חדשות כאן ישראל

אומ”ץ, למנכ”ל שירות התעסוקה, בדוק: אי סדרים ופער בדיווח של מקבלי דמי אבטלה

0
0

אריה אבנרי, יו”ר הנהלת אומ”ץ, אל מנכ”ל שירות התעסוקה מר יוסי פרחי; “רשימת המובטלים המוצהרת של שירות התעסוקה, כפי שהיא מופיעה במערכת המחשוב, מנופחת, לכאורה, לאין שיעור בהשוואה למספר המובטלים הקיימים בפועל” ◄ מנהל מחקר ומידע של שירות התעסוקה; “אלפי בעלי ת”ז, נרשמים כדורשי עבודה וכמובטלים למרות שכלל לא התייצבו וכלל לא היו מובטלים…”.
אומ
אומ”ץ, למנכ”ל שירות התעסוקה, בדוק: אי סדרים ופער בדיווח של מקבלי דמי אבטלה

אריה אבנרי, יו”ר הנהלת אומ”ץ, פנה (א’), אל מנכ”ל שירות התעסוקה מר יוסי פרחי, במכתב ובו דרישה להודיענו כיצד נערך שירות התעסוקה בכדי להבטיח תשלומי אמת למובטלים ותשלומי אמת לנותני השירות שהכנסתם תלויה במספר המובטלים, זאת לאור העובדה, כי “לתנועת “אומץ” – אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, הגיעו מספר תלונות הקשורות לכך, כי רשימת המובטלים המוצהרת של שירות התעסוקה, כפי שהיא מופיעה במערכת המחשוב, מנופחת, לכאורה, לאין שיעור בהשוואה למספר המובטלים הקיימים בפועל”.

אבנרי, יו”ר אומ”ץ, סיכם את פנייתו בבקשה ממנכ”ל שירות התעסוקה, להודיע; “כיצד נערך שירות התעסוקה, כדי להבטיח תשלומי אמת למובטלים ותשלומי אמת לנותני השירות שהכנסתם תלויה במספר המובטלים”.

◄ אלפי בעלי ת”ז, נרשמים כדורשי עבודה וכמובטלים למרות שכלל לא התייצבו וכלל לא היו מובטלים

דוד צרפתי, מנהל מחקר ומידע של שירות התעסוקה, פנה אל יוסי פרחי המנהל הכללי של שירות התעסוקה, לפני חודש ביום 11 אוגוסט, 2011, והתריע בפני מנהלו על הצורך הבהול, כי יש לבצע תיקונים במערכת הרישום ההשמה והמחשוב בשירות התעסוקה, ממכתבו עולה תמונה עגומה בלשון המעטה על תפקוד שירות התעסוקה, וכך כותב צרפתי;

“1. במשך למעלה מעשור, אני מתריע, כי יש תקלות רבות במערכת הרישום ההשמה והמחשוב ובבסיס הנתונים. לא הסכמתי בזמנו במסגרת תפקידי לאשר את התשלומים ואת המערכת אלא בתנאי שיבוצע בפועל האפיון, כפי שהוגדר ורק לאחר שאבדוק את הדוחות המהווים בסיס לתשלום. כתגובה כל סמכויותיי, באופן חשוד הועברו לאחרים שתוגמלו היטב וטענותיי, נהדפו שוב ושוב.

עד כדי אבסורד שד”ר ירון זליכה רואה חשבון, בתפקידו כחשב כללי, הנפיק חוות דעת, בהתאם לבקשתה של הגב’ דומיניסיני מנכ”לית המוסד לביטוח לאומי, ובזמנו מנכ”לית שירות התעסוקה, שבכדי לשים קץ לטענותיי החוזרות ונשנות, ינפיק חוות דעת, כי; “נעשתה ביקורת מקפת מיטבית” והעתק של חוות הדעת הועברה בין היתר גם למבקר המדינה השופט בדימוס מיכה לינדשטראוס.

זאת למרות שמדובר במערכת הדורסת נתונים ואין נתיב ביקורת אפקטיבי, עובדה שדי בה בכדי שרואה חשבון, לא יגיש דו”ח ביקורת מסיבת הימנעות שכן מדובר במערכת מידע כספית.

2. היקף התקלות, הלך וגדל עד כדי כך שבחודשים האחרונים מספרם של דורשי העבודה גדול יותר ממספרם של הבלתי מועסקים (מצ”ב שקף השווה אלף מילים). לאור אבסורד זה, ולאחר שמנכ”ל התמ”ת מר שרון קדמי, ביקש לבצע בדיקה יסודית של בסיס הנתונים (למרות שהובא לידיעתו, כי טענותיי נהדפו בעבר שוב ושוב) ואף נעשה מעשה.

צרפתי, מנהל מחקר ומידע בשירות התעסוקה: למעלה מעשור, אני מתריע, שיש תקלות רבות

לפני כ-9 חודשים הופניתי ע”י התמ”ת לחברת רואה חשבון Deloitte, שלאחר שבחנו את התכתובות ואת הנתונים הגולמיים ולאחר שקיימתי שיחה עם אחד הפרטנרים בחברה, הבינו שיש צורך בבדיקת קבצים היסטוריים של שירות התעסוקה והמוסד לביטוח לאומי, וכי היקף העבודה מצריך יציאה למכרז.

3. לאחרונה, הוכחתי באופן חד משמעי (כיוון שסוף סוף העבירו אלי דוחות שביקשתי) כי אלפי בעלי ת”ז, נרשמים כדורשי עבודה וכמובטלים למרות שכלל לא התייצבו וכלל לא היו מובטלים. יתרה מכך, מפות ההתייצבות של אלפים מהם מועברות למוסד לביטוח לאומי.

לחלקם ניתן אף רצף לכל החודש. אלו מהם שלא מיצו את מלוא ימי הזכאות שלהם, חשבון הבנק שלהם מזוכה באופן אוטומטי בגין תשלומי דמי אבטלה, וקצבאות הבטחת הכנסה, מדובר בתשלומים מיותרים של מאות מיליוני ₪, ואף יותר.

4. בעד שבועיים, אתה מתכנן ליישם באופן מיידי תיקונים במערכת המחשוב ההשמה והרישום, כדי לצמצם חלק מהתקלות. פעולה שהיא נכונה אך חייבת להיעשות באופן מסודר בליווי חברת רואה חשבון חיצוני.

• לא הועבר אלי האפיון של השינויים שיבוצעו.

• אינני יודע איזה מהערותיי, באו לידיי ביטוי במסגרת התיקונים.

להלן חלק מהם;

• הסדרת הלוגיקה במחשב במקום מטלות על הפקידים.

• חיוב לעבור רישום “התייצבומט” כתנאי לרישום התייצבות.

• ביצוע פיילוט בלשכה לפני הפעלת הרישום החדש.

• בדיקת היקף התקלה ואיתור בעלי ת”ז, שהיו בתקלה הן לצורך קיזוז תשלומים והן לצורך עדכון סדרות היסטוריות.

• הפקת דוחות ללשכה שבניסוי בכדי לבדוק את ההשלכות.

• רישום השמת אישור רק למתייצבים שסיבת הרישום שלהם “אישור עבודה”.

• התבססות על האפיון שהוגדר לפני למעלה מעשור ולא יושם; “מניעת דריסת נתונים”, הפרדה בין “מפת התייצבות למפת אירועים” ועוד.

5. אבקשך לעדכן את כל הגורמים הרלוונטיים שהוטעו בעבר כי אכן קיימת בעיה בבסיס הנתונים של שירות התעסוקה כפי שטען מנהל אגף מחקר במשך למעלה מעשור. לנוחיותך מצ”ב פרוטוקול בו מופיעים או מוזכרים חלק מאותם גורמים כולל אל מבקר המדינה (השופט בדימוס) מיכה לינדנשטראוס, שהועברה אליו חוות הדעת הלא נכונה של החשכ”ל”. סיכם את מכתבו דוד צרפתי, מנהל מחקר ומידע של שירות התעסוקה.

בתנועת אומ”ץ, לא מתכוונים להרפות בנושא. המשך יבוא.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן