חדשות כאן ישראל

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, יקבל את ’אות המופת של אומ”ץ’ לשנת 2012

0
0

מבקר המדינה, כבוד השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס, מקבל את ’אות המופת של אומ”ץ’, לאחר שפעל בתפקידו; “למען ביעור השחיתות השלטונית, השרשת ערכי מנהל תקין וטוהר המידות בשרות הציבורי, והעלאת קרנו של משרד מבקר המדינה, כגוף המוביל והמכוון לקביעת נורמות מוסריות חדשות במדינה”.
מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, יקבל את ’אות המופת של אומ
מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, יקבל את ’אות המופת של אומ”ץ’ לשנת 2012

מבקר המדינה, השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס, יקבל השנה את ’אות המופת של אומ”ץ’ לשנת 2012, על כך, החליטה וועדת האות, בראשותו של עמוס ברקוביץ’.

בהודעה שנמסרה ע”י תנועת אומ”ץ, למבקר, נאמר; “החלטת הוועדה מבוססת על ההערכה וההוקרה שאומ”ץ, רוכשת לך בזכות פעילותך המבורכת במהלך שנות כהונתך כמבקר המדינה, למען ביעור השחיתות השלטונית, השרשת ערכי מנהל תקין וטוהר המידות בשרות הציבורי, והעלאת קרנו של משרד מבקר המדינה כגוף המוביל והמכוון לקביעת נורמות מוסריות חדשות במדינה”.

העמותה, אומ”ץ, הוקמה במאי 2003, והיא מייצגת מאבקם של אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי (ע”ר), ונאבקת נגד הקשר ההדדי בין הון ושלטון, נגד השחיתות ולמען שוויון הכול בפני החוק.

אומ”ץ, היא עמותה א-פוליטית וא-מפלגתית, המתקיימת מתרומות ומדמי חבר, ללא תקצוב מהמדינה, וחבריה פועלים בהתנדבות. בראשה עומד העיתונאי מר אריה אבנרי.

מבקר המדינה, מר לינדנשטראוס, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי בעיר חיפה, היה המועמד היחיד לתפקיד לקראת פרישתו של מבקר המדינה כב’ שופט בית המשפט העליון לשעבר אליעזר גולדברג, והוא נבחר ביוני 2005, ברוב של 59 חברי הכנסת לעומת 29 מתנגדים, ונכנס לתפקידו ביולי 2005.

כמבקר המדינה, ראה במאבק ב’שחיתות השלטונית’ אחד מתפקידיו העיקריים, וביחד עם יעקב בורובסקי יועצו לענייני שחיתות שכיהן כניצב במשטרת ישראל, התייחס בחומרה לשחיתות השלטונית ובניגוד למבקרים קודמים נטה לבצע גם תחקירי ביניים, ולפרסמם בתקשורת.

מהלכים אלו, הובילו להתנגדות מגורמים רבים, שטענו, כי תפקידו של המבקר, אינו ליזום חקירות בדומה למשטרה, ולקדם הגשת כתבי אישום, אלא רק להציג אי-סדרים.‏

מנגד, טוענים תומכיו, כי כל שעשו מבקרי המדינה הקודמים, היה לפרסם דו”ח שנתי שעורר אמנם רעש בתקשורת במשך מספר ימים, אולם לאחר מכן, התעלמו ממנו, כך שעל המבקר, לפרסם את ממצאיו לעתים תכופות.

נגד לינדנשטראוס, הועלו טענות רבות על כי הוא רודף תקשורת ופרסום, עד כדי פגיעה בחקירות משטרתיות. בין מבקריו בנושא רדיפת הפרסום נמנים אנשי תקשורת, ואחרים.

בתחילת 2011, מילא תפקיד מרכזי בביטול מינויו של יואב גלנט לתפקיד רמטכ”ל. יצוין, כי עם ההודעה על קבלת ’אות המופת של אומ”ץ לשנת 2012’, זכה בעבר כב’ השופט (בדימוס) לינדנשטראוס, גם ב’אות אביר איכות השלטון לשנת 2009’ על פועלו בתפקיד מבקר המדינה.

עוד אודות מבקר המדינה, השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס, ב-ויקיפדיה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן