זוכי פרס ישראל

עו”ד שמעון מזרחי, חתן פרס ישראל בתחום הספורט – לשנת תשע”א

0
0

שר החינוך מר גדעון סער, הודיע על זכייתו של עו”ד שמעון מזרחי, כחתן פרס ישראל בתחום הספורט לשנת תשע”א בתחום: הספורט ◄ חברי וועדת פרס ישראל; “עו”ד מזרחי, יצר דפוסי מינהל חדשים בתחום הספורט. פעילותו הממושכת שנעשתה בהתנדבות לאורך שנים רבות… פעילותו הציבורית של עו”ד מזרחי, בפורומים לאומיים ובינלאומיים העלתה קרנו של הספורט הישראלי בכלל וענף הכדורסל בפרט”.
עו
עו”ד שמעון מזרחי, חתן פרס ישראל בתחום הספורט – לשנת תשע”א

שר החינוך, גדעון סער, הודיע היום, (רביעי), על זכייתו של חתן פרס ישראל בתחום הספורט, עו”ד שמעון מזרחי, לשנת תשע”א וברך אותו על זכייתו. עו”ד שמעון מזרחי, הגיב באיפוק האופייני לו; “שמחתי, ובהחלט גם התרגשתי. מדובר בפרס של מועדון מכבי תל אביב, כולו. זה אות הוקרה על 42 שנות פעילות בהתנדבות. אני רוצה להודות לכל חברי בהנהלה ובקבוצה משנת 1969. אף פעם לא עשיתי את הדברים כדי לקבל פרס, אבל זה משמח מאוד שמעריכים אותך, זה נותן לי כוח להמשיך עוד שנים רבות בעשייה”.

חברי וועדת פרס ישראל – תשע”א, ציינו, כי; “עו”ד שמעון מזרחי, יצר דפוסי מינהל חדשים בתחום הספורט. פעילותו הממושכת שנעשתה בהתנדבות לאורך שנים רבות, הובילה להגברת המודעות הציבורית לענף הכדורסל תוך הקפדה על רמת ניהול גבוהה ואיכותית בספורט הישראלי והביאה להישגים יוקרתיים ברמה הלאומית והבינלאומית.

בנימוקיה למתן הפרס, ציינה וועדת פרס ישראל – תשע”א, גם, כי; “פעילותו הציבורית של עו”ד מזרחי, בפורומים לאומיים ובינלאומיים העלתה את קרנו של הספורט הישראלי בכלל וענף הכדורסל בפרט”.

יו”ר ועדת הפרס בתחום הספורט היה מר טל ברודי (כדורסלן נבחרת ישראל ומכבי תל אביב לשעבר; “אנחנו על המפה”), כאשר גב’ אסתר רוט שחמורוב, אתלטית, מהבולטות ביותר שידעה מדינת ישראל, כלת פרס ישראל לספורט ותרבות הגוף ה’תשנ”ט.

כן, שימש בוועדה מר גילי לוסטיג, מנהל היחידה לספורט הישגי, שימשו לצידו כחברי הועדה.

מועדון הכדורסל של מכבי ת”א פרסם הערב (ד’), הודעה מיוחדת; “ההנהלה, הצוות המקצועי, השחקנים, מחלקות הנוער, ואגודת מכבי ת”א, כולנו נרגשים על זכייתו של שמעון מזרחי בפרס ישראל. אנו גאים בו מאוד, אין איש ראוי ממנו לפרס היוקרתי והמכובד הזה. שמעון הוא מכבי ת”א, הוא האיש שהוביל אותנו לשיאים של מצוינות והישגים חסרי תקדים ב-42 השנים האחרונות, ותמיד עשה זאת בהתנדבות מלאה ובמסירות אין קץ”.

◄ עו”ד שמעון מזרחי – קורות חייו

שמעון מזרחי (Shimon Mizrahi), נולד באוקטובר 1939 בעיר תל-אביב. קרוי על שם סבו; שמעון מזרחי ז”ל, שהיה בין מייסדי המרכז המסחרי של תל אביב ועל שמו קרויים הרחובות מזרחי א’ ו-ב’.

בוגר גימנסיה “גאולה” בתל-אביב. את שירותו הצבאי עשה במצ”ח (משטרה צבאית חוקרת), ומשרת במילואים בדרגת אלוף-משנה. משמש כמינוי מיוחד של שר הביטחון והרמטכ”ל כאיש קשר בין מערכת הביטחון לבין משפחתו של החייל הנעדר גיא חבר, אשר עקבותיו אבדו בגולן בתאריך 17.8.1997 (בתפקיד התנדבותי).

סיים את ההתמחות במשפטים, בשנת 1964, ומאז הוא משמש כעורך דין במשרדו בתל-אביב העוסק בתחום האזרחי.

את פעילותו בשורות אגודת מכבי תל אביב, החל ב-1969. בקיץ של אותה שנה, כאשר יו”ר המועדון ישראל גורל ז”ל, פרש לעיסוקים אחרים, התבקש שמעון מזרחי, להתמנות לתפקיד היו”ר “לתקופה קצרה”. תקופה זו, נמשכת כבר למעלה מ-40 שנה, כאשר בכל השנים משמש מזרחי בתפקיד בהתנדבות. בתקופה זו, זכתה הקבוצה ב-38 אליפויות, 30 פעמים בגביע המדינה ו-5 פעמים ב’גביע אירופה לאלופות’.

עו”ד שמעון מזרחי: אות הוקרה על 42 שנות פעילות בהתנדבות

עם כניסתו לתפקיד החל מזרחי להפעיל תוכנית כלכלית להצלת הקבוצה. בראשונה בתולדותיה, נמכרו כרטיסים למשחקים ושחקנים אמריקאים הצטרפו למועדון. ההצלחות, הן בישראל, והן באירופה, מיהרו להגיע, הקהל נהר למגרש ונצמד לטלוויזיה בסלון, ומכבי תל-אביב הפכה ל”קבוצה של המדינה”. הנהלת מכבי תל אביב, בראשות מזרחי, הפכה שם נרדף לניהול מקצועני למופת.

עבור מזרחי, קבוצת מכבי תל-אביב היא לא עוד אהבה או עסק כלכלי, אלא מפעל חיים. נחשב ל’מכביסט’ האולטימטיבי. הוביל את מכבי תל-אביב להיות השגרירה הנאמנה ביותר של מדינת ישראל.

מועדון הכדורסל מכבי תל אביב, בראשות שמעון מזרחי, ארגן את משחקי ה’פיינל פור’ של הליגה האירופית ב-1994 וב-2004 בתל-אביב. בסיומם של משחקי הפיינל פור בת”א ב-2004, זכתה מכבי ת”א בתואר אלופת אירופה, עובדה שהביאה לפארק הירקון כ-150,000 אוהדים נלהבים. מחזה זה, חזר על עצמו לאחר זכייתה של הקבוצה באליפות ה’יורוליג’ (אליפות אירופה לקבוצות) בעיר מוסקבה ב-2005.

בשנים האחרונות, חרף אירועי ה’אינתיפאדה’, התקיימו בארץ כל משחקי הכדורסל הבינלאומיים במסגרת היורוליג, להבדיל מקבוצות הכדורגל, הנוטלות חלק במפעלים האירופיים אשר נאלצו להעתיק את משחקיהן הביתיים ולנדוד למדינות אחרות.

במהלך השנים הפך מזרחי לאחד האנשים היותר חשובים ומשפיעים בכדורסל האירופאי.

שמעון מזרחי, ממלא בהתנדבות גם את התפקידים הבאים; מ”מ בכיר של יו”ר איגוד הכדורסל בישראל, חבר הוועד האולימפי, חבר הנהלת מכבי ישראל והאחראי על אגף הכדורסל, חבר בוועדה המשפטית של פיב”א ובוועד המנהל של היורוליג. נבחר לכהן כנשיא הכבוד של המכביה ה-18, שנערכה ב-2009.

ב-2007, נבחר על-ידי המגזין האמריקאי היוקרתי “טיים” לאחד מ-50 מנהלי הספורט הטובים בעולם. בנימוקים לבחירתו, ציין המגזין; “מאז שמזרחי, מונה ליו”ר המועדון ב-1969, בקבוצת מכבי ת”א, זכתה בכל האליפויות פרט לשנה אחת. למרות הסכנה של מגורים בישראל, הצליח מזרחי, למשוך לקבוצה שחקנים אמריקאים ואירופאים בכירים במשך כל השנים”.

על פועלו הרב, ועל תרומתו לספורט ולקהילה במדינה, נבחר שמעון מזרחי גם להדליק משואה באירועי יום העצמאות של ישראל בשנת תשס”ד.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן