פוליטי מדיני

מכת ברק, ל’עבודה’: אהוד ברק, תפס “עצמאות”, כל שרי העבודה, התפטרו

0
0

השר בנימין בן אליעזר, הודיע על התפטרותו מן הממשלה והצטרף בכך אל השרים; אבישי ברוורמן, יצחק (בוז’י) הרצוג, שהודיעו מוקדם יותר על התפטרותם מן הממשלה ◄ ועדת הכנסת, אישרה את הפילוג במפלגת העבודה ◄ ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, פתח במשא ומתן קואליציוני עם סיעת העצמאות של ברק
מכת ברק, ל’עבודה’: אהוד ברק, תפס
מכת ברק, ל’עבודה’: אהוד ברק, תפס “עצמאות”, כל שרי העבודה, התפטרו

שר התמ”ת, מר בנימין (פואד) בן אליעזר, הודיע על התפטרותו לפני שעה קלה לאור פירוק מפלגת העבודה על-ידי השר אהוד ברק, שהתפלג עם עוד ארבעה חברי כנסת. נודע, כי ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, פתח במשא ומתן קואליציוני עם סיעת העצמאות של ברק. ואמר כי הממשלה התחזקה היום. כן הביע הערכה ותודה לשרים הפורשים.

בן אליעזר, אמר כי הופתעתי לחלוטין ממהלכו של ברק אשר כבר בעבר ברח ולא האמנתי שיברח שוב. שכבתי על הגדר בשבילו. טעיתי לגבי ברק. הוא ירק למפלגה בפנים. אם היה מציע לי להצטרף אליו בשום פנים לא הייתי מצטרף אליו.

אני גם לא מצטער על כניסת העבודה לממשלה. בשל הנושא המדיני. צר לי, כי באחרונה, סירב ראש הממשלה להפשיר ולפעול במישור המדיני.

אני רוצה בראשות מפלגת העבודה, מועמד צעיר עם חזון ועתיד. אני לא מעניין להיות מנהיג העבודה אבל אם יוטל עלי אשמח לבצע כל משימה לסייע בפעיולת המפלגה”. אמר השר המתפטר בן אליעזר.

אבישי ברוורמן, השר בלי תיק הממונה על ענייני המיעוטים, הודיע לפני שעה קלה על התפטרותו מן הממשלה, וקרא לשר התמ”ת מר בנימין בן אליעזר (כינה אותו; “זקן השבט”), לקחת המושכות באופן זמני ולעמוד בראש ’מפלגת העבודה’, כדי לתקן התקלות החוקתיות שהשית עלינו אהוד ברק”.

בן אליעזר; אהוד ברח, טעיתי לגבי ברק

שר הרווחה, מר יצחק (בוז’י) הרצוג, היה הראשון להודיע אף הוא קודם לכן, על התפטרותו מן הממשלה. הוא קרא לעמיתיו השרים; בנימין בן אליעזר, ואבישי ברוורמן לנקוט בצעד זהה. בינתיים, נודע, כי השר בנימין בן אליעזר, צפוי לכנס מסיבת עיתונאים בלשכתו ב-14:30, ובה כנראה, כי יכריז אף הוא על התפטרות מהממשלה.

שר הרווחה, הרצוג, אמר עם התפטרותו, כי; “הגיע הזמן להפסיק לעשות שקר בנפשנו ולפרוש מהממשלה שהביאה אותנו למבוי סתום, בחתירה לשלום, וכפתה עלינו את אביגדור ליברמן, ואת מפלגתו בשיח גזעני פסול המאיים על המשטר הדמוקרטי שלנו, הודעתי לראש הממשלה מר בנימין נתניהו על התפטרותי מהממשלה.

זוהי התפטרות אישית, אך שוחחתי גם עם בנימין בן אליעזר, ואבישי ברוורמן ואני משוכנע שהם יעשו כמוני. מפלגת העבודה, נפטרה היום מחטוטרת על גבה, ובכך “נשף המסכות” של ברק, הסתיים. נרקמה פה עסקה פוליטית אפלה”.

הרצוג, גילה, כי לאחר המהלך הבוקר, דיבר אחד מהח”כים הפורשים, והציעו לו להצטרף, והוא סירב… אין לי ספק, שזהו מהלך של סידור עבודה עבור נתניהו” אמר והוסיף, כי הוא אינו מוכן להיות שותף לו. “העבודה”, תלך לאופוזיציה ותנסה לשקם את עצמה. סיכם.

מוקדם יותר הבוקר, אישרה ועדת הכנסת, את בקשת חמשת חברי מפלגת העבודה, להקמת סיעת ’העצמאות’, ברוב של 11 חברי כנסת, שלושה חברי כנסת נוספים התנגדו למהלך ואחד נמנע.

כידוע, הודיע הבוקר (שני), שר הביטחון מר אהוד ברק, בהפתעה, במסגרת מסיבת עיתונאים בכנסת על הקמתה של סיעה חדשה “העצמאות”, ופרישתו ממפלגת העבודה, זאת יחד עם עוד ארבעה חברי כנסת; סגן שר הביטחון, מר מתן וילנאי שר החקלאות מר שלום שמחון, סגנית שר התמ”ת הגב’ אורית נוקד, וח”כ עינת וילף.

הרצוג: הגיע הזמן להפסיק לעשות שקר בנפשנו ולפרוש מהממשלה

ברק, קיים הבוקר, במסיבת עיתונאים, ואמר, כי; “”אנחנו יוצאים היום ל”עצמאות”, אנחנו מקימים היום סיעה, תנועה ובהמשך מפלגה שתהיה מרכזית ודמוקרטית, שתפעל ברוח מגילת העצמאות ובמורשת הממלכתיות של דוד בן גוריון. תנועה סיעה ובהמשך תנועה שסדר העדיפות שלה יהיה קודם כל המדינה אחר כך המפלגה, אחר כך התקשורת ובסוף אנחנו.

אנו יוצאים לדרך חדשה על אחריותנו, עוזבים מפלגה ובית שאנחנו אוהבים ומכבדים את חבריו, את החברים במוסדות שלנו. נקים תנועה ומפלגה ונקרא לכל מי שמאמין בדרכה להצטרף. המהלך הזה לא קל לנו, שרון עשה את זה, בן גוריון, עשה את זה וגם פרס”.

לפנינו במדינת ישראל, מבחנים לא פשוטים שבהם התהליך המדיני מול הפלסטינים ושאר עמי האזור, מבחנים ביטחוניים ואתגרים סבוכים מול הכלכלה והלכידות החברתית. עם כל האתגרים אנחנו מוכנים ונכונים להתמודד”.

“אנחנו עוזבים מפלגה ובית שאנחנו אוהבים ומכבדים את חבריו, את החברים במוסדות שלנו, את ראשי הערים והמועצות שלנו, את החברים מהשורה. רבים מהחברים הללו, חוו במשך השנים הארוכות את קשיי היומיום ואת המצב המתמשך והלא תמיד בריא במפלגת העבודה, והיו גם הם קורבן לריב האינסופי, לסחף המטריד שמאלה”.

אנו אוהבים ומכבדים את חברי ביתנו הקודם ב’מפלגת העבודה’. רבים מהחברים ההלו חוו עמנו את הקשיים במפלגה. גם הם היו קורבן לסחף המתמיד של העבודה שמאלה ושוב שמאלה, לגלישה לפוסט-ציונות ופוסט-מודרניות, ולריב המתמיד… היו לנו שתיים או שתיים וחצי סיעות. זה היה חייב להיפסק.

◄ תגובות;

אבישי ברוורמן: שיא המשבר של מפלגת העבודה, אך גם הזדמנות לבנות אותה מחדש

השר שמחון, התייחס אף הוא לפרישה ואמר, כי “בלתי אפשרי להמשיך בדרך הזו. זה פוגע במדינת ישראל. לא ניתן לקיים בדרך הזו לא סיעה ולא מפלגה. ערכי תנועת העבודה הם ערכים נעלים ונגשים אותם בדרך האמיתית. המהלך של היום מאיץ תהליכים שצריכים לקרות בשמאל הישראלי. יחד עם זאת, אנו חושבים שדרכה המרכזית של מדינת ישראל על כל מורכבותה חשובה יותר מכל דבר אחר. אנחנו לא החרבנו את מפלגת העבודה. היא הוחרבה באותו יום שקבוצת מיעוט לא הסכימה לקבל החלטה של רוב”.

השר אבישי ברוורמן, אמר, כי; “מדובר בשיא המשבר של מפלגת העבודה, אך גם הזדמנות למפלגה לבנות אותה מחדש. אני מאחל לסיעה החדשה הצלחה, ולדעתי כעת אני והשרים הרצוג ובן אליעזר, נאלץ לפרוש מן הממשלה משום שלא נענתה לדחוף את המשא ומתן מדיני, אם יצורפו למפלגת העבודה האישים המתאימים, ויוגדרו הערכים המתאימים, יש ל”עבודה”, עתיד גדול.

חבר הכנסת איתן כבל מ”העבודה” אמר, כי המהלך של ברק נפל כרעם ביום בהיר, אך אינו מפתיע על רקע ההתנהלות בשנתיים האחרונות. בראיון הבוקר, לעיתונאית קרן נויבך במשדר “סדר יום” ברשת ב’ של “קול ישראל”, אמר כבל, כי; “החבורה הזאת”, כלשונו, “הורידה סופית את המסך על מפלגת העבודה. הוא הדגיש כי נאבק עם חבריו למפלגה מג’אדלה, בן סימון ופרץ לחשוף את פרצופו האמיתי של ברק, אך מאבקם לא צלח וייחסו להם רק אמירות פוליטיות”.

כבל, אמר עוד, כי ייפגש עם השלושה בשעה הקרובה, לדון בהמשך דרכם, וציין, כי חשוב מאוד לחזק את הכוחות משמאל לקדימה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן