רדיו | טלוויזיה

יעקב אילון: אני עוזב את ערוץ 10, התנאים להגשת החדשות פוגעת באיכות המהדורה

0
0

יעקב אילון, הודיע היום (שני), כי הוא עוזב את ערוץ 10, והסביר את עזיבתו בכך שהוחלט, כי הגשת החדשות תעשה מאולפן בעיר ירושלים, המרוחק ממערכת החדשות בתל אביב; “הסכמתי לטירוף הזה, לזמן מוגבל, נוכח הטענה שזה ’יציל’ את ערוץ 10. אז הערוץ ניצל, והזמן עבר, אבל תנאי העבודה הבלתי אפשריים האלה נשארו. את דברי הפרידה וההספדים נשאיר להזדמנות אחרת”.
יעקב אילון: אני עוזב את ערוץ 10, התנאים להגשת החדשות פוגעת באיכות המהדורה
יעקב אילון: אני עוזב את ערוץ 10, התנאים להגשת החדשות פוגעת באיכות המהדורה

“מר חדשות” העיתונאי יעקב אילון, קריין החדשות הישראלי הבכיר והמקצועי ביותר כיום בארץ, המגיש כיום את מהדורת החדשות המרכזית של ’חדשות 10’, הודיע, היום (שני), כי החליט בסוף אפריל 2012, לעזוב את חברת החדשות של הערוץ, זאת לאור חילוקי הדעות שלו עם חברת החדשות של הערוץ, במה שמכונה; חוסר יכולת לתפקד כראוי עם העתקת אולפן החדשות של הערוץ מהעיר גבעתיים לעיר ירושלים.

קריין החדשות אילון, הבהיר לחבריו לאנשי מערכת החדשות של ערוץ 10, ובשיחה עם מנכ”ל הערוץ, מר יוסי ורשבסקי, את צעדו הדרמתי, מאז הקמת חברת החדשות של הערוץ, לפני כעשור, במכתב שפרסם; “רובכם עדים לפרקטיקה האווילית שמתרחשת מדי ערב במהדורה המרכזית מאז 1 בינואר 2012, שבמהלכה עבדכם, אורז כל יום את מיטלטליו, ונוסע לבדו לעיר ירושלים, כדי להגיש משם מהדורת חדשות.

“גם אם הצופים לא לגמרי מבינים שאת תמונת האולפן מקרינים מאחורי בצורה אלקטרונית, הם שמים לב למשל שאין יותר ראיונות באולפן החדשות, ושלאחרונה חווינו רצף תקלות טכניות שלא היו כבר שנים. שלא לדבר על שורה של טעויות תוכן שנובעות משיבושים בתיאום.

העיתונאי אילון, מוסיף וכותב; “הפרקטיקה חסרת התקדים הזו שבה מגיש המהדורה יושב בגלות בלי יכולת לדבר עם כתבים ועורכים, בלי יכולת לצפות בכתבות, ובניתוק מוחלט מהמערכת איננה יכולה להמשך”.

“אחסוך מכם את כל הפלפולים הרגולטוריים, שהביאו ל’פיתרון’ הקלוקל הזה. אין בינם ובין טלוויזיה נורמלית שום דבר – רק פגיעה באיכות המהדורה ובצופים.

הסכמתי לטירוף הזה, לזמן מוגבל, נוכח הטענה שזה ’יציל’ את ערוץ 10. אז הערוץ ניצל, והזמן עבר, אבל תנאי העבודה הבלתי אפשריים האלה נשארו. את דברי הפרידה וההספדים נשאיר להזדמנות אחרת”. סיכם “מר חדשות” העיתונאי יעקב אילון.

מנכ”ל חברת החדשות מר אורי רוזן, קיבל בצער על ההחלטה ומר לאתר נענע, כי; “זה לא סוד שיעקב סבל בחודשיים האחרונים, יותר מכולנו מהמעבר הכפוי לשידור בירושלים. אין צורך לציין את התרומה המכרעת של יעקב לחדשות 10, החל מהקמתה דרך כל האירועים החדשותיים הגדולים של עשר השנים האחרונות בארץ ובעולם, ההישגים העיתונאיים והפרויקטים המיוחדים ששודרו בערוץ”.

“הצופים בבית פחות מכירים את התרומה הענקית של יעקב, מאחורי הקלעים, גם בצד העיתונאי וגם בצד הטכנולוגי, שבו הפכנו בעיקר בזכותו למובילים בישראל ובעולם. אני בטוח שיעקב יחסר גם לנו בחדשות 10, וגם לצופים בבית”.

יצוין, כי במערכת החדשות של ערוץ 10, ספגו מהלומות בולטות בשנה וחצי האחרונות מעבר לקשיים הכלכליים בהפעלת הערוץ; בחודש יוני 2011, פרשה גם המגישה הוותיקה העיתונאית מיקי חיימוביץ’ מהגשת המהדורה המרכזית, והוחלפה במגישה תמר איש-שלום ובחודש ספטמבר, פרש מנכ”ל החברה ראודור בנזימן בשל שידור התנצלות בהמשך לכתבת פרופיל על שלדון אדלסון.

◄ יעקב אילון – ביוגרפיה

יעקב אילון (נולד כיעקב פיאדה ב־3 במאי 1961), כנער, אילון, השתתף בהפקות טלוויזיה בערוץ 1 כבר בשנות השבעים. בסוף שנות השבעים שירת כמגיש חדשות וככתב בתחנת גלי צה”ל. בין תפקידיו בתחנה שימש כראש מערכת ביירות בזמן מלחמת לבנון וככתב בעיר ניו יורק. מאוחר יותר נשאר בניו יורק ככתב העיתון ידיעות אחרונות.

בשנת 1993, לאחר שהות של מספר שנים בניו יורק, הצטרף לצוות המייסד של מהדורת החדשות של חברת הטלוויזיה בכבלים “תבל”, ושימש בתפקיד עורך המהדורה.

פחות משנה, לאחר מכן, הצטרף לצוות המייסד של חברת החדשות של ערוץ 2, ופתח את שידורי הערוץ ב־4 בנובמבר 1993. המהדורה, שאותה הגיש מאוחר יותר לצידה של מיקי חיימוביץ’, הפכה בהדרגה לנצפית ביותר בישראל.

כעבור 7 שנים החליט, אילון לפרוש מ’ערוץ 2’ על מנת להקים חברה שתתמודד במכרז להפקת ערוץ החדשות הישראלי.

סיבוכים משפטיים הביאו לכך שערוץ זה, לא הוקם בסופו של דבר, ואילון הצטרף לצוות ההקמת של חברת החדשות של ערוץ 10. זמן קצר אחר כך הצטרפה אליו מיקי חיימוביץ’, והשניים, חזרו להגיש יחדיו.

בשנת 2006, הצליחה לראשונה ’מהדורת החדשות של ערוץ 10’ לעבור את אחוזי הצפייה של מהדורת החדשות של ערוץ 2. עם זאת, מדובר במקרים בודדים, בדרך כלל בשידורים יוצאי דופן (כגון; שידור הקלטת שבה נראה רון ארד, ושידור הסרט המתעד את חטיפת החיילים בהר דב). ככלל, מהדורת החדשות של ערוץ 2, היא (נכון ל־2012) עדיין הנצפית ביותר .

אף שבדרך כלל משדר אילון מן האולפן, בכמה אירועים שידר אילון כתבות שטח. עם המקרים הבולטים נמנים סרט בן שני חלקים על “אסון התאומים” שמר אילון, צילם וערך בניו יורק עבור חדשות ערוץ 2, זמן קצר לאחר פיגועי 11 בספטמבר, ושידורים מגבול הצפון בזמן מלחמת לבנון השנייה. העיתונאי אילון הוא גם יוזמו של “האולפן השקוף” שהוקם בכיכר רבין שממנו שודר משדר הבחירות של ערוץ 10 ב־2006.

במשך השנים קיים העיתונאי אילון, מספר ראיונות עם מנהיגים בארץ ובעולם, כולל שני ראיונות בבית הלבן עם הנשיאים הקודמים של ארצות הברית, ביל קלינטון, ו-ג’ורג’ בוש.

המידע הכללי אודות יעקב אילון, הובא מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן