חדשות כאן ישראל

פרופ’ עמנואל גרוס: דו”ח גולדסטון, מוטה אך יש להקים וועדת חקירה ממלכתית לטענותיו

0
0

יש מקום להקים וועדת חקירה ממלכתית, כדי למנוע דיון בבית הדין הפלילי בהאג או בבתי משפט בארצות בהן קיים החוק המאפשר להעמיד לדין על פשעים נגד האנושות ◄ ד”ר דוד אלטמן: השופט גולדסטון, העמיד עצמו לשרות הטרור, דבר חמור במיוחד בהיותו יהודי
פרופ’ עמנואל גרוס: דו
פרופ’ עמנואל גרוס: דו”ח גולדסטון, מוטה אך יש להקים וועדת חקירה ממלכתית לטענותיו

דו”ח (ריצ’ארד) גולדסטון, יו”ר ועדת האו”ם לחקירת מבצע עופרת יצוקה, הנו מוטה וחד צדדי, אך עם זאת, יש מקום להקים ועדת חקירה ממלכתית בראשית שופט של בית המשפט העליון, כדי לחקור את הטענות המועלות בדו”ח, כך אומר פרופ’ עמנואל גרוס, מומחה למשפט בינלאומי ומרצה במכללה האקדמית נתניה.

בדיון במכללת נתניה על דו”ח השופט גולדסטון, אשר, קבע, כי צה”ל, ביצע, לכאורה, פשעי מלחמה במבצע “עופרת יצוקה” בעזה, הוסיף פרופ’ גרוס, כי; “הוועדה, לא בדקה את הרקע לפעילות צה”ל בעקבות 6שנים של ירי בלתי פוסק מן הרצועה בעזה, לעבר ישובים ישראלים באזור.

לדעתו של פרופ’ גרוס, מדובר בפעולת הגנה עצמית התואמת את כללי החוק הבינלאומי. לדבריו; “הועדה בראשות ריצ’ארד גולדסטון, גם לא התייחסה לקשיים של צה”ל להילחם בשטח בנוי, כאשר אנשי ארגון הטרור של החמאס, מסתתרים בין אזרחים ומכניסים נשק ותחמושת לבתי חולים ומסגדים. דבר שהנו המנוגד גם לאמנות בינלאומיות”.

יחד עם זאת, סבור פרופ’ גרוס, כי; “יש מקום להקים וועדת חקירה ממלכתית, כדי למנוע דיון בבית הדין הפלילי בהאג או בבתי משפט בארצות בהן קיים החוק המאפשר להעמיד לדין על פשעים נגד האנושות, כפי שניסו לעשות גורמים פרו-פלשתינים בעיר לונדון לשר הביטחון מר אהוד ברק”.

סגן נשיא בכיר לנשיא מכללה האקדמית נתניה, ד”ר דוד אלטמן, טען, כי; “אין לפקפק בהתנהגות המוסרית של צה”ל אשר נאלץ לא פעם להתמודד עם מחבלים המסתתרים מאחורי נשים וילדים, וכאלה המניפים דגל לבן”.

לטענתו, של ד”ר אלטמן, השופט ריצ’ארד גולדסטון, העמיד עצמו לשרות הטרור, דבר חמור במיוחד בהיותו יהודי. התחקירים שביצע צה”ל על המבצע היו יסודיים ואין לפקפק באמינותם”. קובע ד”ר אלטמן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן