חקלאות ישראל

זני פירות וירקות מיוחדים, אושרו להעלאה ע”י ויקיפדיה ישראל ביוזמת פירות בן דור

0
0

ספי בן דור מפירות בן דור; “ה’ויקפדיה’ היא ערוץ מידע ראשון במעלה בעידן המודרני, והיה לנו חשוב להיות נוכחים בו ולאפשר לכל קוראי העברית, בעולם להכיר את הזנים החדשים. היה מצב אבסורדי שדגמי רכב, לדוגמה, הופיעו ב”ויקיפדיה”, ואילו הפירות והירקות, נותרו בחוץ. העוול תוקן ע”י עורכי ויקיפדיה ישראל”.
זני פירות וירקות מיוחדים, אושרו להעלאה ע
זני פירות וירקות מיוחדים, אושרו להעלאה ע”י ויקיפדיה ישראל ביוזמת פירות בן דור

בשורה לחובבי הגורמה, מעתה חובבי הגורמה והמזון הטבעי, ושוחרי החידושים בתחום האוכל והמזון מהטבע, יוכלו למצוא בקלות מידע זמין על פירות חדשים, תכונותיהם וערכם הבריאותי והתזונתי, זאת לאחר שעורכי ויקיפדיה בישראל (wikipedia), אישרו העלאת ערכים על זני פירות וירקות מיוחדים.

יצוין, כי קהילת ה”ויקיפדים” בישראל, עורכי האנציקלופדיה האינטרנטית הפתוחה, בשפה; עברית, החליטה לאחר דיון להתיר העלאת ערכים על זני פירות וירקות מיוחדים. עד כה, הערכים, שהועלו על זני טיפוח ייחודיים אשר היו נמחקים בידי העורכים בטענה שמדובר בתוכן שיווקי.

ההחלטה על המדיניות המקלה של עורכי ויקיפדיה ישראל, התקבלה בהקשר של ערכים שהעלו פירות בן דור, מגדלי ומטפחי זני פירות מיוחדים מ’יסוד המעלה’. נמסר, כי פירות בן דור, השקיעו במשך עשרות שנים, מאמץ רב בפיתוח זני פירות בעלי טעם ומראה ייחודיים, ותכולה גבוהה של מרכיבים תזונתיים.

לדברי ספי בן דור; “ה’ויקיפדיה’ היא ערוץ מידע ראשון במעלה בעידן המודרני, והיה לנו חשוב להיות נוכחים בו ולאפשר לכל קוראי העברית, בעולם להכיר את הזנים החדשים. היה מצב אבסורדי שדגמי רכב, לדוגמה, הופיעו ב”ויקיפדיה”, ואילו הפירות והירקות, נותרו בחוץ.

אנו שמחים ומברכים על החלטת העורכים של ויקיפדיה ישראל, ומעתה חובבי הגורמה והמזון הטבעי, כמו; הפירות הטריים, יוכלו להתעדכן בקלות על הפיתוחים החדשים”.

בעקבות החלטת העורכים, ניתן למצוא בויקיפדיה בשפה עברית בין השאר את הפירות המיוחדים שזיף לימון המצטיין בטעמו המיוחד ובצבעו הצהוב, אפרסק פיתה, שזכה לשמו בשל המבנה הפחוס ו’שזיף לב אדום’, בעל הציפה האדומה שיש בו תכולת נוגדי חמצון גבוהה פי 3 מאשר ב’רימון’ ופי 5 מאשר ב’יין אדום’.

בכוונת פירות בן דור, להעלות בהדרגה לאנציקלופדיה מידע על כל מגוון הפירות המיוחדים, ויש להניח שבעקבות פריצת הדרך, יעשו זאת חקלאים נוספים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן