בריאות הציבור

משרד הבריאות: שימוש באמצעים פסולים ומזיקים לתינוקות במסגרת בייבי יוגה

0
0

פרופ’ מתי ברקוביץ, יו”ר האיגוד לרפואת ילדים; “הפעילות המבוצעת במסגרת “בייבי יוגה” ובמסגרות אחרות הדומות לה עלולה לגרום לנפילות של התינוקות עם חבלות ראש וחבלות באברים אחרים, פריקת מפרקים, קרע של רקמות ודימומים מוחיים. יש להתייחס לתופעה זו כאל “תסמונת התינוק המטולטל” – “Shaking baby syndrome”, שידועה כתסמונת קטלנית עם תוצאות חמורות ביותר לתינוק.
משרד הבריאות: שימוש באמצעים פסולים ומזיקים לתינוקות במסגרת בייבי יוגה
משרד הבריאות: שימוש באמצעים פסולים ומזיקים לתינוקות במסגרת בייבי יוגה

משרד הבריאות, מביא היום (א’) את מסקנות ועדת התגובות ב’מועצות הלאומיות לבריאות’ (The National Councils for Health), בנושא; שימוש באמצעים פסולים ומזיקים לתינוקות במסגרת “בייבי יוגה”, ומזהיר, כי בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה מזעזעת של שימוש באמצעים פסולים ומסוכנים בטיפול בתינוקות חלקם תחת הכותרת; “בייבי יוגה” וחלקם בצורות אחרות.

הפעילות של “בייבי יוגה”, כפי שבאה לידי ביטוי בתוכנית ’המגזין עם אושרת קוטלר בנגל’ על “בייבי יוגה” ב-ערוץ 10, (בתאריך 05/03/11), ומבוצעת במספר מקומות לא מבוטל ברחבי הארץ, מסוכנת, ועלולה לגרום לנזק בלתי הפיך לתינוקות המשתתפים בפעילות מפוקפקת זאת.

פרופ’ מתי ברקוביץ, יו”ר האיגוד לרפואת ילדים, חבר ועדת התגובות ב’מועצות הלאומיות לבריאות’, מציין, כי מציין, כי; “לא ברורה כלל וכלל מטרת הפעילות, שכן לתינוקות אלו, אין בעיה התפתחותית או אחרת. מדובר ב”תופעה חברתית” הרת אסון, שבאה כביכול; “לחזק את הקשר בין התינוק לאימו”, או “להגביר את בטחונו העצמי של התינוק”.

פרופ’ ברקוביץ, ממשיך ומתריע, כי; “הפעילות המבוצעת במסגרת “בייבי יוגה” ובמסגרות אחרות הדומות לה עלולה לגרום לנפילות של התינוקות עם חבלות ראש וחבלות באיברים אחרים, פריקת מפרקים, קרע של רקמות ודימומים מוחיים. יש להתייחס לתופעה זו כאל “תסמונת התינוק המטולטל” – “Shaking baby syndrome”, אשר ידועה כתסמונת קטלנית עם תוצאות חמורות ביותר לתינוק.

הפעילות המתבצעת במים אף היא מסוכנת, וכפי שניתן היה לראות (בסרטים רבים שצולמו במצלמה נסתרת) בחלק מהמקרים התינוקות שאפו מים לריאותיהם, ונחנקו, דבר המזכיר מאוד תמונה של “כמעט טביעה”.

מועצות הלאומיות לבריאות; תסמונת התינוק המטולטל – סכנה ברורה ומיידית

אשר לטענה, כי פעילות זו, כביכול, מגבירה את בטחונו העצמי של התינוק, אין ספק, כי ההיפך הוא הנכון, מעבר לסכנה המיידית אשר צוינה קודם לכן, קיימת סכנה ממשית לכך, כי בטחונו העצמי של הילד, ילך ויפחת”.

יו”ר האיגוד לרפואת ילדים, פרופ’ ברקוביץ, מבהיר, כי; “ניסינו, לברר מי אלו האנשים אשר מעבירים את הפעילות הזו ואיזו הכשרה עברו. לפי מיטב הבנתנו אף לא אחד או אחת מהאנשים המעבירים את הפעילות הנ”ל, לא עבר הכשרה מקצועית מתאימה ואין כל פיקוח מקצועי של גורם מוסמך עליהם.

מתוך בירור שערכנו “ממציא” השיטה אותה ראינו בכתבה ב’ערוץ 10’, מואשם בגרימת מוות של מספר תינוקות בארצו, עקב שימוש בשיטת טיפול זו, יתירה מכך, הוא אף מבוקש לחקירה במספר מדינות באירופה.

פרופ’ ברקוביץ; “לצערנו, קיימת לאחרונה, תופעה של אנשים אשר לא עברו הכשרה ב’פיזיותרפיה’, ’התפתחות הילד’ ושיקומו, המגדירים עצמם; “מטפלים”.

אנשים אלו לא עברו כל הכשרה מתאימה במוסד מוכר. מכיוון שפעמים רבות קיימת סכנה ל’בריאות הציבור’, כתוצאה מפעילותם של אנשים לא מוסמכים אלו, יש להתייחס לנושא בכובד ראש וברצינות רבה”.

“אנו סבורים, בתינוקות בהם מתעוררת בעיה רפואית או התפתחותית כלשהי, יש להפנותם לאיש מקצוע בריאות, מוכר ובעל רישיון, הנמצא בפיקוח מקצועי של משרד הבריאות”. סיכם פרופ’ מתי ברקוביץ, יו”ר האיגוד לרפואת ילדים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן