בעולם

נכשל ניסיון שני של חטיפת “אפריקה סטאר” אוניית ’צים’ – בתוך 72 שעות ע”י פיראטים

0
0

חילופי אש בין מאבטחי “צים”, הניסו פיראטים סומלים מאוניית “אפריקה סטאר” (The Africa Star ship)◄ התקרית הסתיימה ללא כל נפגעים או נזק ◄ האונייה “אפריקה סטאר” (The Africa Star ship)”, הייתה נתונה למתקפת פיראטים סומלים, השבוע, ביום חמישי, ובעבר, בראשית ספטמבר 2009 ◄ כ-16 מיליארד דולר, נשדדים מדי שנה בידי פיראטים של שנות האלפיים
נכשל ניסיון שני של חטיפת
נכשל ניסיון שני של חטיפת “אפריקה סטאר” אוניית ’צים’ – בתוך 72 שעות ע”י פיראטים

ניסיון חטיפה שני של האונייה “אפריקה סטאר” (The Africa Star ship)”, של חברת הספנות הישראלית של “צים”, וזאת בתוך 72 שעות ליד ג’יבוטי באזור מפרץ עדן, מול חופי סומליה, במזרח אפריקה. היה זה, הבוקר (שבת), כאשר שודדי ים (פיראטים) כנראה סומליים.

לשכת שר התחבורה, ח”כ ישראל כץ, הודיעה, כי גם הפעם, מאבטחי האונייה אשר בבעלות משפחת עופר, הצליחו לסכל ניסיון החטיפה, תוך כדי פגיעה באחת משתי הספינות שתקפו אותם, אנשיה נטשו אותה.

גם הספינה השנייה, ננטשה ע”י הפיראטים. יצוין, כי אנשי הצוות האונייה “אפריקה סטאר”, אינם ישראלים, אלא רק מאבטחיה המיומנים.

כמו בתקרית ביום חמישי בבוקר, הסתיים אירוע תקיפת האוניה, ללא כל נפגעים או נזק לאונייה הישראלית העושה דרכה ממומבסה שבקניה אל נמל אשדוד בישראל.

ממשרד החוץ, נמסר, כי “בעקבות פנייה מחברת צים לגבי אונייה הנושאת דגל מלטה שדיווחה על תקיפת פיראטים, יצר משרד החוץ קשר עם הארגון הבינלאומי האמון על בעיות הפיראטים, בבקשה להביא מטוס לאזור”.

דובר המשרד, אמר, כי; “המטוס חג מעל ספינת הפיראטים וגרם לה להתרחק מאונית צים. בשל העובדה, כי על סיפון האונייה אין ישראלים, המשרד, נמנע מלהתערב בטיפול בנושא”.

בסוף השבוע שעבר (חמישי), ליד חופי סומליה, כאמור, נעשה ניסיון כושל של שודדי ים (פיראטים), להשתלט על אוניית “אפריקה סטאר”, של חברת “צים” הישראלית.

באמצע השבוע שעבר (‏23/03/2010‏), נחטפה ספינה של חברת כי”ל, אשר שנשאה מטען של אשלגן ליד חופי סומליה לאחר שיצאה מנמל אשדוד, ישראל, ועשתה את דרכה למדינת תאילנד.

הספינה, הייתה חכורה ואנשי הצוות על סיפונה היו בעלי אזרחות אוקראינית ו-טורקית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן