כבושים

שוּם כבוּש | תוקף חיידקים ווירוסים ומעודד את מערכת החיסונית

השוּם משמש כצמח תבלין. בעבר השום אף שימש לתיבול ושימור המזון כדי למנוע את קלקולו. השום מדרבן את פעילות תאי-דם לבנים, המהווים את חוד חנית במערכת החיסון. הוא תוקף חיידקים ווירוסים ומעודד את מערכת החיסונית של הגוף להגנה ממפני פולשים שונים.
0
0

שום כבוש

השוּם והבצל מוזכרים בתנ”ך פעם אחת בלבד, כאחד מהמאכלים שמזכירים בני ישראל כשהם רוצים לשוב למצרים; “זָכַרְנוּ אֶת הַדָּגָה אֲשֶׁר נֹאכַל בְּמִצְרַיִם חִנָּם אֵת הַקִּשֻּׁאִים וְאֵת הָאֲבַטִּחִים וְאֶת הֶחָצִיר וְאֶת הַבְּצָלִים וְאֶת הַשּׁוּמִים”. השוּם מכיל את חומצת האמינו אליצין, חומר זה אחראי לריחו האופייני של השום ולתכונתיו הרפואיות המיוחדות הדומות לפניצילין בשוּם יש שמן נדיף המכיל תרכובות גופרית, אשר ביחד עם הסלניום, ויטמין A, וויטמין C בו הופכים אותו לאנטי-אוקסידנט רב עוצמה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

השום מדרבן את פעילות תאי-דם לבנים, המהווים את חוד חנית במערכת החיסון. הוא תוקף חיידקים ווירוסים ומעודד את מערכת החיסונית של הגוף להגנה מפני פולשים שונים.

השום מוכר כמונע מחלות. יש בו חומר אנטיביוטי טבעי אשר מעכב הצטננות ושפעת. צריכת שום משפרת את מחזור הדם, מקטינה את הלחץ-דם ואת רמת הכולסטרול LDL ב-דם. כן הוא מעלה את רמת הכולסטרול הטוב HDL.

שוּם כבוּש – המצרכים;

  • 500 גרם שום קלוף
  • 1 פלפל אדום גדול או לחלופין 2 פלפלים חריפים (צ’ילי) קצוץ
  • 4 כוסות חומץ לבן מזוקק
  • 1/3 1 כוסות סוכר לבן
  • 1 כפית גרגרי חרדל יבשים
  • 1 כפית זרעי סלרי יבשים

שוּם כבוּש – אופן ההכנה;

הניחי את שיני השום בקערה, את שיני השום הגדולים יש לחתוך לשניים. הוסיפי את הפלפל הקצוץ.

שום כבוש

בסיר גדול ערבבי את החומץ והסוכר, את זרעי החרדל וזרעי הסלרי שמים בשקית בד או צררי בפיסת בד נקייה וקשרי היטב. הכניסי את שקית התבלינים לסיר תערובת החומץ והסוכר.

בשלי על אש בינונית והביאי את התערובת עם שקית התבלינים לרתיחה. הרתיחי במשך כ- 5 דקות. הוסיפי את השום והפלפל והמשיכי להרתיח עוד כ – 5 דקות.

הסירי מהאש והרחיקי את שקית התבלינים. העבירי את השום לצנצנת זכוכית מחוטאת עד לגובה של 2.5 סנטימטר מפתח הצנצנת מלאי בנוזל עד לגובה של כ-סנטימטר מפתח הצנצנת.

אפסני במקרר במשך שלושה שבועות לפני השימוש.

המבוא לקוח מאתר גאמנון ומ-ויקיפדיה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן