פוליטי מדיני

שר החינוך גדעון סער במוזיאון גוש קטיף: “לא תהיה התנתקות נוספת. כולם למדו את הלקח”

0
0

לציון יום גוש קטיף במערכת החינוך, השר סער, חשף; “ראש הממשלה לשעבר, מר אריאל שרון, הפעיל עלי מכבש לחצים לתמוך בהתנתקות וסירבתי. מצפוני נקי היום” ◄ שר החינוך גדעון סער; “’הנצחת גוש קטיף’ היא חובה על כל החברה בישראל, ולכן משרד החינוך, רואה צורך לקדם את ’יום גוש קטיף’ במערכת החינוך”.
שר החינוך גדעון סער במוזיאון גוש קטיף:
שר החינוך גדעון סער במוזיאון גוש קטיף: “לא תהיה התנתקות נוספת. כולם למדו את הלקח”

שר החינוך ח”כ גדעון סער, חתם היום (ד/) את “יום גוש קטיף” במערכת החינוך בסיור מרגש במוזיאון גוש קטיף בבירת ישראל ירושלים. מדי שנה, מציינים בבתי הספר בישראל את יום כ”ב שבט כיום גוש קטיף, לאחר שביום זה עלה היישוב הראשון בגוש קטיף, נצר חזני, לקרקע.

במהלך הסיור המרגש, סקר השר סער את כל אגפי המוזיאון, מההיסטוריה היהודית העתיקה ב’חבל עזה’ מימות החשמונאים ועד להקמת יישובי גוש קטיף, וה’התנתקות’. התרגשות רבה ניכרה על שר החינוך שלא פעם דמעות זלגו מעיניו.

במסיבת עיתונאים, שקיים שר החינוך, לאחר הסיור במוזיאון גוש קטיף, אמר השר גדעון סער, כי ’הנצחת גוש קטיף’ היא חובה על כל החברה בישראל, ולכן משרד החינוך, רואה צורך לקדם את ’יום גוש קטיף’ במערכת החינוך, ולסייע ל’הנצחת גוש קטיף’, וציין לשבח את הקמת המוזיאון בירושלים.

סער, אף ציין כי הוא מרגיש מצפונית נקי שהתנגד נחרצות ל’התנתקות’, והוביל בליכוד את המאבק נגד התוכנית, וחשף שהיו לו 6 פגישות קשות עם ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, בהם ניסה לשכנע אותו לתמוך בתוכנית, אולם לא נענה לו.

השר סער, ציין לשאלת עיתונאי, האם יש חשש מ’התנתקות’, נוספת, כי; “לא יהיה פינוי נוסף, וכי כולם ראו את התוצאות המרות, ולמדו את הלקח מגוש קטיף”.

בספר האורחים כתב השר סער; “ישר כח לצוות המוזיאון היקר, וכל מי שסייע ומסייע למוזיאון גוש קטיף להנציח תולדות מפעל התיישבותי מפואר של חלוצי גוש קטיף, מי יתן ונלמד הלקחים הנדרשים, כדי למנוע הישנות ה’עקירה’ וכדי לחזק את ישראל ואת עתידה, לא אשכח את הימים הקשים ההם, שהיו קשים מכל כמובן למתיישבים”.

השר סער, גם נפגש במוזיאון גוש קטיף, עם מבקרים צעירים (כיתה י”א), מתנועת בית”ר שב’מונטיבידאו’ שב’אורוגוואי’ בעת חופשתם מביה”ס והשר, השיב לשאלותיהם בשפה פורטוגזית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן