כלבים

כלב: כיצד תפתיעו אותו עם ארטיק בשפת הים

0
0

איך להפוך את הבילוי בים עם הכלב שלכם למהנה ובטוח, וכיצד לתת לכלב ’עזרה ראשונה’ במקרה של התייבשות ◄ גלית שירי, מרשת החנויות לחיות המחמד “פט ביי”; להכין ארטיק לכלבים, יש להכין בבית מרק עוף, רצוי ללא יותר מדי מלח ותבלינים, לקררו, להקפיא בתבנית של קוביות קרח ולקחת איתנו בצידנית.
כלב: כיצד תפתיעו אותו עם ארטיק בשפת הים
כלב: כיצד תפתיעו אותו עם ארטיק בשפת הים

בעלי הכלבים, שהולכים לים לוקחים איתם לעיתים את הכלב כדי שהוא גם יוכל ליהנות מהחוויה. בעוד שאנו דואגים לעצמנו ולילדינו עם מריחת קרם הגנה, כובע ושתייה מרובה, אנו נוטים לשכוח שגם הכלבים זקוקים להגנה ובמקרים מסוימים החוויה יכולה לגרום לסבל לכלב ואף להפוך למסוכנת עד סכנת התייבשות.

לדברי גלית שירי, מרשת החנויות לחיות המחמד “פט ביי”, כלבים יכולים ליהנות מאוד מהרחצה בים והבילוי בחוף עם הבעלים, אך יש להקפיד על כללים יסודיים כדי להבטיח הנאה של כולם. יש לבחור בחופים שבהם מותרת כניסת כלבים, כדי להימנע מקנסות וגרימת עוגמת נפש למתרחצים שאינם חובבי כלבים. גם בחופים המתאימים לכלבים, יש לשמור עליהם בהשגחה צמודה, כי היציאה מהשגרה, עלולה לבלבל את הכלב, ולגרום לו להתנהגות שונה.

חשוב לנהוג באחריות, ולא להגיע בשעות שיא החום, אלא רק בשעות הבוקר או אחר הצהריים. צריך לדאוג למחצלת או כרית שישמשו לבידוד מהחול החם ששורף בכפות הרגליים. ישנם משטחי רביצה מחומרים שאינם קולטים חום ומאפשרים לכלב לנוח עליהם מבלי שהוא יצטרך לרבוץ בשטח שלנו ולמלאו בחול.

לפני שמתיישבים, יש לוודא שאין זפת באזור שעלולה להידבק לרגלי הכלב ולפרווה.

כמו חלק מבני האדם, גם הכלב, יכול להשתעמם בים, וכתוצאה מכך להטריד את שאר המשתזפים באזור. אפשר לנצל את המרחב כדי לשחק בפריסבי, כדור או לנצל את הבילוי לצד מקור מים למשחק עם צעצועים מיוחדים שצפים בים.

שירי, מוסיפה, כי; “כדי להכין ארטיק לכלבים, יש להכין בבית מרק עוף, רצוי ללא יותר מדי מלח ותבלינים, לקררו, להקפיא בתבנית של קוביות קרח ולקחת איתנו בצידנית.

בעלי כלבים שאין להם את המוטיבציה להשקיע יכולים להביא גם סתם קרח שירגש מאוד את הכלבים. קיימים גם צעצועים שניתן למלאם בחטיפים ויכולים להעסיק את הכלב, המוצר יכול למנוע מהכלב לחפש לעצמו מזון בזבל שממלא את החוף.

כפי שאנו דואגים להצטייד בשתייה, כך מומלץ לקחת איתנו גם קערת מים מתקפלת ולפקח שהיא תמיד תהיה מלאה. הצמא עלול לגרום לכלב לשתות ממקורות מפוקפקים וברוב המקרים מים עומדים מכילים חומרים מזהמים. גם שתיית מי הים יכולה לגרום לכלב להקאות והתייבשות.

יש לשים לב אם הכלב עייף, כלב שרוצה לנוח מאט את קצב ההליכה עד עצירה מוחלטת. אם עומס החום גורם לכלב לחוסר ערנות וערפול חושים, יש לקררו מיד עם מגבת רטובה ולעבור לצל.

בכניסה למים, יש להישמר ממדוזות שעקיצתן עלולה לגרום לכלב לכאב ונפיחות. המדוזות, עלולות לסקרן את הכלב והוא אינו יודע שצריך להתרחק מהן.

ידוע שכלבים יודעים מטבעם לשחות, אולם, יש לזכור שגובה שנחשב רדוד עבורנו הוא עמוק לכלבים. לכן גם כלבים עלולים לטבוע בתנאי ים לא נוחים או מתשישות. פתרונות כמו מצופים לכלבים וחגורות הצלה מאפשרים להם ליהנות בבטחה מחוויה חדשה.

לאחר שחייה בים, יש לשטוף את הכלב במים מתוקים, כדי שהמלח והחול לא יגרמו לו לסבל. ציפורני הכלב, מתרככות במגע עם מים, ויש להשגיח שלאחר מכן, הוא ימנע מריצה העשויה לגרום לפציעתן.

פתרונות להקלת החזרה הביתה הם מגבות מיוחדות לכלבים, המייבשות את הכלב בצורה מאוד מהירה לפני הכניסה לאוטו וכיסוי למושבי הרכב שמונע פיזור של חול ושיערות. אם בוחרים לספר את הכלב בקיץ, יש להיזהר לא לספרו יותר מדי, כי הפרווה שצמודה יותר לעור משמשת לבידוד מחום השמש.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן