פוליטי מדיני

תנועת אומ”ץ: לפתוח נגד ח”כ דליה איציק בחקירה פלילית

0
0

יו”ר אומ”ץ: הפרשות מעלות חשד שהגב’ איציק, נהגה באמצעות מנכ”ל הכנסת ועובדי הכנסת, לשפץ דירתה הפרטית ולהפכה לדירת שרד, כדבריה – על חשבון כספי ציבור ובניגוד חמור להוראות החוק ולכללי המנהל התקין תוך חובת שמירה על טוהר מידות
תנועת אומ
תנועת אומ”ץ, דורשת לפתוח נגד ח”כ דליה איציק בחקירה פלילית

תנועת אומ”ץ, באמצעות אריה אבנרי, יו”ר הנהלת העמותה פנה אל היועץ המשפטי לממשלה עו”ד מני מזוז, בדרישה להורות להורות את משטרת ישראל לפתוח בחקירה פלילית כנגד ח”כ דליה איציק זאת על יסוד מידע שפורסם בתחקירים שפורסמו באמצעי התקשורת; “ישראל היום” וב-ערוץ 2 שחשפו “שיטה ומעשים דומים” בהתנהלות ח”כ דליה איציק בתפקידה כיו”ר הכנסת.

במכתבו כותב אבנרי, עוד, כי; “הפרשות מעלות חשד על פיו נהגה הגב’ איציק, בין במישרין, בין בעקיפין, באמצעות מנכ”ל הכנסת ועובדי הכנסת, לשפץ את דירתה הפרטית ולהפכה לדירת שרד, כדבריה – על חשבון כספי ציבור ובניגוד חמור להוראות החוק ולכללי המנהל התקין תוך חובת שמירה על טוהר מידות”.

בין יתר הפריטים שרכשה הגב’ איציק, לרבות קרמיקה איטלקית בשטח של 90 מ”ר נמנים;

א. וילונות.
ב. שטיחים.
ג. עציצים.
ד. תריסים.
ה. ספה.
ו. שיש במטבח.
ז. שולחן לסלון.
ח. ריפודים ל – 4 כסאות.
ט. אמבטיה אקרילית.
י. דוד שמש.
יא. תריס חשמלי.
יב. ציוד אחר.

בשתי הפרשות, נלמד אודות חשדות כבדים לביצוען של עבירות פליליות חמורות – מחוק העונשין – כגון;

1. סעיף 279 – דרישות כוזבות של עובד ציבור.
2. סעיף 284 – מרמה והפרת אמונים.
3. סעיף 280 – שימוש לרעה בכח המשרה.

במכתבו מדגיש אריה אבנרי; “נדמה, כי במצב דברים זה, אין מנוס אלא להורות, לאלתר, את משטרת ישראל לפתוח בחקירה פלילית. אנו סבורים, (עמותת אומ”ץ – מ.נ), כי אף אבק של חשד זה, חייב לבוא אל מפתנה של משטרת ישראל ולא לביקורת מבקר המדינה. אודה לך, לאור חומרת הדברים, להורות את המשטרה לפתוח בחקירה כבר בעת הקרובה”.

“לא ניתן לסיים מכתב זה – מבלי ללמוד מהתרבות הבריטית, על פיה, התפטרו בימים האחרונים, חברי פרלמנט בריטיים, והיו”ר, בכבודו ובעצמו, משרק פורסמו בתקשורת חשדות אודות שימוש פסול בכספי ציבור לצרכים פרטיים סיכם, יו”ר הנהלת אומ”ץ.

מי זו דליה איציק

יו”ר הכנסת לשעבר, ח”כ דליה איציק, נולדה וגדלה בירושלים. בוגרת סמינר למורות ובעלת תואר ראשון לספרות והיסטוריה ב-אוניברסיטה העברית. מורה בעברה.

בשנת 1982, כיהנה כיושבת-ראש הסתדרות המורים בשתי קדנציות רצופות. שר החינוך דאז, יצחק נבון, מינה אותה ליושבת ראש הוועד המנהל של רשות השידור.

סיימה תואר במשפטים ומונתה לסגנית ראש עיריית ירושלים לשעבר, טדי קולק ז”ל, שם קיבלה לידיה את האחריות על תיק החינוך.

בשנת 1992, התמודדה לראשונה בפריימריז של מפלגת העבודה והתמקמה במקום ה-25. שבע שנים מאוחר יותר הגיעה למקום ה- 6 ומונתה לשרה לאיכות הסביבה בממשלה בראשותו של אהוד ברק.

בכנסת ה- 13, הייתה יושבת-ראש ועדת החינוך, התרבות והספורט.

בכנסת ה- 14, הייתה חברה בועדת הפנים ואיכות הסביבה, חברה בועדת החינוך, התרבות והספורט, חברה בוועדה לקידום מעמד האישה ויושבת ראש וועדת המדע והטכנולוגיה.

בכנסת ה-16, כיהנה כחברה בועדת חוקה, חוק ומשפט, הייתה לחברה בוועדה לקידום מעמד האישה והייתה יושבת ראש סיעת עבודה-מימד.

עלייתו של אריאל שרון לשלטון בשנת 2001 השיבה אותה לממשלה כשרת התעשייה והמסחר, עד שהגישה את התפטרותה בנובמבר 2002. מאז שמשה כחברה בוועדת הכנסת ובוועדה לקידום מעמד האישה, בנוסף לתפקידה כיו”ר סיעת העבודה-מימד.

הצטרפותה של מפלגת העבודה לממשלת שרון החזיר אותה אל שולחן הממשלה, ומאז היא כיהנה כשרת התקשורת עד 23 בנובמבר 2005. בהנחייתה נחתמה התוכנית התקדימית שתאפשר לכל מנוי בארץ לשמור על מספר הטלפון שלו והקידומת, במעבר בין חברות הסלולר.

עם הקמתה של תנועת “קדימה” הצטרפה איציק לשורותיה. לאחר ניצחונה של תנועת “קדימה” בבחירות הפכה לחברת כנסת בסיעת “קדימה” ומונתה ליושבת ראש כנסת ישראל.

ח”כ איציק שימשה כממלאת מקום נשיא המדינה במשך כחצי שנה לאחר שוועדת הכנסת אישרה את נבצרותו של הנשיא לשעבר משה קצב ועד להשבעתו של הנשיא הנבחר שמעון פרס.

בפריימריס לקביעת רשימת “קדימה” לכנסת ה- 18, שנערכו ב- 17 בדצמבר 2008, נבחרה יו”ר הכנסת, דליה איציק, למקום ה- 3 בנבחרת “קדימה” לבחירות הכלליות שייערכו ב- 10 בפברואר 2009. מתוך אתר הבית של קדימה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן