מחול

להקת המחול הקיבוצית ביצירת המופת, “זכרון דברים”, עולה שוב על הבמה

0
0

הכוריאוגרף רמי באר, מתמודד עם זיכרונות השואה, כפי שהם מצטיירים בעיני הדור השני. מופע יוצא דופן, החושף את הרגש הפרטי והאוניברסאלי כאחד ◄ מרכז סוזן דלל 6.06.09, היכל האמנויות, הרצליה; 10.06.09, אולם שרובר, תיאטרון ירושלים; 16.06.09
להקת המחול הקיבוצית ביצירת המופת,
להקת המחול הקיבוצית ביצירת המופת, “זכרון דברים”, עולה שוב על הבמה

יצירת המופת, “זיכרון דברים”, מאת הכוריאוגרף רמי באר, עולה שוב על הבמה. המופע עלה לראשונה בשנת 1994 ולא ירד מאז מבמות ישראל והעולם. באר, דור שני לניצולי שואה ותלמידה של ניצולת השואה וכלת פרס ישראל, יהודית ארנון, מתמודד עם זיכרון השואה דרך ביטוי אמנותי יצירתי במופע שהפך להיות אבן דרך ברפרטואר הלהקה.

“זיכרון דברים” – ממחיש בפני הצופה רצף של הבזקי אסוציאציות ותמונות הנעות על הבמה כמו בפלש-בק קולנועי.

התמונות משתנות בתוך החלל, מלוות במוסיקה, תלבושות, תאורה ותפאורה הנפרשות זו אחר זו באסוציאציות השאולות מזיכרונות הדור השני, הדור שלא היה שם, אך נחשף באופן תמידי לעדויות ולסיפורים.

המופע מלווה ביצירותיהם של; דולנד, ליבך, שטוקהוזן ו-ג’ימי הנדריקס. היום, בתקופה בה אנו חיים, הופך זיכרון השואה לרלוונטי מאי פעם.

היצירה הינה חלק בלתי נפרד מפנתיאון המחול הישראלי והיא מבוקשת מאוד במזרח הרחוק, קנדה, ארצות הברית, ואירופה ובמיוחד בפולין, גרמניה ואיטליה.

“זיכרון דברים היא מיצירות המחול המשובחות של רמי באר, העוסקת בזיכרון השואה שלא מרפה, ומצטיינת בשלמות אסתטית שטעמה לא פג גם כעבור שנים” (דניאל אפרתי, “עכבר העיר” 2006).

הלהקה הוזמנה על-ידי הנהלת מרכז סוזן דלל להופיע עם “זיכרון דברים” על “הבמה הגדולה” במסגרת חגיגות 20 שנה למרכז בחודש יוני.

המופע “זיכרון דברים” יעלה במרכז סוזן דלל בתאריך 6.06.09, בשעה 21:00. מופעים נוספים: 10.06.09, היכל האמנויות, הרצליה (21:00); 16.06.09, אולם שרובר, תיאטרון ירושלים (21:00).

להקת המחול הקיבוצית

להקת המחול הקיבוצית הינה להקת מחול מודרני מובילה. הלהקה מופיעה בארץ ובחו”ל ומופעיה זוכים לשבחים רבים ופרסים.

היצירה הינה חלק בלתי נפרד מפנתיאון המחול הישראלי

הלהקה שוכנת בקיבוץ געתון המשמש כ”כפר מחול” בגליל. בקיבוץ, מצויים הסטודיו והמגורים של הרקדנים. הקיבוץ הפך בשנים האחרונות למעין מרכז מחול בו יש סדנאות, אולפנות למחול ועוד.

כמו כן בכפר המחול נענים כל צרכי הלהקה מבחינת הטיפולים הנדרשים (לדוגמא פיזוטרפיה). ללהקה מספר יצירות אשר מלוות אותה לאורך השנים, כגון; “זכרון דברים” ו-“עיר עירומה”.

הלהקה מלווה גם את פרויקט “מסע מחול” של הסוכנות היהודית (פרויקט ייחודי זה מאפשר לרקדני מחול יהודים מכל העולם להגיע לישראל, ללמוד על התרבות הישראלית והמסורת היהודית, לצד הכרת נופי ישראל.

במסגרת הפרויקט משתלבים הנערים במסגרות המחול שבכפר). כוריאוגרף: רמי באר.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן