כנסת ישראל

הצעת ’חוק הדיור המוגן’ של ח”כ אורי אריאל, אושרה בקריאה שלישית במליאת הכנסת

0
0

ח”כ אריאל, מנצח על מהפכה חברתית בדיור המוגן; “אני שמח להיות שותף בהישג העצום של הסדרת מעמד הדיור המוגן בישראל. מדובר בשוק שהיה פרוץ, ובגלל כך התנהלות בעלי הבתים פגעה בעיקר באוכלוסיית המבוגרים שהינה האוכלוסייה החלשה בישראל. לנגד עיני עמדה טובת הדיירים, ואני שמח שהצלחנו למצוא את הדרכים על מנת להעביר את החוק החשוב הזה שכעת מסדיר את השוק ומגן על הדיירים”.
הצעת ’חוק הדיור המוגן’ של ח
הצעת ’חוק הדיור המוגן’ של ח”כ אורי אריאל, אושרה בקריאה שלישית במליאת הכנסת

מהפכה בענף הדיור המוגן! מליאת הכנסת אישרה הערב (שני), בקריאה שנייה ושלישית, ברוב גדול של 36 בעד ללא מתנגדים. את הצעת חוק הדיור המוגן של ח”כ אורי אריאל. מדובר בחוק, שמבצע רפורמה מהפכנית בענף הדיור המוגן הפרטי, ואשר יסדיר את כל התחום שכרגע אינו קיים בחקיקה, בעיקר בהבטחת זכויותיהם של הדיירים, תוך איזון בין האינטרסים של בעלי הבתים ושל הדיירים. מדובר חוק ראשון בישראל, הבא להסדיר את המתרחש בעולם הדיור המוגן לגיל השלישי.

עולם הדיור המוגן עד לחקיקת החוק, היה עולם פרוץ לחלוטין, עם חוקים משלו, שהונהגו על ידי בעלי הבתים.
אחד ההישגים המרכזיים בחוק שאושר הערב בכנסת, הינו הבטחת כספי הפיקדונות של הדיירים, כאשר לצורך הבטחת השבת כספי הפיקדון, יוכלו הדיירים לבחור בין ערבות בנקאית, ביטוח, העברת חלק משווי הפיקדון לנאמנות או נטילת משכנתא ראשונה. כל אלה, יהוו ביטחונות למקרי חדלות פירעון של מפעיל הדיור המוגן בלבד.

הפיקדונות, יושבו לדיירים בתוספת הפרשי הצמדה למדד. כספי הדיירים הוותיקים יוצמדו למדד חצי שנה מיום פרסום החוק.
בנוסף על פי הצעת החוק שאושר, יחויבו הבתים ברישיון ופיקוח, יחויבו במתן מסמך גילוי לכל דייר, שקיפות וחובות פירוט בחוזי ההתקשרות, בין היתר, תנאים לקבלת דייר ופינויו, תיאור וכמובן כל התשלומים שהדייר חייב בהם ושיטת ההצמדה.

בנוסף יחויבו באספקת שירותים הקבועים החוק. הקמת מחלקה סיעודית בבתים המונים 250 דירות ומעלה, הטלת הגבלות על פינוי דייר מדירתו, איסור עריכת החוזה לתקופה בלתי קצובה, הטלת הגבלות על גביית תשלומים שלא בהתאם להסכם, ואיסור העלאות שרירותיות של תשלומים. איסור הטלת קנסות על ביטול חוזה.

אפשרות להלנת מטפל אישי, מתן מעמד לוועד הדיירים, מינוי מפעיל מיוחד במקרה של חדלות פירעון, הטלת אחריות על נושאי משרה בבית הדיור המוגן, וקביעת סנקציות להפרת החוק.

אחד מהישגי הענק הנוספים בחוק זה, הינו, כי יש לו תחולה גם על הסכמים קיימים.

המשמעות, היא כי אלפי ’הדיירים הקשישים’ הגרים היום ב-דיור מוגן, ייהנו מחוק זה, כבר בחצי השנה הקרובה (יום תחילת החוק). מפעילי דיור מוגן שיפעלו שלא כחוק ויסכנו את שלומם של הדיירים, ייקנסו בסכומים של עד 452 אלף ש”ח או שנת מאסר.

ח”כ אורי אריאל; “אני שמח להיות שותף בהישג העצום של הסדרת מעמד הדיור המוגן בישראל. מדובר בשוק שהיה פרוץ ובגלל כך התנהלות בעלי הבתים – פגעה בעיקר באוכלוסיית המבוגרים שהינה האוכלוסייה החלשה בישראל.

לנגד עיני עמדה טובת הדיירים, ואני שמח שהצלחנו למצוא את הדרכים על מנת להעביר את החוק החשוב הזה שכעת מסדיר את השוק ומגן על הדיירים”.

צבי אלדרוטי, יו”ר עמותת דיירי הדיור המוגן בישראל; “דיירי הדיור המוגן בישראל, מאושרים שלאחר 6 שנות טיפול, התקבל חוק בכנסת המסדיר את הרישוי בבתים ומבטיח את זכויותיהם של הדיירים, שלמעשה לא היו להם עד היום זכויות מעוגנות בחוק”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן