נדל"ן

ד”ר אמילי סילברמן: משרד השיכון, פועל נכון ב’דיור ציבורי’ – האוצר, מתנגד ואינו מקצה כסף

0
0

ד”ר אמילי סילברמן, החברה בקואליציה ל’דיור בר השגה’, ופעילה בכנסת למען הנושא; “מאז שנות ה-70, המדינה עוזרת למשתכנים בשכ”ד, בסכום של בין 600 ל-1250 שקלים בחודש, ללא התחשבות במספר הילדים או אזור המחיה, כך שהעזרה הזו, שולית. הרעיון נשמע יפה, אולם בפועל בעלי הדירה לא מחויבים לתחזק את הדירות והדיירים חשים חוסר ביטחון וסכנת פינוי מתמדת, והיו מעדיפים את דירות הדיור הציבורי. רק לאחר המחאה החברתית בשנה שעברה, הוגדלו לראשונה, מזה עשרים שנה תקציבי שכר הדירה.
ד
ד”ר אמילי סילברמן: משרד השיכון, פועל נכון ב’דיור ציבורי’ – האוצר, מתנגד ואינו מקצה כסף

בהמשך לפרסומים אודות מצוקת הדיור הציבורי בראשם משה סילמן, אשר לא קיבלו סיוע מהמדינה או איימו ואו הציתו את עצמם, במהלך השבוע, מומחה מ’האוניברסיטה העברית’ בירושלים, חוקרת תכנון ערים וראש “הסדנא לתכנון חברתי” באוניברסיטה העברית, מטעם המכון ללימודים עירוניים ואזוריים והמחלקה לגיאוגרפיה בפקולטה למדעי החברה, ד”ר אמילי סילברמן, אומרת, כי; “דיור ציבורי משמעותו שהמדינה מבינה שאין לתושבים מסוימים יכולת לשכור דירה ובודאי לא לרכוש דירה, אבל עליהם לגור איפשהו, לכן היא מקצה להם דירה בשכ”ד מאוד נמוך כאשר הדירה שייכת למדינה. ברוב מדינות המערב אחוז הדיור הציבורי נע בין 12-30, בארה”ב זה מגיע ל-6 אחוז, אבל בישראל, כיום, אנחנו עומדים על 4%.

עד שנות ה-70, הייתה מדיניות של מדינת רווחה בישראל, כך 50% מהדיור היה ’דיור ציבורי’, אולם המדינה החלה מוכרת דירות אלו למשתכנים, וכיום היצע הדיור הציבורי, ירד מאוד. למעשה, אף יחידת דיור ציבורי חדשה לא נבנתה ב-14 השנים האחרונות, מאז תום העלייה מברית המועצות.

גם הזכאות לקבל סיוע ציבורי בעייתית מאוד, כי הקריטריונים נוקשים מאוד, צריך ארבעה ילדים מתחת לגיל 18, ו-משה סילמן, לדוגמה לא עמד בהם. הבעיה מתחילה שאפילו להיכנס לרשימה לדיור ציבורי לא פשוט, שכן לעיתים עד שמגיע תורך אחד מהילדים כבר עבר את הגיל והזכאות אובדת”.

ד”ר אמילי סילברמן, ממשיכה ומסבירה, כי; “מאז שנות ה-70, המדינה עוזרת למשתכנים בשכ”ד, בסכום של בין 600 ל-1250 שקלים בחודש, ללא התחשבות במספר הילדים או אזור המחיה, כך שהעזרה הזו, שולית.

הרעיון נשמע יפה, אולם בפועל בעלי הדירה לא מחויבים לתחזק את הדירות והדיירים חשים חוסר ביטחון וסכנת פינוי מתמדת, והיו מעדיפים את דירות הדיור הציבורי. רק לאחר ’המחאה החברתית’ בשנה שעברה, הוגדלו לראשונה, מזה 20 שנה תקציבי שכר הדירה.

סילברמן, החברה בקואליציה ל’דיור בר השגה’ ופעילה בכנסת למען הנושא, ומספרת אודות הצעת החוק חדשה של משרד השיכון, בנושא; “משרד השיכון, מציע שבכל קרקע של המדינה שנמכרת ישולבו 5% (אחוזים) דיור ציבורי, רעיון נכון שכבר מאומץ ע”י מדינות המערב, שיביא לכך שבמקום שכונות מצוקה נרחבות, יהיה שילוב בין אוכלוסייה מבוססת לדיירי הדיור הציבורי. אולם, עד היום משרד האוצר, התנגד בתוקף, כי הם לא רוצים לכך להקצות כסף”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן