נגישות כאן ישראל

עמותת נגישות ישראל: 78% מהמסעדות בישראל אינן נגישות לנכים

0
0

בארץ יש 720.000 נכי צה”ל ופעולות איבה, נכי תאונות דרכים ועבודה, נכים כתוצאה מגיל או מחלה ◄ רק ב-8% מהמסעדות יש תפריט המודפס בברייל ◄ יובל וגנר, יו”ר עמותת נגישות ישראל: רשויות מקומיות מאפשרות למסעדות להיפתח ללא הסדרי נגישות כמתחייב בחוק
עמותת נגישות ישראל: 78% מהמסעדות בישראל אינן נגישות לנכים
עמותת נגישות ישראל: 78% מהמסעדות בישראל אינן נגישות לנכים

בסיור נגישות מסעדות, בסוף השבוע שעבר, בהשתתפות חברי כנסת, נציגי עמותת נגישות ישראל, עלו נתונים עגומים על מצב הנגישות במסעדות בישראל. מן הסקר של נגישות בקרב 476 מסעדות בערים מרכזיות ובכל הארץ, נמצא, כי 78% מהמסעדות, אינן נגישות לנכים, מהם 56% אינן נגישות כלל לנכים בישראל, ורק ב-8% מהמסעדות, יש תפריט המודפס בכתב ברייל.

בעמותת נגישות ישראל, מדגישים, כי עיקרי ממצאי סקר הנגישות במסעדות, שבוצע ע”י סוקרי העמותה ואשר תועדו בטופס מיוחד ואף צילמו את מצב הנגישות, בכל הארץ ובערים הגדולות, עולה, כי; הסקר, כלל בדיקה של הפרמטרים הבאים;

• נגישות הדרך מהחנייה לכניסת המסעדה,
• נגישות דלת הכניסה,
• שירותי נכים ותקינותם,
• בדיקת אבזור נדרש, גודל תקני,
• הימצאות תפריטים בכתב ברייל.

הדירוג נקבע ל-3 רמות נגישות, לפי הפרוט הבא;

• נגיש – יש גישה ויש שירותי נכים תקניים.
• נגיש חלקית – שירותי נכים לא תקניים (חוסר אבזור, מידה לא תקנית) ו/או מדרגה קטנה בכניסה (7 ס”מ)
• לא נגיש – מדרגה ויותר בכניסה וללא שירותי נכים.

בעמותת נגישות ישראל, מוסיפים, ומציינים, כי; “עסק נגיש, עשוי להרוויח יותר, שכן הוא מגדיל את פוטנציאל לקוחותיו בעוד 10% עד 40% – האדם עם המוגבלות ובנוסף בני משפחה שמגיעים לאכול ביחד עם האדם עם המוגבלות”.

חה”כ משה (מוץ) מטלון, בכניסה לבית קפה-מסעדה

בשבוע שעבר, ביוזמת עמותת נגישות ישראל, יצאו חברי הכנסת; מוץ מטלון, אילן גילאון, אורי אורבך והגב’ אורלי לוי, לסיור נגישות לבדיקת נגישות מסעדות בעיר תל אביב, בליווי עיוורים עם כלבי נחייה, ואנשים על כיסאות גלגלים, לבדיקה האם יש נגישות?, האם נותנים להכניס כלבי נחייה?, האם יש תפריטים מותאמים לבעלי לקויי ראייה? לאחר הסיור, נסעו ביחד, חלקם, לראשונה, בחייהם, ב’אוטובוס נגיש’ של חברת ’אגד’ תעבורה עד למסעדת לילית לארוחת חושים ונגישות, בה התנסו וחוו מוגבלויות שונות וללא כל ניסיון לאכול ללא ראייה, עם מוגבלות בידיים ועם אוזניות לדימוי לקות שמיעה.

הסיור וההתנסויות בנגישות ביוזמת עמותת נגישות ישראל, הפועלת לקידום הנגישות והשתלבותם של אנשים עם מוגבלות בדרך של כבוד, שוויון ועצמאות. ומאמינה שהדרך הטובה ביותר לקידום הנגישות, הינה מתוך מודעות והבנת הצורך והערך העסקי חברתי.

לדברי מר יובל וגנר, יו”ר עמותת נגישות ישראל; “העמותת, פועלת בכל דרך אפשרית לאפשר ל’אנשים עם מוגבלות’ ובני משפחותיהם לחיות בישראל באופן נורמאלי. מסעדות ובתי קפה הם חלק חשוב ביותר”.

“לא יתכן, כי רשויות מקומיות במסגרת רישוי עסקים, יאפשרו למסעדות להיפתח ללא הסדרי נגישות כמתחייב בחוק, לצערנו, נתוני הסקר, מלמדים על אי הקפדה בלשון המעטה.

יובל וגנר, יו”ר עמותת נגישות ישראל עם ח”כ משה מטלון

יזמי ובעלי מסעדות, חייבים להבין את המשמעות החברתית, את הפוטנציאל העסקי הרווחי ואת הסיכון מתביעות משפטיות ופגיעה תדמיתית במוניטין המסעדה.

הגיע הזמן שישראל, תשפר את מצב ’הנגישות במסעדות’ ונראה בסוף 2010 את המצב” – סיכם וגנר, יו”ר עמותת נגישות ישראל.

בארץ, יש 720.000 נכי צה”ל, ופעולות איבה, נכי תאונות דרכים ועבודה, נכים, כתוצאה מגיל או מחלה. מדובר על אדם עם מוגבלות בכל משפחה עשירית.

בשנת 2005, חוקק חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות פרק הנגישות. החוק מחייב, הסדרי נגישות על מנת שציבור האנשים עם מוגבלות, יוכל להגיע לכל מקום בכבוד, שוויון ועצמאות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן