עשה זאת בעצמך

טיפים לשיפוץ רהיטים

0
0

לצעירים, שהחופש הגדול החל לשעמם אותם אני מציעה, טכניקות לשיפוץ רהיטים. כמובן, שכל נזק לרהיטים כתוצאה מעבודה רשלנית או גורם על טבעי הוא אך ורק על אחריותכם…
טיפים לשיפוץ רהיטים
kanisrael.co.il_id=1678_430_01.jpg

צבעים:

1. ההבדל העיקרי בן צבע לרהיט לצבע של קיר, הוא שלצבע של קיר יש יכולת מעבר של אוויר וצבע של רהיט הוא אטום, לכן רצוי לא לערבב בניהם (אלה אם כן אתם חזק בקטע של החדר האטום).

2. צבעים שנוח להשתמש בהם לצביעת רהיטים הם צבעים על בסיס מים, ויש להם כמה יתרונות ברורים: הם מתיבשים מהר, לא רעילים והכי חשוב אפשר לנקות אותם עם מים וסבון, לא כמו צבע על בסיס שמן שאת המברשת שלו צריך לנקות עם טרפנטין.

3. כשנשארת לכם פחית של צבע לא גמורה רצוי לאכסן את הצבע במיכלים של פלסטיק בכדי שהוא לא יתחמצן ויאבד פיגמנטים.

רהיטים לשיפוץ:

ישנם כמה סוגים של רהיטים לשיפוץ:

1. קניתם רהיט מרשת של רהיטים, שנראה לכם חשוף, ללא שום צבע, שימו לב! יתכן ועל הרהיט הזה ישנה שכבה מאוד עדינה של לקה אשר בלתי נראת לעין הרגילה, לכן כדאי לכם, לברר טוב טוב, אם הוא אכן לא מצופה בשום לכה, כיון שאז אם תנסו לצבוע אותו בטכניקת WASH לא תצליחו. על לכה ניתן לצבוע רק בצבע אטום.

kanisrael.co.il_makeha_101X133_01.jpg

2.אתם מזמינים רהיט מנגר, שימו לב שעל הרהיט לא נשפכו שאריות של דבק פלסטי, וכבונוס כדאי לכם, לקחת כמה שאריות עץ, עליהם אפשר לעשות ניסויים של צבע.

3. יש לכם רהיט מימי סבתא שלכם, שהוא יפה בבסיסו, אבל זקוק לאיזה מתיחת פנים וקצת מייק אפ. אם הוא עשוי מפרומיקה או מלמין, לא כדאי להסיר את הצבע ועדיף לצפות אותו. במידה והרהיט עשוי מעץ טוב, אך צבוע בצבע מזעזע, כדאי להוריד את הצבע.

טכניקות להורדת צבע:

1. רהיט קטן יש לשייף אם נייר שיוף. עדיף נייר שיוף עדין מידי, מאשר נייר שיוף גס מידי שיהרוס את העץ.

2. רהיט גדול ניתן להשייף עם מכונה רוטטת. זוהי מכונה אשר שמים בה נייר שיוף ובמקום לעבוד קשה בשיוף המכונה רוטטת ועושה את העבודה. עדיף לקנות מכונה שלא מסתובבת, כיוון שמכונה מסתובבת במקום להחליק את הרהיט טובעת בו עיגולים.

כמובן, שאם מכשיר כזה אי אפשר לחלום, היד צריכה של הזמן לנוע מעל הרהיט שלא יווצר חס וחלילה שקע. בפינות צריך לחזור לשיטה הישנה של שיוף ושיפשוף עם היד, כיוון שהמכונה גסה מדי.

3. ישנם חומרים אשר מסירים צבע מעל רהיט. אם ישנו רהיט ישן מאוד, אם כמה שכבות של צבע שהשכבות כבר נטמעו חזק בתוך הרהיט ומסרבים להיפרד ממנו, ניתן להשתמש בכל השיטות הנ”ל ביחד.

במקרים ממש חמורים, ניתן לקרוא לבעל מקצוע, כמו מסגר או זגג שישתמש בטכניקה של התזת חול להוריד את הצבע. כיוון שהשיטה הזאת קצת גסה לרהיט כדאי לעמוד ליד הבעל מקצוע הנ”ל ולשים לב שעם הורדת הצבע הוא לא כיסח לכם חצי רהיט…

kanisrael.co.il_masor_101X133_01.jpg

בסוף התהליך, יש לשטוף את הרהיט, במיוחד אם עבדתם אם חומר שמסיר צבע, הרי אינכם מעונינים, שהוא יוריד גם את הצבע החדש בו תצבעו. רהיט מתקופת שנות ה-70 ומטה יש לעבוד עם כפפות ולהרחיק מילדים, כי שאריות הצבע מאוד רעילות.

בליטות של הצבע, ניתן להסיר עם סכין יפנית.

במקרה שיש בעץ חריצים, ניתן למלא אותם בעזרת “אפוקסי פלסטלינה”. זהו חומר איתו ניתן להשתמש למלא כל מיני שקעים, יש “אפוקסי פלסטלינה” לכל מיני סוגי חומרים לכן, יש לשים לב, שאתם קונים את החומר המתאים לעץ שלכם ולא חומר השייך לקירות. אחרי שהחומר מתקשה, יש לשייף אותו. “אפוקסי פלסטלינה” הוא חומר מאוד חזק וניתן לקדוח בו חורים.

חומרים מקשרים, אלו הם חומרים אשר באים לפני הצבע המיועד ומשמשים כדבק לצבע המיועד. משתמשים בהם בצביעת חומרים כמו פורמיקה, מלמין, קרמיקה, פרספקט ופלסטיק. שימו לב, צבע מקשר מתייבש לגמרי רק לאחר שבועיים.

מברשות:

שימו לב, כשאתם קונים מברשת שהשערות שלה לא יוצאות בקלות.

מברשת חדשה רצוי לשים במים חמים, מה שמוציא את השערות הנוטות לנשור.

כשעושים הפסקה בצביעה, כדאי לשים את המברשת על סמרטוט לח, שמובן שאם ההפסקה גדולה מדי יש לשטוף את המכחול.

קונדישנר שומר ששיער המברשת יהיה רך ונעים למגע.

טיפ אחרון, רגע לפני שאתם צובעים שימו לב שאין לרהיט ידיות או ניטים שאתם יכולים לפרק, לא את הכל צריך לצבוע…

רוצים לדעת טכניקות לצביעת רהיטים? תכתבו לי בתגובות או לחצו כאן ואני אמשיך בפרק הבא. חוץ מזה, אם אין לכם סבלנות לחכות ואתם רוצים להתנסות בסדנא מעשית, כנסו ללינק שמצורף למאמר.

* הכתבה הובאה באדיבות מגזין הנוער והצעירים הישראלים “לגוז”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן