

◄ אבטה בריהון – יליד 1967, עלה מאתיופיה ב-1999. מוזיקאי ג’אז מצטיין במיוחד, מוביל אנסמבלים שונים. ביצירותיו שואב השראה מהמוסיקה האתיופית המסורתית ומייצג את העדה האתיופית בארץ ובעולם ברמה נכבדה ביותר.

הומור וסטירה

◄ דוד זילבר – יליד 1967, עלה מרוסיה הלבנה (בלורוס) ב-1990. סטיריקן מוכשר ושנון, כותב בכיר בעיתונות הכתובה ובמדיה האלקטרונית. הקהל דוברי רוסית בישראל מעריך מאוד את יצירותיו הסטיריות לנושאים אקטואליים שמופיעות בעיתונות מדי שבוע.

שירה

◄ חוה ברכה קורזקובה – ילידת 1969, עלתה מרוסיה ב-1991. משוררת עולה שכותבת בשפה העברית, חלוצת זרם ניו-קלאסי בשירה העברית. זוכת פרסי ראש הממשלה ומשרד החינוך.

◄ סטיין אלמה – יליד 1980, עלה מאתיופיה ב-2003. משורר צעיר ומעולה, בעל פוטנציאל גבוה. השירים שלו מגלים את היופי של השפה האמהרית ונוגיעם למגוון רחב של נושאים.

ספרות

◄ דינה רובינה – ילידת 1953, עלתה מרוסיה ב-1990. סופרת מוכשרת ביותר, כתבה למעלה מ-50 ספרים, ספריה מתורגמים ל-19 שפות. זוכת פרס הסוכנות היהודית, פרס אגודת הסופרים בישראל ופרסים בינלאומיים רבים.

◄ אברהם אדגה – יליד 1965, עלה מאתיופיה ב-1984. סופר בעל רמה גבוהה שתרם רבות לפיתוח תחום הספרות של יהודי אתיופיה.

ד”ר יורי רפאל שטרן

ד”ר יורי רפאל שטרן (29 במרץ 1949 – 16 בינואר 2007 ה’תש”ט-ה’תשס”ז) היה חבר כנסת, בעל תואר דוקטור לכלכלה. נולד במוסקבה. היה מסורב עליה. נלחם בארץ הולדתו במשך שנים רבות על חופש הגירה וחופש דת ליהודי ברית המועצות.

ד”ר יורי רפאל שטרן ז”ל עם אביגדור ליברמן יבדל”א בכנסת

בהפגנות רבות ברחבי העולם כולו שהתקיימו בשנות ה-70 בלטה תמונתו לצד חבריו יוסף מנדלביץ’, אידה נודל, אנטולי שרנסקי ויולי אדלשטיין על גבי כרזות ושלטים גדולים, עד שהייתה חבורה זו למיתוס כמי שהביאו בסופו של דבר לנפילתה של ברית המועצות.

ב-1981 התאפשרה עלייתו ארצה בעקבות ההפגנות הרבות והלחצים העצומים שהיו על ממשלת ברית המועצות וזו החליטה שמוטב לה שלא להמשיך להחזיק בו.

ד”ר יורי, נבחר לכנסת הארבע עשרה, בשנת 1996 במסגרת סיעת “ישראל בעליה”. לקראת בחירות 1999 חבר יחד עם מיכאל נודלמן לסיעת ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן. כיהן כחבר בוועדות שונות, וכן עמד בראשות הוועדה לנושא העובדים הזרים (בכנסת ה-15), ועדת הפנים והגנת הסביבה (בכנסת השש עשרה), במסגרתה קידם את חקיקת חוק הקרינה הבלתי מייננת, ובוועדה בה עמד בראשה בכנסות השש עשרה והשבע עשרה.

בכנסת השבע עשרה, צמצם את פעילותו הפרלמנטארית בעקבות מחלת סרטן בה חלה, אך עם זאת המשיך להשתתף בדיונים.
שטרן, כיהן משך כשנה (2001-2002) כסגן שר במשרד ראש הממשלה, תחת ראש הממשלה אריאל שרון.

ב-16 בינואר 2007 (כ”ו בטבת ה’תשס”ז) נפטר שטרן מ-מחלת סרטן, הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים מתוך (ויקיפדיה).

◄ לאתר ההנצחה לזכרו של יורי שטרן

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן