בריאות הציבור

היחידה הארצית למניעת זיהומים – משרד הבריאות: בתיה”ח בעיר חיפה, הכי מזוהמים

0
0

דוברת משרד הבריאות, הגב’ עינב שימרון – גרינבוים, כי; “מעיד על עומס קשה על מערכת הבריאות של זיהומים הנגרמים ע”י חיידקים עמידים ל’אנטיביוטיקה’. הוא מצביע על מגמת שיפור מתמשכת בהתמודדות עם חיידקי ה-cre bacteria, כתוצאה מהתערבות מתוכננת ומתמשכת של משרד הבריאות, בה נוטלת חלק כל מערכת הבריאות.
היחידה הארצית למניעת זיהומים - משרד הבריאות: בתיה
היחידה הארצית למניעת זיהומים – משרד הבריאות: בתיה”ח בעיר חיפה, הכי מזוהמים

משרד הבריאות, פרסם היום (שלישי, 03.07.2012), סיכום נתונים לשנת 2011, של היחידה הארצית למניעת זיהומים, ממנה עולה תמונה עגומה על מצבם של בתי החולים הכלליים בישראל. הסיכום משקף פעילות מתמשכת ומקצועית של היחידה. יצוין, כי סיכומים חודשיים ושנתיים נשלחים ע”י היחידה מזה חמש שנים למנהלי בתי החולים הכלליים, הנהלת שירותי בריאות כללית ואל הנהלת משרד הבריאות.

עינב שימרון – גרינבוים דוברת משרד הבריאות, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; “הדו”ח המצ”ב, מסכם היארעות של 10 חיידקי התראה בבתי החולים הכלליים בכלל רחבי הארץ. לגבי תשעה מהם, אין הפרדה בין זיהומים שנרכשו בתוך בית החולים לבין אלו שבגללם החולה הגיע לאשפוז.

דו”ח זה, מיועד לצורך בחינת מגמות ובדיקת שיפור. הוא אינו מיועד לדרג את בתי החולים, ואין ביכולתו לשמש כלי להערכת הסיכון לחולה הבודד להיפגע מזיהום נרכש במהלך האשפוז, וזאת מפני שלגבי מרבית החיידקים המוצגים בדו”ח אין הפרדה בין זיהומים נרכשים במהלך האשפוז לאלה שנרכשו טרם האשפוז, וכן אין הדו”ח משקלל עבור הבדלים בין אוכלוסיות החולים המגיעים לבתי החולים, סוגי הפעילויות השונים והמחלקות השונות בהן נמדדים זיהומים אלה.

כמו-כן, השוואה בין בתי חולים ובין אזורים שונים עלולה להביא לפרשנות מוטעית בגלל הבדלים ברמה ההתחלתית של שיעורי זיהומים, אמצעי ההתערבות, תמהיל החולים ואופי בית החולים”.

השוואה אמינה היא שינוי באותו מוסד או באותו אזור לאורך זמן. בעיר חיפה, נצפתה ירידה ב’זיהומי CRE’ בשנים האחרונות תוך עלייה בגילוי נשאים בתרביות יזומות אשר נלקחו במסגרת פעילות נמרצת בתחום מניעת ההדבקה, כפי שהונחו בתי החולים בעיר חיפה ע”י משרד הבריאות”.

דו”ח סיכום הנתונים השנתי של היחידה הארצית למניעת זיהומים, זה, מציינת דוברת משרד הבריאות, הגב’ עינב שימרון – גרינבוים, כי; “מעיד על עומס קשה על מערכת הבריאות של זיהומים הנגרמים ע”י חיידקים עמידים ל’אנטיביוטיקה’. הוא מצביע על מגמת שיפור מתמשכת בהתמודדות עם חיידקי ה-cre bacteria, כתוצאה מהתערבות מתוכננת ומתמשכת של משרד הבריאות, בה נוטלת חלק כל מערכת הבריאות.

המשרד, במסגרת פעילות היחידה הארצית למניעת זיהומים, מתכוון להמשיך בפעילות פרטנית מול בתי החולים ע”מ להתמודד עם האתגרים הניצבים מול מערכת הבריאות בתחום זה”.

אל סיכום הנתונים השנתי של היחידה הארצית למניעת זיהומים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן