חדשות כאן ישראל

אומ”ץ, דורשת לחקור מה מסתתר מאחורי הסכמי המים שבין ישראל לתורכיה

0
0

אריה אבנרי, יו”ר הנהלת אומ”ץ, בפנייתו אל מבקר המדינה, השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס; “אנו פונים אליך בבקשה לבדוק את כל פרשת ייבוא המים לישראל ובין השאר מדוע התכנית לא מומשה עד כה ומה המחיר שישראל נדרשה לשלם.
אומ
אומ”ץ, דורשת לחקור מה מסתתר מאחורי הסכמי המים שבין ישראל לתורכיה

תנועת אומ”ץ (אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי), פנתה היום (שני) אל מבקר המדינה, השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס, בבקשה לבדוק האם שולמה מקדמה על חשבון, ייבוא מים אף, כי הסכמי המים שנחתמו בשעתו בין מדינת ישראל למדינת תורכיה, עדיין תקועים.

יו”ר הנהלת אומ”ץ, מר אריה אבנרי, כותב למבקר המדינה, כי פנייתו נעשית לנוכח המחסור החמור ב-מים וההיטל הכספי שהוטל על אזרחי ישראל, מבקשת תנועת אומ”ץ, לברר מה עלה בגורלם של הסכמי המים שנחתמו בשעתו בין ישראל לתורכיה שבגינם שילמה כבר ישראל סכומי כסף בהיקף לא ידוע.

כידוע בחודש מרץ 2004, חתמו מדינת ישראל ומדינת טורקיה על הסכם של ייבוא 50 מליון מ”ק מים של מי שפירים (מי שתייה) מתורכיה לארץ ישראל לתקופה של 20 שנה זאת עם אופציה ל-5 שנים נוספות שיסופקו מנהר מנגבט.

על הההסכם חתם בשעתו מנכ”ל החוץ התורכי מר אור זיאל ומנכ”ל משרד החוץ הישראלי דאז מר יואב בירן.

ביצוע ההסכם הוטל על נציבות המים בישראל ועל רשות המים התורכית DSI, ונקבע אז, כי ממשלות תורכיה ו-ישראל, יערבו להתחייבויות המסחריות שהרשות הישראלית והתורכית, יקבלו על עצמן.

בהסכם לא נקבעו אמנם לוחות זמנים וגם לא נבחר מוביל מים אבל עפ”י ההערכות שנקבעו אז, מחיר המים היה אמור להיות 13-18 סנט ל-מ”ק ותוספת הובלהה 60-80 סנט למ”ק, דהיינו, כ-1 דולר למ”ק.

עפ”י אומדנים אלו, צפויה הייתה מדינת ישראל, לשלם כ-50 מליון דולר בשנה.

עפ”י המידע שבידי אומ”ץ, שולמה (ככל הנראה) מקדמה על חשבון, ייבוא המים, אף כי התכנית עדיין תקועה”.

אבנרי, יו”ר הנהלת אומ”ץ, מסכם את פנייתו למבקר המדינה, במילים; “אנו פונים אליך בבקשה לבדוק את כל פרשת ייבוא המים לישראל ובין השאר מדוע התכנית לא מומשה עד כה ומה המחיר שישראל נדרשה לשלם.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן