רדיו | טלוויזיה

הרשות השנייה, משיקה שירות חדש: קול החדשות להנגשת שידורי החדשות לליקויי ראייה

0
0

שר התקשורת והרווחה, משה כחלון; “החדשות בישראל, הם מרכז ההוויה של כולנו, והפרויקט הזה, יאפשר לציבור העיוורים לצרוך חדשות ולהיות חלק מהחברה הישראלית” ◄ אילת מצגר, מנכ”לית בפועל של הרשות השנייה; “הרשות, רואה חשיבות רבה ב’הנגשת שידורי הטלוויזיה’ לאוכלוסיות בעלות מוגבלויות, ושירות זה מצטרף לשירות הקיים של הנגשת השידורים לכבדי שמיעה באמצעות כתוביות סמויות”.
הרשות השנייה, משיקה שירות חדש: קול החדשות להנגשת שידורי החדשות לליקויי ראייה
הרשות השנייה, משיקה שירות חדש: קול החדשות להנגשת שידורי החדשות לליקויי ראייה

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, משיקה, החל מהיום (רביעי, 19.9.12), שירות בשם; ’קול החדשות’. מטרת השירות חדש היא ’להנגיש’ את שידורי מהדורות החדשות המרכזיות בערוצים; 2, ו-’10’, ל’ליקויי ראייה’, באמצעות הסבר קולי לתמונות הנצפות והקראת הכתוביות המשודרות במהדורת החדשות. ב’דיבוב’, יוקראו גם כתוביות תרגום לתכנים שאינם בשפה העברית, וכן יינתן תיאור להתרחשויות ויזואליות החיוניות להבנת התוכן. השירות, ייתן מענה לציבור רחב, בעל לקות ראייה, אשר מעוניין להתעדכן בחדשות ובענייני היום במהדורות המרכזיות.

הנגשת השידורים ל’אנשים בעלי מוגבלויות’, נובעת מהצורך להבטיח נגישות שווה וקלה לשידורים לכלל האזרחים, מתוך הכרה במרכזיותם של שידורי הטלוויזיה והרדיו לחיים החברתיים והאזרחיים.

חשיבות מיוחדת, יש ב’הנגשה של שידורי החדשות’, אשר מהווים עוגן לשיח הציבורי בישראל. השירות נפוץ במדינות מערביות נוספות, כאחד האמצעים להתאמת השידורים לאנשים בעלי מוגבלויות.

בישראל, ישנם 27,000 אזרחים בעלי תעודת עיוור, ועוד מאות אלפים בעלי לקות ראייה בדרגות שונות. רוב הסובלים מלקות ראייה הם משכבת הגיל השלישי. על פי המשרד לאזרחים וותיקים, במדינת ישראל, יש 850,000 אזרחים בגיל 65 ומעלה. כתוצאה מלקות הראייה אחוז גבוה של אוכלוסייה זו, ניזון משידורי הטלוויזיה והרדיו שמשמשים לו כמקור מידע עיקרי.

ניתן לקבל את השירות בשידורים הדיגיטליים (בכל הפלטפורמות; הוט, יס, ו-עידן+) על פי דרישה, וזאת בדומה לשירות שמעניקה הרשות השנייה להעברת כתוביות סמויות ל’כבדי שמיעה’. השירות מופעל באופן פשוט וידידותי באמצעות לחיצה על שלט הטלוויזיה.

על מנת להביא את המידע על השירות החדש לידיעת הציבור הרחב, הרשות השנייה, תפרסם החל מהיום (ד’), תשדירי טלוויזיה ורדיו, ותפעיל מוקד שירות ותמיכה שמספרו; 9524*.

פרטים נוספים, ניתן למצוא גם באתר האינטרנט של, בכתובת; הרשות השנייה.

לדברי אילת מצגר, מנכ”לית בפועל של הרשות השנייה; “הנגשת השידורים לליקויי ראייה, הינו שירות ייחודי עבור הציבור אשר יאפשר לאוכלוסייה בעלת לקות ראייה להיחשף לשידורי החדשות מרכזיים ולהתעדכן יחד עם כלל האוכלוסייה.

הרשות, רואה חשיבות רבה בהנגשת שידורי הטלוויזיה לאוכלוסיות בעלות מוגבלויות, ושירות זה מצטרף לשירות הקיים של הנגשת השידורים לכבדי שמיעה באמצעות כתוביות סמויות”.

שר התקשורת והרווחה, מר משה כחלון, אמר; “החדשות, בארץ ישראל הם מרכז ההוויה של כולנו, והפרויקט הזה, יאפשר לציבור העיוורים לצרוך חדשות ולהיות חלק מהחברה הישראלית”.

• ניתן לקבל את תרשימי השלטים להפעלת השירות ב-ממירי הוט, יס, ו’עידן פלוס’.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן