חדשות כאן ישראל

אומ”ץ, מאמצת את מאבקו של הילד דניאל יובל לפינוי מוקשים בישראל

0
0

תנועת אומ”ץ; “לאחר שחוק פינוי שדות המוקשים, או “חוק דניאל”, כפי שכינה אותו ראש הממשלה, עבר בקריאה שנייה ושלישית בחודש מרץ האחרון, היינו עדים לגרירת רגליים מצד משדי הממשלה הרלוונטיים, שנמנעו להעביר את התקציב הקבוע בחוק, והתעלמו מהצעות לסיוע בינלאומי חשוב, הן במישור הכלכלי והן במישור הטכני”.
אומ
אומ”ץ, מאמצת את מאבקו של הילד דניאל יובל לפינוי מוקשים בישראל

בעקבות פנייתו של הילד דניאל יובל, שאיבד בגיל 11 את רגלו מפיצוץ מוקש בגולן (6.2.10), בעת שטייל עם משפחתו בשמורת טבע בגולן, והוביל את היוזמה לאימוץ חוק לפינוי שדות מוקשים בכנסת ובממשלה, הודיעה היום (חמישי) תנועת אומ”ץ, כי תעקוב אחר יישום החוק, ותוודא, כי שדות מוקשים, שאינם חיוניים לביטחון המדינה, אכן, יפונו באופן יעיל וללא דיחוי, תוך התייעצות עם אנשי מקצוע ושיתוף פעולה עם הגורמים הבינלאומיים המובילים בתחום.

לאחר שנים של מחדל מתמשך, עליו התריע כבר ב- 1999, מבקר המדינה, בקבעו, כי; “יש צורך דחוף בפינוי מאות שדות מוקדשים, אימץ לבסוף המחוקק מדיניות מסודרת לתקצוב, תעדוף, ניהול ובקרה של תכנית לאומית לפינוי שדות מוקשים המזהמים שטח כולל של 200 קמ”ר באזורי הגולן, הבקעה, הערבה והאיו”ש”.

תנועת אומ”ץ, טוענת, כי; “לאחר ש’חוק פינוי שדות המוקשים’, או “חוק דניאל”, כפי שכינה אותו ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, עבר בקריאה שנייה ושלישית בחודש מרץ האחרון, היינו עדים ל”גרירת רגליים” מצד משרדי הממשלה הרלוונטיים, שנמנעו להעביר את התקציב הקבוע בחוק, והתעלמו מהצעות לסיוע בינלאומי חשוב, הן במישור הכלכלי והן במישור הטכני”.

עמותת ’אומ”ץ’, הודיעה, כי היא מתכוונת לנהל מעקב צמוד אחר פעילות הרשות לפינוי מוקשים במשרד הביטחון, כדי להבטיח, כי המחדל שהביא לפציעתו הקשה של הילד דניאל יובל, לא יישנה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן