חדשות בריאות

אומ”ץ, דורשת התערבות סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן בעימותים בין ארגוני ההצלה

0
0

אריה אבנרי יו”ר הנהלת אומ”ץ, מזכיר בפנייתו אל סגן שר הבריאות חבר הכנסת הרב יעקב ליצמן, כי; “בהקשר לכך, מציין מבקר המדינה, כי משרד הבריאות, קיבל בעבר תלונות על חיכוכים בין פעילי מד”א לפעילי ארגונים אחרים במהלך פעולות של הצלת חיים אך טרם הסדיר את סוגיית הפיקוח שלו על מד”א ואת הקשר בין מד”א לבין ארגונים אחרים”.
אומ
אומ”ץ, דורשת התערבות סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן בעימותים בין ארגוני ההצלה

תנועת אומ”ץ – אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי (ע”ר) – עמותה הפועלת בישראל ונאבקת נגד הקשר ההדדי בין הון ושלטון, נגד השחיתות ולמען שוויון הכול בפני החוק, פנתה היום (ראשון) אל סגן שר הבריאות חבר הכנסת הרב יעקב ליצמן, בדרישה לעצור את העימותים בין ארגוני ההצלה מגן דוד אדום* לבין “איחוד הצלה**”.

לדברי יו”ר הנהלת אומ”ץ, מר אריה אבנרי; “בימים האחרונים התחדש העימות החריף הקיים בין מד”א לבין “איחוד הצלה” בתחומים שונים ביניהם פינוי יולדות לבתי חולים, בנק הדם, כספים, וכו’.

מצב זה, הינו בלתי נסבל ומחייב את התערבותך למניעת המשך התדרדרות היחסים שבין שני הגופים הללו”.

אבנרי, כותב בפנייתו אל סגן שר הבריאות חבר הכנסת הרב יעקב ליצמן, כי; “יצוין, כי בדו”ח האחרון של מבקר המדינה, מתפרסם קטע המתייחס לאחריותו של משרד הבריאות על מד”א, ועל גופי הצלה אחרים, ונאמר בו בין השאר; “למרות ש’חוק מד”א’, קובע, כי שר הבריאות, יהיה אחראי על ביצוע החוק לא ברור מה היקף תפקידו של משרד הבריאות כלפי מד”א, ומה היקף אחריותו כמו כן מזה שנים פועלים בצד מד”א ארגוני הצלה נוספים המאגדים בתוכם מתנדבים פעילים במד”א עם
מתנדבים פעילים שאינם מתנדבי מד”א”.

אבנרי, יו”ר הנהלת אומ”ץ, מוסיף, ומזכיר בפנייתו, כי; “בהקשר לכך, מציין המבקר, כי משרד הבריאות, קיבל בעבר תלונות על חיכוכים בין פעילי מד”א לפעילי ארגונים אחרים במהלך פעולות של הצלת חיים אך טרם הסדיר את סוגיית הפיקוח שלו על מד”א ואת הקשר בין מד”א לבין ארגונים אחרים”.

אומ”ץ, פונה אליך בבקשה לזרז את הקמת מערך הפיקוח על מד”א, בנושא טעון זה בטרם תחול התדרדרות נוספת שעלולה לעלות חלילה גם בחיי אדם שלא ניצלו במועד”. סיכם אריה אבנרי יו”ר הנהלת אומ”ץ את פנייתו אל סגן שר הבריאות חבר הכנסת הרב יעקב ליצמן. העתקים מן המכתב הופנו אל מבקר המדינה (כב’ שופט בדימוס) יצחק שפירא אל מר אריה פז מבקר הפנים של משרד הבריאות.

*מגן דוד אדום (בראשי תיבות: מד”א), הוא ארגון ההצלה הלאומי של ישראל וחבר בוועד הבינלאומי של הצלב האדום והסהר האדום ומספק שירותי עזרה ראשונה, פינוי נפגעים באמצעות אמבולנסים וטיפול בשטח במקרי חירום. מד”א מפעיל, כידוע, מוקד 101 אשר מכל טלפון, מנתב את השיחה למוקד מד”א האזורי הקרוב לצורך קבלת קריאת חירום.

**”איחוד הצלה”, הוא גוף שמאגד חובשים פראמדיקים ורופאים מרחבי הארץ וגוף התנדבותי, חברתי המאפשר לכונני רפואת חרום לשלב את הרפואה והצלת החיים עם חיי היום יום. ארגון “איחוד הצלה” פועל בהנחיית ובהוראות פוסקי הלכה ובשיתוף פעולה עם משרד הבריאות ומשרדי הממשלה השונים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן