בעלי חיים

יום בעלי החיים העולמי (World Animal Day), עמותת “הכל חי”: לא למרוצי סוסים בישראל

0
0

“אני לא רץ לשום מקום! לא למרוצי סוסים בישראל!” – כך קורא השלט שהוצב ע”י חברי עמותת “הכל חי”, סמוך לפסל הסוס, הניצב בשדרות רוטשילד בת”א, במסגרת פעילות לציון יום בעלי החיים העולמי (World Animal Day) שחל היום (4.10) ומצויין במקומות רבים ברחבי העולם.
יום בעלי החיים העולמי (World Animal Day), עמותת
יום בעלי החיים העולמי (World Animal Day), עמותת “הכל חי”: לא למרוצי סוסים בישראל

היום (4.10), ציינו במקומות שונים ברחבי העולם את ’יום בעלי החיים העולמי’, כמיטב המסורת של עשרות שנים. השנה, החליטו חברי עמותת “הכל חי”, לציין ביום זה את מחאתם השקטה של ה’סוסים’ כנגד הניסיונות של משרד החקלאות, ו’משרד התרבות והספורט’, להכניס לארץ את תעשיית ההימורים על מרוצי סוסים.

במסגרת מחאתם קיימו פעילי עמותת “הכל חי”, פעילות הסברה הכוללת הצבת שלט בסמוך ל’פסל הסוס’, עליו רכוב היה מאיר דיזינגוף ראש העיר הראשון של תל אביב, (25 בפברואר 1861– 23 בספטמבר 1936), בו נכתב מסר מהסוס; “אני לא רץ לשום מקום! לא למרוצי סוסים בישראל!”

בנוסף מחלקים פעילי עמותת “הכל חי” חומרי הסברה לציבור הרחב, אודות הסוגיה הבעייתית.

דוברת עמותת “הכל חי” הגב’ סיגל בוקשטיין, מסרה; כי; “היום מציינים ברחבי בעולם יום חשוב שכולו מוקדש לבעלי חיים – נושא אשר, לצערנו הרב, נדחק לעיתים תכופות מסדר היום הציבורי בישראל. אחת הסוגיות המאיימות בימים אלה על רווחת הסוסים בישראל הם ניסיונותיהם של משרד החקלאות ומשרד התרבות והספורט להכניס לארץ תעשייה מתעללת של הימורים על מרוצי סוסים.

ביום ראוי וחשוב זה אנו מקוים, כי אזרחי מדינת ישראל, ובכללם שרת החקלאות, שרת התרבות והספורט, יפנו אל אשר בליבם, ויבינו, כי מקומו של האינטרס הכלכלי אינו תמיד בראש הרשימה, על אחת כמה וכמה כאשר הוא מקפח חייו של מישהו אחר”.

▼ להמר על הסוס הלא נכון

עמותת הכל חי

בימים אלה עמלים משרד החקלאות, ו-משרד התרבות והספורט על קידום הצעת חוק, שתאפשר כניסתה של תעשיית הימורים על מרוצי סוסים לישראל. השימוש בבעלי חיים למטרות הימורים, אינו מוסרי ביסודו, יוצר ניצול והתעללות, והופך את בעל החיים למכונה הנדחקת עד לקצה גבול יכולתה, בכל דרך אפשרית.

כל קיומו של בעל החיים המנוצל לצורך הימורים, תלוי אך ורק ביכולתו לנצח ובשאלה האם יהיה רווחי או לא וגורר אחריו שרשרת של מעשי התעללות על מנת להביא את הסוס עד כמה שאפשר לניצחון המיוחל, וכן מייצר ’תת תעשיות מתעללות’ לא פחות, כדוגמת ריבוי יתר של סוסים, אשר חלקם הגדול בסופו של דבר מומת.

בכל המדינות בעולם בהן מתקיימים הימורים על מרוצי סוסים, מפסידה הרגולציה דרך קבע לטובת האינטרס הכלכלי והתדמית ה”נוצצת” של תעשייה זו, נופצה זה מכבר.

לתוכנית זו, הנתונה במחלוקת ציבורית קשה, מתנגדים רבים מטעמים שונים, חלקם מטעמי הגנה על רווחת בעלי חיים וחלקם בשל ההשלכות החברתיות הקשות של ’תעשיית ההימורים’.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן