רדיו | טלוויזיה

אומ”ץ לשר התקשורת: פרשת ’האח הגדול’, מחייבת מיד הקמת ועדת בדיקה מקצועית

0
0

יו”ר הנהלת אומ”ץ, אריה אבנרי, מבקש מן שר התקשורת מר משה כחלון; לגבות עדויות בעבר ובהווה באמצעות ועדת בדיקה מקצועית ציבורית, וליתן אף המלצותיה,מידיות כדי להקטין את הנזק שעלול להיגרם אף למשתתפי התוכנית הנוכחית ולמנוע תופעות בלתי מקובלות, לכאורה, בתוכניות הבאות של “האח הגדול”.
אומ
אומ”ץ לשר התקשורת: פרשת ’האח הגדול’, מחייבת מיד הקמת ועדת בדיקה מקצועית

העיתונאי ואיש הציבור, אריה אבנרי, המשמש כיום יו”ר הנהלת אומ”ץ, פנה אל שר התקשורת מר משה כחלון, וטען במכתבו, כי אל תנועת אומ”ץ, הגיעו בימים האחרונים תלונות של כמה משתתפים מהעבר של תוכנית המציאות הישראלית העונה לשם;”האח הגדול” והמשודרת בשידורי קשת של ערוץ 2, ומהן עולה תמונה דומה עגומה לזו אשר פורסמה לאחרונה בתקשורת הארצית, ואף חמורה ממנה”.

אבנרי, ממשיך וטוען; “נראה, כי תחת הכותרת ’תוכנית מציאות’ אנו נחשפים ל’מציאות מדומה’ ומוכתבת הכוללת, לכאורה, השפעה על משתתפי התוכנית באמצעות שימוש בכלים בלתי לגיטימיים בעליל.

אפילו חופש הביטוי, עקרון המקודש שאי אפשר להפריז בחשיבותו, ובמעמדו החוקתי, נסוג מפני פגיעה אפשרית בשלומם, ובבריאותם הגופנית והנפשית של משתתפי תוכנית “האח הגדול” .

נראה, כי בניגוד לכל אמת מידה מוסרית, חברתית או חוקתית, הגורמים העומדים מאחורי התוכנית, עושים, לכאורה, שימוש בבני אדם לצרכי רייטינג והתעשרות, כאשר השימוש באותם אנשים, מתחיל בהסכמה, ונמשך באמצעות הסכמה המושגת באמצעים מפוקפקים, כאשר המשתתף בתוכנית מאבד הלכה למעשה את האוטונומיה ואת הכשירות להסכים או לא להסכים.

לדברי אבנרי, יו”ר הנהלת אומ”ץ; “אין חולק, כי לו היה מדובר בניסויי לצרכים מדעיים או רפואיים, היה הדבר נאסר, אף אם תכליתו הייתה קידום המדע והרפואה. קל וחומר, שיש לבחון את הנושא כאשר מדובר במטרות נעלות פחות.

“לאור האמור, ועל מנת לבחון את הנושא באופן יסודי”, דורשת אומ”ץ; “להקים לאלתר ועדה מקצועית ציבורית בלתי תלויה, אשר תגבש עמדה באשר לזכות הקיום של התוכנית ו/או תקבע כללי אתיקה אשר יחייבו תוכניות מסוג זה, ויאזנו בין האינטרסים השונים של הנוגעים בדבר”.

“על הוועדה, לכלול, לדעתנו, נציגים מקצועיים מתחומי הרפואה, הפסיכולוגיה, המשפט והתקשורת. תפקידה של הוועדה או מי מטעמה יהיה לגבות עדויות בעבר ובהווה, וליתן אף המלצות מידיות, כדי להקטין את הנזק שעלול להיגרם אף למשתתפי התוכנית הנוכחית, ולמנוע תופעות בלתי מקובלות, לכאורה, בתוכניות הבאות של “האח הגדול”. סיכם אריה אבנרי, יו”ר הנהלת אומ”ץ, את פנייתו אל שר התקשורת מר משה כחלון.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן