מחקרי רפואה

ביה”ח כרמל, מציג: מתקן חיבור חדשני המחבר את קטעי השבר בחוזקה של מפרק הירך

0
0

מתקן חיבור המפרק, הינו פיתוח ישראלי, השומר את המפרק הטבעי של החולה ולא מחליף אותו ◄ ד”ר ויסמן מרק: הבחנו, לראשונה, בגדילה של עצם חדשה, אפילו אצל נשים מבוגרות עם אוסטיאופורוזיס קשה שזהו ממצא שלא נצפה עד היום בעולם ◄ המחקר קבל אישור ועדת הלסינקי של משרד הבריאות
ביה
ביה”ח כרמל, מציג: מתקן חיבור חדשני המחבר את קטעי השבר בחוזקה של מפרק הירך

האורתופד הוותיק, כבר 30 שנה, ד”ר מרק ויסמן מרק (Orthopedist), מנתח מומחה מהמחלקה האורתופדית בבית החולים כרמל, בעיר חיפה, לא ראה מחזה שכזה; 5 הנשים שעמדו מולו הלכו, וחלקן אף רקדו וניענעו את האגן בצורה שלא היתה מביישת אף אישה בריאה. פרט להבדל קטן אחד, כל הנשים שעמדו מולו עברו ניתוח חדשני לתיקון מפרק הירך.

הניתוח החדשני שהנשים עברו גרם לחיבור מלא ומהיר של השבר וכל הנשים שחלקן כבר עברו את גיל ה- 70, חזרו לרמת התפקוד הקודמת שהיתה להן לפני השבר. הניתוח והשיטה החדשנית אותה הוביל ד”ר מרק ויסמן, הינם פרי מחקר של 7 שנים ע”י צוות רופאים וחוקרים מבית החולים כרמל והטכניון בחיפה (ד”ר ויסמן דן, ד”ר סטרולוביץ יוסף, ויעוץ של פרופסור יוסף מזרחי, מהפקולטה לביורפואה בטכניון).

ד”ר ויסמן, מסביר, כי; “בתאונות דרכים בישראל, נהרגים בכל שנה 400 עד 600 איש. לעומת זאת עקב הסיבוכים המתפתחים לאחר תיקון שברים ב-“פרק הירך” נפטרים בישראל, כ- 800 עד 1000 איש בשנה, מדובר בנתון שלא יכולתי להשללים עימו, והחלטתי לנסות לשנות את המציאות המרה, הזו, ע”י מחקר ופיתוח אמצעי קיבוע יעילים ומתקדמים יותר מהקיימים היום”.

הרופאים, חקרו את הסיבות לאי הצלחה באחוזים משמעותיים של הקיבוע בניתוחי צוואר הירך, עד היום. ניתוחים האלו, המכונים קיבוע פנימי של שברים האינטראקפסולריים (Aintrakfsulriim), הינם שכיחים מאוד בגיל המבוגר כתוצאה מנפילות ודלדול העצם (אוסטיאופרוסזיס), ואחוז הסיבוכים בזמן השיקום, גורמים לתחלואה ומקרי תמותה גבוהים מאוד.

בעולם המערבי, נעשים כיום כ 1,800,000 ניתוחי שברים ב-“צוואר הירך” בשנה. בארצות הברית, יש בשנה כ- 350.000 שברים בפרק הירך. והמספר הזה, צפוי לעלות ב-7% בכל שנה. בישראל, בלבד מדווחים כמעט על 5000 ניתוחים בשנה. “אחוזי התחלואה והתמותה המאוחרת לאחר הניתוח והשיקום עקב הסיבוכים, מאוד מבהילים” – אומר ד”ר ויסמן.

מהנתונים בספרות הבינלאומית, אנחנו יודעים, כי : כ- 15 עד 20% מהמטופלים בין 30% עד 40% מהמנותחים הקשישים המורכבים עם אוסטיופורוזיס מתקדמת נפטרים תוך שנתיים. וכ-50 עד 70% מהשורדים מאבדים את עצמאותם וניידותם ונזקקים לשיקום פיזיותרפי, ארוך ולעזרים כמו; כיסא גלגלים, הליכון או קביים. המשפחה של החולה, שוקעת בהוצאות שיקום עצומות וההוצאות הכספיות הן לחולה והן למערכת הציבורית גדולות מאוד.

“בשיטת הניתוח החדשה שפיתחנו – מסביר ד”ר ויסמן; אנחנו שומרים את המפרק הטבעי של החולה ולא מחליפים אותו. במהלך הניתוח, אנחנו משתילים מתקן חיבור חדשני שהינו פיתוח ישראלי, המחבר את קטעי השבר בחוזקה. מסביבו של הקיבוע, ובתוכו מושתלת עצם מלכותית עם תכונות ביולוגיות ליצירת עצם חדשה, תוך זמן קצר בהשוואה מול הזמן הטבעי.

למכשיר הקיבוע, החדשני, יש יכולות לנקז את הדימום מתוך הפרק והתוצאות הראו אצל כל המנותחים, כי הניתוח הצליח לחלוטין”.

מתקן חיבור החדשני לקיבוע מפרק הירך, פרי פיתוח ישראלי

“הבחנו, לראשונה, בגדילה של עצם חדשה, אפילו אצל נשים מבוגרות עם אוסטיאופורוזיס קשה” – מעדכן ד”ר מרק ויסמן; “זהו ממצא שלא נצפה עד היום בשום מקום בעולם, ההחלמה מהניתוח היתה מהירה בחצי מן הזמן הרגיל, והחולים, חזרו לתפקוד מלא וזהה למצב שבו הם היו לפני השבר”.

השיטה המקובלת כיום בעולם ובישראל, לניתוח שברים תוך פרקיים, היא קיבוע ע”י ברגים של השבר. אבל בתוך עצם שבורה ומדולדלת (אוסטיופורוטית) השבר גורם להפרעה קשה באספקת הדם לראש הירך. הסיבה הזאת גורמת שהרופא, יחליט מראש על ניתוח גדול שבו מחליפים את הפרק השבור בתותבת ממתכת (החלפה חלקית או שלמה של פרק הירך).

הבעיה היא שהחולה שסובל בדרך כלל מדלדול העצם (אוסטיאופורוזיס – Osteoporosis), במהלך השנים, התותב משתחרר או מזדהם תוך כאבים קשים, ויש צורך לחזור שוב על הניתוח, מה שמגדיל את הסיבוכים, התחלואה, וגורם לתמותה נוספת.

“הניתוחים החדשים שביצענו נועדו לשמר את ראש הירך הטבעי (hip connection) של הנפגע. ידוע שתוצאות של חיבור מלא ואנטומי של שבר בצוואר הירך המטופל, תמיד ייתפקדו בצורה אופטימלית וטובה יותר מכל תותבת מלכותית של פרק הירך” – מסביר ד”ר וייסמן, ומוסיף, כי; “כל הניתוחים שביצענו עד היום, שמרו על העקרון של הרפואה המודרנית; ניתוח בפולשנות מזערית במקום ניתוח גדול ומסובך”.

המחקר, קיבל אישור של ועדת הלסינקי של משרד הבריאות, והנהלת המרכז הרפואי כרמל, חיפה, שהוא אחד מ-14 בית החולים של ה’כללית’ בכל רחבי הארץ.

“אני שמח שהצלחנו להפחית במקרים שטיפלנו את התחלואה הצפויה ושיפרנו בצורה ניכרת את איכות החיים של המנותחים. נמשיך להוכיח את עליונותה והצלחתה של השיטה והמכשיר לקיבוע פנימי כשההכל מתוצרת מחשבה מקורית וכחול לבן” – מסכם בגאווה, ד”ר ויסמן מרק.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן