צרכנות

נאופלם העולמית, שוקלת תביעת ענק כנגד “כלבוטק” על תחקיר הכלים הקרמיים

0
0

חב’ נאופלם; “כלבוטק”, התעלמה מהסטנדרטים הבינלאומיים ומהתקנים, הנקבעים עפ”י מידת החדירה האפשרית של חומרים מסוכנים למזון ◄ מערכת כלבוטק; “אין בכוונת התוכנית לזרוע פאניקה או פחד…כלבוטק, איננה מנהלת שום קמפיין או תחקיר כנגד אף חברה ספציפית…”
נאופלם העולמית, שוקלת תביעת ענק כנגד
נאופלם העולמית, שוקלת תביעת ענק כנגד “כלבוטק” על תחקיר הכלים הקרמיים

חברת Neoflam – נאופלם, העולמית, דוחה מכל את מסקנות הפרסום אמש (שלישי, 26.12.2011), בתוכנית הטלוויזיה “כלבוטק” של ערוץ 2, בהגשת העיתונאי רפי גינת, אשר עסקה בכלים קרמיים; כמה חומרים רעילים מתחבאים בסירים ובמחבתות במטבח שלכם? הודיעה, כי היא שוקלת תביעת ענק כנגד מערכת “כלבוטק” על הטעיית הציבור בתכנית.

לטענת נציגי “נאופלם – כלים לחיים בריאים”, מערכת “כלבוטק”, התעלמה מהסטנדרטים הבינלאומיים ומהתקנים הבינלאומיים הנקבעים על פי מידת החדירה האפשרית של חומרים מסוכנים למזון, וכי מערכת “כלבוטק”, הוזהרה מראש, כי הבדיקות שערכה אינן אלו הנהוגות בעולם ותוצאותיהן עומדות בניגוד גמור לסטנדרטים של רשות המזון האמריקאית (FDA) ולבדיקות שנעשו במדינות; שוויץ, גרמניה, בלגיה’ ועוד.

לצורך ביסוס טענותיה גייסה חב’ “נאופלם”, את חוות דעתו של המומחה הבינלאומי ד”ר צבי קרן, שעמד בראש המעבדה לכימיה ב’מכון התקנים’, והקובע נחרצות, כי; “הבדיקה שנעשתה ב’כלבוטק’, נעשתה ב-ICP, שהוא מכשיר אנליטי מאוד אמין, אבל שיטת הבדיקה, כאמור, איננה רלוונטית”.

לדברי ד”ר קרן; “חברת נאופלם, הציגה בפני תוצאות של 6 מעבדות מחו”ל, כאשר 4, מתוכן הן מעבדות בינלאומיות בעלות הסמכה לתקן של ניהול איכות במעבדות בדיקה (ISO-17025), אשר כולן בדקו בסך הכול כ-16 סירים ומחבתות שונים של חברת “נאופלם”. בין המעבדות, ניתן למצוא את; SGS, TUV Rheinland, וכן את Bureau Veritas.

“הממצאים של כל המעבדות, מעידים בצורה שאיננה משתמעת לשני פנים שאין כלל נדידה של עופרת, ו-קדמיום (Cadmium, יסוד כימי מתכתי שסמלו הכימי Cd ומספרו האטומי 48), מן הסירים והמחבתות הללו (ברמת הגילוי של המכשירים). הבדיקות, נעשו הן בטמפרטורה רגילה והן בטמפרטורה גבוהה (בישול).

ד”ר צבי קרן, מוסיף ומדגיש, כי; “יתרה מכך, במקרה מסוים, אף נבדקה התכולה של המתכות הללו ומתכות נוספות ב’ציפוי הקרמי’, ונמצא שהציפוי, איננו מכיל עופרת, וקדמיום ברמות הניתנות לגילוי.

עובדה זו גם שוללת את האפשרות שפגיעה בציפוי תגרום לדליפה של מתכות כבדות מעבר למותר. “מעבדת TUV Rheinland, אף בדקה המצאות חומרים מסוכנים אחרים (מתכות וחומרים ארומטיים) ובכל המקרים, התקבלו תוצאות שליליות.

“היבואן הישראלי, מסר גם ל’מכון התקנים הישראלי’, סירים ומחבתות של “נאופלם”, לבדיקת נדידה של מתכות כבדות, ובדו”ח שהוצא ב- 28.11.2010, נמצא שריכוז ה’עופרת’ שנדד, היה פחות מ-1 ppm, ואילו ריכוז ה’קדמיום’, שנדד היה פחות מ- 0.1 ppm. במילים אחרות לטענת החברה; לא התגלו עופרת, וקדמיום מעל למותר. אגב, על פי התקן הישראלי לכלים קרמיים (ת”י 1003), הרמה המותרת בכלים קרמיים המשמשים לאפייה ובישול, הינה 3 ppm לעופרת, ו-0.3 ppm לקדמיום”.

המומחה הבינלאומי ד”ר קרן, מוסיף וקובע, כי; “מתוך היכרותי הקרובה עם המעבדה לכימיה וטקסטיל ב’מכון התקנים’, אמונה עלי תוצאת הבדיקה של המכון, אף יותר מן הבדיקות שנעשו בחו”ל. בהתייחס לדרישת התקנות לרישוי עסקים – ברור מאליו שאם אין נדידה של עופרת, קדמיום או מתכות אחרות מן הציפוי (כפי שנמצא בכל הבדיקות שנעשו ע”י החברה בארץ ובחו”ל), הרי שאין שום מניעה להשתמש בכלים הללו לבישול, אפייה, טיגון, וכיו”ב”.

“לסיכום, סביר מאוד להניח שהבדיקה שנערכה או חישוב תוצאותיה – מוטעית. לעומת זאת, תוצאות ממעבדות בדיקה בינלאומיות, מוסמכות ומקובלות בעולם ובישראל (ובמיוחד של מכון התקנים הישראלי), מעידות בצורה שאיננה משתמעת לשתי פנים שבסירים ובמחבתות של חברת “נאופלם”, אין נדידה של מתכות כבדות, כגון; עופרת, וקדמיום, וכי כלים אלו בטוחים לשימוש”. הצהיר המומחה הבינלאומי ד”ר צבי קרן.

◄ “מערכת כלבוטק; אנו לא מנהלים שום קמפיין או תחקיר כנגד אף חברה ספציפית”

אמש פרסמה מערכת כלבוטק, הבהרה, ובה נאמר, כי; “אין בכוונת התוכנית לזרוע פאניקה או פחד, כי אם אמצעי זהירות מונעת ויידוע הציבור במה שעליו להיות מיודע ע”י היצרנים/יבואנים, כנהוג במדינות אחרות.

“כלבוטק, איננה מנהלת שום קמפיין או תחקיר כנגד אף חברה ספציפית. להיפך, כל תחקיר התוכנית מתנהלים ללא משוא פנים ועם ראייה אחת; טובת הצרכן הישראלי. נשתדל להעלות את התחקיר גם בדף הפייסבוק”.

◄ ח”כ ליה שמטוב; לזמן דיון דחוף בנושא עם נציגי חברת “נאופלם” בישראל

ח”כ ליה שמטוב; לדון דחוף בתחקיר על נאופלם, ממצאיו והתנהלות

בעקבות חשיפת ממצאי תוכנית התחקירים “כולבוטק” אודות הסכנה האפשרית בשימוש בכלי המטבח הקרמים של חברת “נאופלם”’ פנתה חברת הכנסת ליה שמטוב (סיעת ישראל ביתנו) אל יו”ר ועדת הבריאות, ח”כ חיים כץ, בבקשה לקיים דיון דחוף בממצאי התחקיר.

בפנייה, טענה ח”כ שמטוב, כי בכתבה, הועלו נתונים מדאיגים מאוד בנוגע ל’כלי מטבח קרמים’ המצויים כמעט בכל בית בישראל.

“חברת נאופלם”, בעלת פלח השוק הגדול ביותר, “זכתה” לתוצאות החמורות ביותר בתחקיר ועל פי עדויות המומחים בו, עולה חשש, כי ה’מחבתות’ וה’סירים’ של החברה עלולים בתנאים מסוימים לגרום לפגיעה בריאותית קשה ביותר”.

ח”כ שמטוב, הוסיפה, כי בתחקיר “כלבוטק”, הוצגו בדיקות מעבדה שבוצעו על ידי “כולבוטק” במעבדה מוסמכת “בהם התגלה אחוז מתכות רעילות לכאורה בכלי המטבח של “נאופלם” (קדמיום ועופרת) העלולות לגרום למחלת הסרטן או פגיעות בכבד ובכליות”.

לאור ממצאי התחקיר, והבהלה הציבורית שהוא עתיד לעורר כבר הבוקר (שלישי), ביקשה ח”כ שמטוב, לקיים דיון דחוף בנושא, אליו יזומנו נציגי חברת “נאופלם” בישראל, מומחים רלוונטיים מ’משרד הבריאות’, וכן נציגי מכון התקנים על מנת לדון בתחקיר, ממצאיו והתנהלות החברה בנושא; “החברה, מכחישה בתקוף את הטענות שהועלו נגדה בכתבה וצריך לתת לאמת לצאת לאור”, סיכמה ח”כ שמטוב.

◄ מכון התקנים הישראלי; אין תקן ישראלי, החל על כלי בישול ממתכת המצופים בחומרים קראמיים

מכון התקנים הישראלי, פרסם (היום) הודעה לציבור בעקבות תחקיר כלבוטק, ובה נאמר, כי; “בתכנית כלבוטק, אשר שודרה ביום 26 בדצמבר, 2011, אשר עסקה בכלי בישול ממתכת המצופים בחומר קראמי. לעניין זה, אנו מבקשים לידע את הציבור, בעניינים הבאים;

א. אין תקן ישראלי, החל על כלי בישול ממתכת המצופים בחומרים קראמיים.
ב. על כן, אין בנמצא אישור של מכון התקנים, שכלים כאלה הנמכרים לציבור מתאימים לתקן ישראלי.
ג. הבדיקות שהציג כלבוטק בתכנית לא הוצגו למכון התקנים, ועל כן, אין המכון, יכול להביע עמדה על ממצאים אלה.
ד. המכון, מתכוון להיערך לכתיבת תקן, שיחול על כלים כאלה”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן