רדיו | טלוויזיה

דודו טופז, “הראשון בבידור” – התאבד בתא בית הכלא

0
0

השב”ס, הקים ועדת חקירה לבדיקת נסיבות התאבדותו של טופז ◄טופז, קשר עצמו לברז במקלחת בגובה 80 ס”מ ◄ עו”ד ציון אמיר: מרגע שטופז, נעצר שבתי והתרעתי על מצבו הנפשי שיש סכנה לחייו
דודו טופז,
דודו טופז, מלך הרייטינג – התאבד הבוקר בבית הכלא

דודו טופז, בדרן, שחקן ומנחה טלוויזיה ישראלי, איננו. הבוקר (חמישי, 07:10), נמצא “מלך הרייטינג של ישראל, בשנות ה-90″, כשהוא חונק עצמו במקלחת שבתאו, באמצעות חוט קומקום החשמלי, בבית המעצר ע”ש ניצן בעיר רמלה. צוותי מד”א אשר הוזעקו למקום, עשו ניסיונות ההחייאה במשך כחצי שעה אך אלה לא הועילו ורופא של שב”ס, קבע את מותו. המקרה, ייחקר על ידי המשטרה. גופת טופז, נשלחה לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר.

נציב השב”ס, רב-גונדר בני קניאק, הודיע, כי מינה ועדת בדיקה בראשות תת-גונדר, שתבדוק כיצד התאפשר לטופז, לשים קץ לחייו בתא השירותים והמקלחת שבו לא היו מצלמות, וחרף העובדה, כי כבר ניסה להתאבד במעצרו (באמצעות הזרקת אינסולין בכמות גבוהה לו הוא נזקק כחולה סוכר) מעט לאחר שנעצר בפרשת תקיפת אנשי התקשורת, בה הוגש נגדו מאוחר יותר כתב אישום.

מפקד מחוז מרכז בשירות בתי הסוהר, אמר ל”קול ישראל”, כי; “שירות בתי הסוהר, עושה כמיטב יכולתו למנוע התאבדויות של אסירים, אך אינו יכול למנוע את כולם, כי היו עם טופז, שיחות יומיות עם עובדות סוציאליות.

לדבריו, הבוקר, הסוהרים, העירו את טופז לקראת טיפול רפואי במחלת סכרת, והוא נכנס למקלחת, ובתוך דקות התאבד. הוא קשר עצמו לברז שהיה בגובה של 80 ס”מ.

פרקליטו של טופז, עו”ד ציון אמיר, אמר הבוקר לאחר שקיבל את ההודעה על מותו של טופז, בראיון לקול ישראל, כי; “מרגע שטופז, נעצר שב והתריע על מצבו הנפשי וכי יש סכנה לחייו. “ניסיתי להיאבק לשמור אותו חי, אמר אמיר”. אפשר היה להשגיח עליו במוסד פסיכיאטרי או בבית חולים או לשחררו בערבות בתנאים קפדניים מאד, עם שמירה של מפקחים. אמיר, האשים את התקשורת במסע מטורף נגד טופז, של אנשים חזקים שניהלו מסע אדיר והשתמשו בתקשורת, כדי לרסק את טופז. “המלים והשיטות האלה הורגות אנשים”, אמר עו”ד אמיר.

טופז שהיה בן 63, במותו, נעצר לפני כארבעה חודשים, בחשד שיזם את תקיפתו של אבי ניר מנכ”ל קשת, של המשנה למנכ”ל רשת, שירה מרגלית, ושל סוכן השחקנים בועז בן ציון ותכנון תקיפתו של העיתונאי עמוס רגב. הוא נחשד, שתכנן לפגוע גם באנשי תקשורת אחרים, בהם; צביקה הדר, אברי גלעד וארז טל. לפני כחודשיים, הוגש נגדו כתב אישום.

▼ תחילת דרכו;

נולד בשם דוד גולדנברג ללילי ואליהו גולדנברג. אביו היה קריין, שחקן ובמאי. במסגרת שירותו הצבאי השתתף טופז בצוות הווי גדנ”ע, תחת פיקודו של דודו דותן. לאחר שחרורו מצה”ל למד באקדמיה למשחק בעיר לונדון, אנגליה.

טופז, טופז גרוש ואב לשלושה בנים משלוש נשים

טופז, החל את קריירת המשחק בתיאטרון חיפה, במקביל להופעות בידור שהעלה ברחבי הארץ. בשנות השבעים היה משתתף בולט בתוכנית הרדיו הקומית “לצון נופל על לצון”, לצידם של דודו דותן, דלית אורמיאן, אבשלום קור ואחרים. עבודתו הראשונה בטלוויזיה, הייתה כמורה לאנגלית בטלוויזיה החינוכית. בתחילת שנות השמונים החל להנחות שעשועוני טלוויזיה בערוץ הראשון. המצליח מביניהם והמזוהה איתו ביותר היה השעשועון “שחק אותה”, בגינו זכה ביחד עם המפיק איציק קול בפרס כינור דוד.

טופז, השתתף גם בשלוש פרודיות על השעשועון “שחק אותה”: מתיחה שצולמה לסרט של יהודה ברקן, שבה מתרחשת סדרת תקלות בעת צילום השעשועון, פרק בסדרה “זהו זה!” ומערכון בהצגתו של טופז בשם; “פליטת פה”. מעבר לזאת, בהצגה “פליטת פה”, טופז נתן דוגמאות לבדיחות שכביכול לא הירשו לו לספר במהלך השעשועון. טופז, הנחה לאחר מכן גם את השעשועונים, “צא מזה”, “תן קו”, “חפש ת’פיפס” ושעשועון השידוכים “זה מה יש”.

▼ תקרית הצ’חצ’חים;

ב-27 ביוני 1981, בסיום מערכת הבחירות לכנסת העשירית, הנחה את עצרת הבחירות המסכמת של המערך בכיכר מלכי ישראל, ובה אמר: “תענוג לראות את הקהל הזה, ותענוג לראות שאין כאן צ’חצ’חים שהורסים אסיפות בחירות… הצ’חצ’חים של הליכוד הם במצודת זאב. הם בקושי שין גימלים, אם הם בכלל הולכים לצבא. כאן נמצאים החיילים ומפקדי היחידות הקרביות”.

למחרת, בעצרת הבחירות המסכמת של הליכוד, באותו מקום עשה מנחם בגין מטעמים מהאמירה הזו באומרו: “עד אתמול לא הכרתי את המילה; צ’חצ’חים ולא ידעתי מה פירושה, אך אמש שמעתי את הבדרן…” וכאן הסתכל בגין בדף להיזכר בשם שקרא בעילגות מכוונת; “דודו טופס” ובהטעמה מלעיל, והמשיך: “… מכנה את אנשי הליכוד צ’חצ’חים”, ואת המלה האחרונה ביטא בגין במלרע. בגין, השתמש בתקרית בשביל להלהיב את הקהל וללכד את הציבור המזרחי מסביב לליכוד, ובכך ייתכן שהוכרעו הבחירות. בעקבות האירוע הושעה טופז מן הערוץ הראשון וחזר להנחות בטלוויזיה רק לאחר 3 שנות הפסקה.

▼ “פליטת פה” והצגות יחיד נוספות;

לאחר שוך הסערה יצא טופז בתוכנית בידור בשם; “פליטת פה”, הצליח להתחבב על הקהל שבו פגע, ולגרוף הכנסות גבוהות. בחלק מהמערכונים שבתוכנית טופז הציג אנשים פשוטים וחביבים עם מבטא מרוקאי בולט. אחד המערכונים עסק בבעייתיות השפה העברית והפואנטה שלו הייתה שדבריו של טופז בתקרית הצ’חצ’חים הובנו לא נכון. תוכנית יחיד מצליחה זו, כללה סיפור מסגרת: התוכנית הייתה מונולוג של ישראלי השוהה בנמל התעופה בן-גוריון וממתין למטוס כדי לרדת מהארץ. המונולוג, מציג את לבטיו ואכזבותיו של האיש ממדינת ישראל אך גם את יתרונותיה. התוכנית כללה מערכוני סטנד אפ כמו “דברים קטנים ומעצבנים”, שבו דיבר טופז על דברים קטנים ומעצבנים, כשקית חלב אשר “צפה במקרר מלא חלב”, או מעדן חלב שמגיע בזוגות שלא ניתנים להפרדה.

בנוסף כללה התוכנית, שירים סאטיריים כמו “מכתב מלבנון” (למנגינה של ז’אק ברל), חיקויים של אברהם שפירא ואריאל שרון שכביכול משתתפים בשעשועון הטלוויזיה “שחק אותה”, חיקויים של אישים נוספים כגון שמואל פלאטו שרון ועוד.

הלהיט הגדול ביותר היה מערכון “משפחה בטיול” שכתב מנחם זילברמן לטופז וטבע את המשפט: “רק משה רצה אורנג’דה, אמרתי לו מה יש’ך מאורנג’דה משה?” ואת המשפט “אתם לא יכולים לזרוק אשפה מהחלון כמו אנשים תרבותיים?!” מערכון זה הושמע רבות ברדיו וצוטט גם במקומות אחרים כמו בסרט “אחד משלנו”. לבד מטופז וזילברמן השתתפו בכתיבת המערכונים יואל ריפל ואמנון דנקנר. את טופז ליווה המוזיקאי יוסי סידי שהמשיך בכך לאורך כל הקריירה. המופע “פליטת פה” הועלה במשך חודשים ארוכים ומדי פעם נוסף לו, לתקופה קצרה, מערכון קצר בנושא אקטואלי, כגון חיקוי לראיון שנתן אורי גלר. ההצלחה המטאורית של התוכנית נפסקה כאשר יצאה בקלטת וידאו ושודרה בתחנות פיראטיות של טלוויזיה בכבלים. בעקבות זאת נתן טופז את רשותו לשדר את התוכנית בטלוויזיה הישראלית.

תוכנית היחיד השנייה של טופז הייתה “בלי חשבון” שכללה מערכונים סאטיריים נוספים על זיוף דולרים, חדשות עתידיות על מצב המדינה וכמובן את מערכון ההמשך למשה והאורנג’דה, הוא “משפחה במלון”. התוכנית הצליחה מאוד אך לא הגיעה לשיאים של “פליטת פה”. התוכנית כללה מערכונים מאת מאיר שלו, יואל ריפל, מנחם זילברמן וטופז עצמו‏‏. תוכנית יחיד נוספת בכיכובו נקראה “צורה לנו”. התוכנית דנה בנבח

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן