נדל"ן

תנועת אומ”ץ, דורשת להפסיק ניצול סמכות שלא כדין במנהל מקרקעי ישראל

0
0

אומ”ץ; “בהחלטת “בג”ץ 979″, נקבעו כללים להכשרת שימוש לא חקלאי במבנים קיימים, אולם נראה, כי פקידות במינהל פועלות בניגוד להוראות, ומונעות אישורים מאזרחים שהגישו תוכניות בניה. הן קבעו לוח זמנים שלא ניתן לעמוד בו, מונעות אפשרות לערער על הערכות שמאי מופרזות, ודורשות דמי שימוש שרירותיים מעל ומעבר להנחיות מועצת המינהל”.
תנועת אומ
תנועת אומ”ץ, דורשת להפסיק ניצול סמכות שלא כדין במנהל מקרקעי ישראל

תנועת אומ”ץ, פנתה היום (שלישי) למנהל מינהל ראש מקרקעי ישראל מר בנצי ליברמן, קבלה בפניו על התנהגות שלטונית לא ראויה של עובדי המינהל.

אומ”ץ, טוענת, כי באחרונה הגיעו אליה תלונות שמהן עולה, כי הדרג הפקידותי ב’מינהל מקרקעי ישראל’ מונעים מחקלאים היתרים לפעילות לא חקלאית בהתאם להוראות בג”ץ, שאושרו גם על ידי מועצת המינהל.

בהחלטת “בג”ץ 979”, נקבעו כללים להכשרת שימוש לא חקלאי במבנים קיימים, אולם נראה, כי פקידות במינהל, פועלות בניגוד להוראות, ומונעות אישורים מאזרחים שהגישו תוכניות בניה.

הן קבעו לוח זמנים שלא ניתן לעמוד בו, מונעות אפשרות לערער על הערכות שמאי מופרזות, ודורשות דמי שימוש שרירותיים מעל ומעבר להנחיות מועצת המינהל.

בכך, מרעימים עובדי המינהל, קשיים ומכשולים וגורמים סבל מיותר לאזרחים. בנוסף, ידוע על מקרה שבו אוחז המינהל שלא כדין בערבות בנקאית, ומסרב להחזירה לבעליה החוקיים.

אומ”ץ, מתריעה, כי במעשים אלה גורם מינהל מקרקעי ישראל לאזרחים שומרי חוק להפוך “עברייני בניה” בעל כורחם, וזאת בניגוד לרוח החלטות בג”ץ.

בפנייתה מבקשת אומ”ץ, ממנהל מינהל מקרקעי ישראל, ומשר הבינוי והשיכון, להתערב להפעלת התנהגות ראויה כלפי אזרחים, ובמקביל לשים קץ לתופעה הפסולה שבה פקידי מדינה, ואנשי שררה במינהל מקרקעי ישראל, מנצלים את סמכותם שלא כדין.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן