הבחירות לכנסת ה-19

אומ”ץ, אל יו”ר ועדת הבחירות המרכזית: להודיע, כי אולמרט, לא יוכל להרכיב ממשלה

0
0

יו”ר הנהלת אומ”ץ מר אריה אבנרי; “עפ”י חוק יסוד, הממשלה סעיף 5(א), הקובע; הממשלה מורכבת מראש הממשלה ושרים אחרים”. משמעות הדבר, חד משמעית; ראש הממשלה הוא אחד מכל שרי הממשלה” ◄ “בית המשפט, החליט שלא להטיל על אולמרט את ’עונש קלון’. אי לכך באומ”ץ, מבקשים לדעת האם אמנם נשללו בפועל הזכויות הנדונות של אולמרט, ומאיזה מועד”.
אומ
אומ”ץ, אל יו”ר ועדת הבחירות המרכזית: להודיע, כי אולמרט, לא יוכל להרכיב ממשלה

תנועת אומ”ץ, מסתערת על כל אפשרות למנוע, מראש הממשלה לשעבר מר אהוד אולמרט, כי יתמודד פעם נוספת על התפקיד, בדיוק בו ביום בו קבעה הממשלה פה אחד, היום (ראשון) את תאריך קיום מועד ’הבחירות לכנסת ה-19’ ביום שלישי, ה-22 בינואר 2013.

אומ”ץ, פנתה אל יו”ר ’ועדת הבחירות המרכזית’ בבקשה להודיע בפומבי, כי מר אולמרט, אינו יכול להרכיב ממשלה בגלל מצבו המשפטי, פנייתה של התנועה, מבוססת לטענת על חוות דעת של משפטנים בכירים.

כמו כן, פנתה אל מר משה גפני, יו”ר ועדת הכספים של כנסת ישראל בנושא; שלילת זכויות ראש הממשלה לשעבר מר אהוד אולמרט.

בפנייתו אל כב’ השופט אליקים רובינשטיין המשמש יו”ר ועדת הבחירות המרכזית, כתב יו”ר הנהלת אומ”ץ מר אריה אבנרי, כי; “על פי חוק יסוד: הממשלה סעיף 5(א), הקובע; הממשלה מורכבת מראש הממשלה ושרים אחרים”. משמעות הדבר, הינה חד משמעית; ראש הממשלה הוא אחד מכל שרי הממשלה”.

מאחר שעל פי החוק והפסיקה ראש הממשלה לשעבר מר אהוד אולמרט, יכול לכהן כחבר כנסת מן המניין בכנסת הבאה, אך לא שר בממשלה הבאה, פירוש הדבר שאיננו יכול למלא את תפקיד ראש ממשלה, אם אכן יטיל עליו נשיא המדינה אחרי הבחירות, את תפקיד ’מרכיב הממשלה’.

לדברי אבנרי; “אמנם, אולמרט, עדיין לא הכריז רשמית שהוא מתכוון להתמודד בבחירות הקרובות לכנסת – אך העלאת שמו כמועמד אפשרי, יצרה כבר תזזית במערכת הפוליטית, וחוסר וודאות בקרב אזרחי המדינה”.

“על מנת להקדים רפואה למכה – ומבלי להידרש לשאלה המוסרית -ערכית, אם ראוי שאדם שהורשע ב’פלילים’ יחזור להנהיג את הציבור, אומ”ץ, פונה אליך בבקשה שבתוקף תפקידך הציבורי במערכת הבחירות, תפורסם מטעם ועדת הבחירות קביעה משפטית מקדימה (Pre-ruling) שבמסגרתה, יימסר לציבור הבוחרים במפורש שעל פי החוק אולמרט, אינו יכול למלא את התפקיד של ראש ממשלה” – ציין, יו”ר הנהלת אומ”ץ.

“בגלל פרק הזמן הקצר מאוד עד לתחילת מערכת הבחירות – חשוב מאוד שהחלטתך תתקבל בהקדם”. סיכם את פנייתו יו”ר הנהלת אומ”ץ מר אריה אבנרי.

עוד מכתב זה יצא, שוגרה במקביל על ידי הנהלת אומ”ץ, פנייה נוספת שנועדה להצר את מהלכיו של אהוד אולמרט, והיא יועדה אל מר משה גפני, יו”ר ועדת הכספים של כנסת ישראל, אשר עיקרה; “שלילת זכויות ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט”.

לדברי יו”ר הנהלת אומ”ץ מר אריה אבנרי; “כידוע הודיעו פרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בעת הדיון בבית המשפט בנושא הטלת ’עונש קלון’ עליו בעקבות הרשעתו באחד מסעיפי האישום שהוא מוותר על זכויותיו המגיעות לו כראש ממשלה לשעבר.

בעקבות הודעה זו, החליט בית המשפט, שלא להטיל על אולמרט את ’עונש קלון’. אי לכך באומ”ץ, מבקשים לדעת האם אמנם נשללו בפועל הזכויות הנדונות של אולמרט, ומאיזה מועד. במידה ולא נשללו הזכויות הללו, נבקשך לפעול בהקדם ברוח ההודעה לבית המשפט.

העתקים ממכתב זה, שוגרו גם אל ראש הממשלה מר בנימין נתניהו ואל מבקר המדינה – השופט (בדימוס) יוסף שפירא. סיכם את פנייתו יו”ר הנהלת אומ”ץ מר אריה אבנרי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן