חדשות כאן ישראל

לימור לבנת, שרת התרבות והספורט: תקציב התרבות של מדינת ישראל הוא עלוב

0
0

שרת התרבות והספורט לימור לבנת ביום עיון מטעם אוניברסיטת חיפה: אין ספק שמה שיש היום בטלוויזיה הוא לא נמוך, אלא יותר מנמוך. פשוט אי אפשר לצפות היום בטלוויזיה; וגם: החל מהשנה הבאה תחרות לכתיבת מחזה שנושאו ציוני
לימור לבנת, שרת התרבות והספורט: תקציב התרבות של מדינת ישראל הוא עלוב
לימור לבנת, שרת התרבות והספורט: תקציב התרבות של מדינת ישראל הוא עלוב

“תקציב התרבות של מדינת ישראל, הוא עלוב, ומאפשר לנו לעשות מעט מאוד מהדברים שאני רוצה לעשות” – כך אמרה שרה התרבות והספורט ח”כ לימור לבנת, ביום עיון שנערך מטעם אוניברסיטת חיפה. השרה לבנת, אמרה את הדברים לאור שאלה של אחת הסטודנטיות, שטענה, כי “סל התרבות” בישראל, הולך ומתייקר והתחושה היא שמדובר בתרבות לעשירים בלבד. “אני מקווה להגדיל את תקציב משרד התרבות, כדי להגיע למצב שבו ניתן יהיה לפתוח את כל המוזיאונים לקהל, אחת לכמה שבועות. על פעם בשבוע, כמו שקורה במדינות רבות באירופה אני אפילו לא רוצה לדמיין”, השיבה שרת התרבות והספורט.

גם השרה לבנת, לא הצליחה להתחמק מעינו של “האח הגדול” ולשאלה אחרת מהקהל שנגעה להיצע התרבותי בטלוויזיה, היא תקפה; “אין ספק, כי מה שיש היום בטלוויזיה הוא לא נמוך, אלא נמוך מנמוך. פשוט אי אפשר לצפות היום בטלוויזיה”.

לגבי הסוגיה של תמיכה כספית של תקציבי המדינה בסרטים ובהצגות שנתפסים אצל חלק מהציבור כאנטי-ישראליות, אמרה לבנת; “יש דברים רבים שאינם לרוחי, אבל אני לא צנזור. אנחנו מעניקים חופש ביטוי ויצירה, גם כשהתוצאה אינה לרוחי.

הדבר שאני כן עושה בכל מקום שאני יכולה, הוא לאזן את ההרכב של המועצות הציבוריות שקובעות את חלוקת הכספים, כך שיהיה מגוון דעות, בניגוד למצב היום שבו השר הקודם ראלב מג’אדללה, מינה את האנשים שלו לכל התפקידים”.

בהקשר זה, הודיעה השרה לבנת, כי היא מתכוונת לייסד החל מהשנה הבאה תחרות לכתיבת מחזה שנושאו; ציוני.

אולם מעבר להתייחסויות אלה לגבי התרבות, שהגיעו בעיקר כתגובות לשאלות הקהל, ולמרות שנושא יום העיון היה; “תרבות בתקשורת”, עיקרי דבריה של לבנת, הופנו לגבי תפקידה הקודם בתור שרת החינוך ובעיקר, תמיכה מחודשת בדו”ח דברת.

“ברור שכדי להציל את מערכת החינוך, צריך יותר מהעלאת שכר למורים. אסור להסכים לדבר מלבד מהפכה. למרות שהקמפיין האישי של ארגוני המורים, נגדי, בהחלט הצליח להרתיע מפני כוונה לכל שינוי שהוא, אסור להישאר עם המסקנה שהם ניצחו. אני לא יודעת כמה זמן זה עוד ייקח, אבל אני משוכנעת שהשינוי יבוא והוא יהיה מבוסס על דו”ח דברת”, אמרה לבנת.

גם בחלק שנגע בחינוך, מצאה השרה לבנת, זמן “לעקוץ” את קודמיה ממפלגת העבודה, כשאמרה כי מרבית השינויים שנעשו בתוכנית “אופק חדש” של שרת החינוך לשעבר, ח”כ יולי תמיר, היו מבוססים על המלצות דו”ח דברת, וכי תמיר, לקחה קרדיט על שינויים שהיא הייתה זו שהכניסה למערכת; “הבעיה באופק חדש היא שלא מדובר ברפורמה אלה בהסכם עבודה משודרג”, סיכמה השרה לבנת.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן