חקלאות ישראל

שיבולי חיטה מזן בנדיקטוס ה-16- BentoXVI שפותח במרכז וולקני יוענקו לאפיפיור

0
0

ד”ר אורי קושניר, ממכון וולקני: “לחם הקודש – על שם האפיפיור הוא תוצר של הכלאה בין מין בר קרוב של חיטה ובין זן של חיטת לחם תרבותית שמוצאה מארץ ישראל”.
שיבולי חיטה מזן בנדיקטוס ה-16- BentoXVI שפותח במרכז וולקני יוענקו לאפיפיור
שיבולי חיטה מזן בנדיקטוס ה-16- BentoXVI שפותח במרכז וולקני יוענקו לאפיפיור

זן חיטה החדש שנקרא; “בנדיקטוס ה-16 (BentoXVI)” על שם האפיפיור הנוכחי, פותח במעבדת החיטה של מכון וולקני על ידי הד”ר אורי קושניר.

זן החיטה החדש, מניב יבולים מעולים בהשקיית מי גשמים בהשוואה לזנים אחרים המושקים באופן מלאכותי. הזן בעל איכות מעולה לאפיה ורמת תכולה של גלוטן העומדת על 32.2% והוא עמיד בפני מחלות חיטה.

זן החיטה “בנדיקטוס ה- 16” מיוחד לא רק בעמידותו למחלות ובאיכותו אלא גם בגובהו המגיע עד למטר אחד. הגובה מאפשר תנובה גדולה של יבולים ושל קש המשמש להאבסת בעלי חיים.

עוד מוסיף, בנושא, ד”ר קושניר; “הזן הזה מיוחד במינו בארץ, כי הוא תוצר של הכלאה בין מין בר קרוב של חיטה ובין זן של חיטת לחם תרבותית שמוצאה מארץ ישראל. עד כה לא היו בארץ זני חיטה שהוכלאו ממיני בר”.

שיבולי חיטה מזן בנידיקטוס ה- 16 (BentoXVI), יוגשו לאפיפיור בעת ביקורו בארץ על ידי הנשיא שמעון פרס.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן