ספורט ישראל

המועצה למניעת אלימות בספורט, הציגה את “שמונה הדיברות” להתנהגות במגרשי הספורט

0
0

“שמונה הדיברות” יפורסמו על גבי שלטים באצטדיונים ועל גב כרטיסי הכניסה למשחקים. שרת התרבות והספורט, ח”כ לימור לבנת: “אנחנו רוצים לאמץ את המודל האנגלי שהגיע להישגים כבירים. יש לנו את היכולת לדאוג לכך שהבילוי במגרשים יהיה זמן איכות משפחתי”
המועצה למניעת אלימות בספורט, הציגה את
המועצה למניעת אלימות בספורט, הציגה את “שמונה הדיברות” להתנהגות במגרשי הספורט

המועצה למניעת אלימות בספורט, דנה אתמול (שלישי) בשיתוף פעולה עם התקשורת למניעת אלימות במגרשים. בפתח הישיבה הוצג מסמך “שמונה הדיברות” אשר קובע כללי התנהגות ברורים במגרשי הספורט, בפני שרת התרבות והספורט, ח”כ לימור לבנת. העובר על אחד מהכללים צפוי להרחקה של עד 3 שנים מהאצטדיון ולעונשים נוספים. “שמונה הדברות”, יפורסמו במגרשים ועל גבי כרטיסי הכניסה.

השרה, לבנת, ציינה, כי יש להחמיר בענישה כנגד הנוקטים באלימות ודיון בנושא צפוי להתקיים עם המערכת המשפטית; “אנחנו רוצים לאמץ את המודל האנגלי שהגיע להישגים כבירים. יש לנו את היכולת וכבר עכשיו רואים ניצנים של שינוי. בעונת 2008/09, חלה ירידה של 33% בהיקף אירועי האלימות במגרשי הכדורגל.

המגמה הזאת, חייבת להמשך ובכך נגיע למצב בו מגרשי הספורט יהוו מוקד לזמן איכות משפחתי ולא לאלימות. במקביל, נדאג להקמת מתקנים נאותים במגרשים שיכבדו את באי המקום. מי שנכנס היום להיכל נוקיה או לאצטדיון בלומפילד, נוהג בצורה אחרת ומכבד את המקום”.

השרה לימור לבנת, ציינה, כי תתערב בסוגיית מימון פעילות המועצה על ידי המשטרה ואיגודי הספורט השונים אשר הודיעו על התנגדותם להשתתף במימון.

המועצה למניעת אלימות בספורט, דנה גם בשיתוף פעולה עם התקשורת למניעת אלימות במגרשים.

ד”ר אורי שפר

ראש מינהל הספורט, ד”ר אורי שפר, ציין, כי; המועצה תממש חלק גדול ממטרותיה כאשר לא יהיו שוטרים במגרשים אלא סדרנים, מנהלי אירועים ומנהלי ביטחון – זוהי מטרה מוגדרת שיש להוביל את הדרך אליה.

את המפגש עם נציגי התקשורת, סיכם יו”ר המועצה למניעת אלימות בספורט, השופט בדימוס אמנון סטרשנוב שאמר, כי; מניעת אלימות הינה מטרה משותפת לתקשורת ולמועצה ויש לקדמה; “ראוי לסקר את תופעת האלימות במגרשים, אולם הדבר צריך להיעשות במידתיות ותוך גילוי אחריות”.

חברים במועצה, ציינו, כי התקשורת לעיתים מלבה את האלימות ומעצימה את האירועים ובכך תורמת לליבוי התופעות השליליות.

סוכם, כי צוות הסברה, בראשותו של מר ירדן ותיקאי, ראש מטה ההסברה הלאומי במשרד רה”מ, יעמוד בקשר עם נציגי כלי התקשורת ובעוד כחצי שנה יתכנס מפגש נוסף.

ואלה “שמונה הדברות” להתנהגות במגרשי הספורט;

כללי התנהגות במגרשי הספורט – הדפס ושמור

אוהד יקר, אירוע ספורט נועד להנאת קהל האוהדים, הצופים והמשתתפים.

קיום וכיבוד כללי התנהגות על ידך, כאוהד, יתרמו לקיומו של המשחק באווירה הוגנת וספורטיבית ויגרמו לאוהדים נוספים, וביניהם בני נוער ונשים, להגיע למגרשי הספורט ועל כן, יש לשמור על כללים אלה:

1. חובה לשמור על הסדר הציבורי בתחומי המגרש/האצטדיון ובסביבתו.
2. חל איסור מוחלט לנקוט במעשי אלימות, או לאיים, פיזית או מילולית, בתחומי המגרש/האצטדיון ובסביבתו.
3. אסור לאוהד להיכנס לתחומי המגרש (מעבר לגדר החוצצת בין המגרש לבין היציע) לפני המשחק, במהלכו ולאחריו.
4. חל איסור על הכנסת שתייה בפחיות, בקבוקי פלסטיק ובקבוקי זכוכית למגרש/לאצטדיון.
5. אין להתבטא בהתבטאויות גזעניות, לרבות קריאות, נהמות, הנפת שלטים ובכל דרך ביטוי אחרת, שיש בהן משום איום, השפלה, ביזוי, גילוי איבה, עוינות, אלימות או גרימת מדנים כלפי אדם, ציבור או חלקים של האוכלוסייה והכל בשל השתייכות לגזע, לדת או למוצא לאומי אתני.
6. יש לכבד את ממלאי התפקידים במגרש, לרבות סדרנים, שוטרים, “אחראי בטיחות” ו-“מנהל אירוע” ולציית להוראותיהם.
7. חל איסור מוחלט להכניס לתחומי המגרש/האצטדיון ו/או לעשות שימוש במגרש/באצטדיון ובסביבתו, לרבות השלכה בתחומי המגרש/האצטדיון של “חפץ אסור” כהגדרתו בחוק איסור אלימות בספורט, התשס”ח-2008 ובכלל זה כלי ירייה, חומר נפץ, סכין ואולר, חומר מסוכן ואמצעים כימיים אשר הפעלתם גורמת לקולות נפץ, עשן או אור, לרבות חזיזים.
8. במידה ומקום הישיבה באצטדיון מסומן, יש לשבת במקום המסומן.

אוהד, זכור, המשחק הינו אירוע ספורט המיועד להנאתך ולהנאת כל בני המשפחה. שמירה על כללי ההתנהגות ועידוד קבוצתך יבטיחו קיום משחק כדורגל מהנה, הוגן וברוח ספורטיבית.

אי ציות לחוק, עלול לגרום להרחקתך מהאצטדיון לתקופה של עד 3 שנים ולנקיטת צעדים נוספים על פי כל דין.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן