חינוך

שר החינוך, אסר על בתיה”ס ברחבי המדינה להכניס את נציגי תנועת השמאל פרופיל חדש

0
0

השר גדעון סער, אמר, כי לא יאפשר הטפה להשתמטות מצה”ל בבתי הספר במדינת ישראל. בתגובה אמרו בתנועת פרופיל חדש, כי החלטת השר, אינה דמוקרטית.
שר החינוך, אסר על בתיה
שר החינוך, אסר על בתיה”ס ברחבי המדינה להכניס את נציגי תנועת השמאל פרופיל חדש

נסער מדרכי והמסרים של תנועת השמאל “פרופיל חדש”, הורה אמש (ראשון), שר החינוך ח”כ גדעון סער, לכל בתי הספר ברחבי המדינה, כי אין להכניס עוד אליהם נציגים של תנועה השמאל פרופיל חדש.

לטענת משרד החינוך, מבדיקה שנעשתה לאחר שנציגה של תנועת “פרופיל חדש” אשר הוזמנה לפני כמה ימים לשוחח עם תלמידים בבית הספר “הכפר הירוק” על חופש הדיבור, היא עודדה אותם בסופו של דבר להשתמט משירות בצה”ל.

בית הספר בכפר הירוק, פועל כחממה של מצוינות לימודית וחינוכית והוא נחשב כיום לבית הספר הגדול והמוביל בישראל לתלמידים מחוננים ומצטיינים.

לאחרונה, הצטרף הכפר הירוק למועדון היוקרתי של משרד החינוך ככפר נוער ניסויי בתחום פיתוח מנהיגות סביבתית. בכפר, מתחנכים כיום כ-1200 צעירים, חלקם תלמידי פנימייה וחלקם תלמידים אקסטרניים.

מובא כאן קטע מפרופיל התנועה “פרופיל חדש”; “אנחנו עצמנו מסרבות להמשיך לחנך להתחיילות כערך ראשון וחשוב. אנחנו תובעות שינוי עמוק במערכת החינוך בישראל, את הפיכתה למערכת המקנה חינוך אזרחי דמוקרטי, חינוך מעשי לשלום ופתרון קונפליקטים, במקום חינוך להתחיילות ולהשלמה עם לוחמה.

אנחנו – קבוצה פמיניסטית המונה נשים וגם גברים – יודעות שאפשר לחיות במדינה שהיא לא מדינת חיילים. מדינת ישראל, יכולה לנקוט היום מדיניות שלום נחרצת. היא יכולה להפסיק להיות מדינת צבא. ברור ונהיר לנו שהילדים שלנו, בני הזוג שלנו, אנחנו עצמנו, לא מוכרחות להמשיך להיות מגוייסות, לא מוכרחים לחיות כחיילים.

היום ברור לנו שהסיסמה של ביטחון לאומי, הסתירה הרבה פעמים בחירה בלוחמה, כדרך למימוש מטרות מדיניות.

אנחנו לא רוצות להמשיך לקחת חלק בבחירה הזאת. אנחנו לא רוצות להמשיך לאפשר אותה באספקה צייתנית, בלתי ביקורתית, של חיילים וחיילות לצבא שמוציא אותה לפועל. אנחנו לא מוכנות להמשיך להתגייס, לגדל ילדים לגיוס, לתמוך בבני זוג, אחים, אבות מתגייסים, כאשר ראשי המדינה, ממשיכים להשתמש, בקלות, בצבא במקום לעצב פתרונות אחרים” – עד כאן קטע מפרופיל התנועה.

השר סער, אמר אמש ל”קול ישראל”, כי; “לא אאפשר הטפה להשתמטות מצה”ל בבתי הספר”. בתגובה, אמרו בתנועת פרופיל חדש, כי החלטת השר, “אינה דמוקרטית”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן