רשלנות רפואית

תימניות, זהירות: ניתוח פלסטי, עלול להיכשל

נפסק, ע"י כב’ השופטת סיגל רסלר-זכאי, שקיבלה התביעה בחלקה הקטן בלבד; "נוכח החשיבות העליונה שמייחסת התובעת למראה שלה, אילו הייתה יודעת, כי קיים סיכון לפגמים בעור, ככל הנראה לא הייתה נענית להצעת הנתבע, ולפיכך, הוא הפר את חובת הגילוי ופגעה באוטונומיה שלה" ◄ "התובעת הגזימה בתיאורי הנזקים, ומעבר לפגמי פיגמנטציה וצלקות, שהן תוצאה אופיינית לניתוחים מעין אלה, לא הוכחו כל נזקים רציניים, דוגמת חורים או אסימטריה".
0
0
תימניות, זהירות: ניתוח של הרמת עפעפיים, מתיחת פנים ופילינג בלייזר, עלול להיכשל | דר' אלכס לבנברג
תימניות, זהירות: ניתוח של הרמת עפעפיים, מתיחת פנים ופילינג בלייזר, עלול להיכשל | דר’ אלכס לבנברג

מתוך בדיחה שהביאה ‏ אמש (ג’), הגב’ אתיקה לב, מזכירה משפטית‏ ב-‏משרד עורכי דין, בדף הפייסבוק, שלה; אישה בת 60 אשר הייתה שומרת מצוות כל חייה, מתפללת יום אחד לאלוהים לבריאות שלמה. “אל תדאגי”, נשמע לפתע קול מלמעלה; “את תחיי עד גיל מאה!” האישה מביטה סביבה ולא רואה אף אחד. ממשיכה להתפלל ושוב שומעת; “את תחיי עד גיל מאה”!

“תודה אלוהים!!!”, השיבה האישה נרגשת, ויצאה מהבית באושר; “יש לי עוד 40 שנים לחיות”, חשבה בלבה. מיהרה האישה אל המנתח הפלסטי; “אני רוצה שתשנה בי הכל”, אמרה לו; “יש לי עוד 40 שנה לחיות. תעשה לי פנים, חזה, ישבן, שאיבת שומן… תהפוך אותי לבת 25”.

לאחר שעות של ניתוחים פלסטיים, יוצאת האישה מן המרפאה ו… מיד נדרסת על ידי אוטובוס. היא עולה אל השמיים, ופונה אל אלוהים בזעקה; “מה קרה? הבטחת לי שאחיה עד גיל מאה!” – משיב לה אלוהים; “מצטער”, משיב האל; “לא זיהיתי אותך”… צחוק הגורל באותו היום בו פורסמה הבדיחה, פורסמה הידיעה הבאה באתר פסק דין, אז בואו נהייה לרגע, רציניים;

אישה שעברה ניתוח משולב של הרמת עפעפיים, מתיחת פנים, ו-פילינג באמצעות מכשיר לייזר, טענה, כי נותרה עם צלקות נוראיות כתוצאה מרשלנות הרופא, והיעדר הסבר הולם. הרופא ד”ר אלכס לבנברג, דחה את האשמותיה, וטען, כי מדובר באישה שעברה ניתוחים קוסמטיים רבים, המודעת לכל הסיכונים. לאחר שהתברר, כי הרופא לא שאל למוצאה, למרות שיש לכך השלכה לעניין הסיכונים, פסק לה ביהמ”ש פיצוי של רק 395 אלף שקלים.

מהשתלשלות העניינים, עולה, כי בפגישה הרביעית עם המנתח הפלסטי ד”ר לבנברג, ולאחר ששוכנעה האישה, כי ניתוח ישפר את מראה פניה, חתמה המטופלת על טופס הסכמה לניתוח משולב של מתיחת פנים, תיקון עפעפיים ופילינג בלייזר, וביום הניתוח אף חתמה על טופס הסכמה נוסף.

אלא שלטענת המטופלת, הניתוח לא עלה יפה, בלשון המעטה, והיא נותרה עם פנים א-סימטריות, צלקות, חורים, וכתמי פיגמנטציה.

בתביעת ’רשלנות רפואית’ אשר הגישה כנגד דוקטור אלכס לבנברג הרופא המנתח אל בית משפט השלום בעיר הרצליה, היא דרשה פיצוי של למעלה מ-6 מיליון שקלים, בגין הנזקים הפיסיים והנפשיים שנגרמו לה (סכום החורג מסמכותו של בית המשפט).

התובעת, הוסיפה וטענה, כי חתמה על טפסי ההסכמה מבלי לקרוא אותם, שכן סמכה על הנתבע, ששכנע אותה לעבור את הניתוח. עוד טענה, כי ביקשה לבצע הרמת עפעפיים בלבד, וכלל לא הסכימה ל-מתיחת הפנים, וכי לא הוסברו לה כל הסיכונים שבביצוע ה’פילינג’. לסיום טענתה, הפכה מאישה יפה, ומלאת חיים לאישה דיכאונית אשר אינה יכולה לצאת מהבית מבלי להתאפר בכבדות.

הנתבע, דר’ לבנברג, טען, כי הניתוח בוצע לבקשת התובעת ובהסכמתה, ולאחר שנתן לה הסברים מפורטים, ואף שרטט בפניה את מהלכו. לטענתו, התובעת, חתמה על טפסי ההסכמה רק לאחר שהבינה את משמעויות הניתוח על כל מרכיביו. עוד טען, כי התובעת היא שפנתה אליו לביצוע השיפורים הקוסמטיים, וקיבלה החלטה מושכלת, בפרט שמדובר במי שעברה ניתוחים קוסמטיים בעבר.

לא ידע שהיא ’חצי’ תימניה

כבוד השופטת סיגל רסלר-זכאי, מבית משפט השלום בעיר הרצליה, קיבלה את התביעה בחלקה הקטן בלבד. נפסק, כי הניתוח עצמו לא בוצע ברשלנות, שכן התובעת, אישה שהמראה החיצוני חשוב לה ביותר, ועברה כבר מספר ניתוחים, הסכימה לכל ניתוח שישפר את מראה, ובכלל זה גם ל’מתיחת הפנים’, ולפילינג.

השופטת סיגל רסלר-זכאי, בית משפט השלום בעיר הרצליה  עיבוד צילום שולי
השופטת סיגל רסלר-זכאי

עוד נפסק, כי הוכח, שהתובעת, אכן ידעה, כי על שלל הפרוצדורות, שכן הנתבע, שרטט לה את מהלך הניתוח, מה גם שעולה גם מתשלום סכום נכבד של 28 אלף שקלים תמורתו.

עוד נקבע, כי התובעת הגזימה בתיאוריה את הנזקים, ומעבר לפגמי פיגמנטציה, וצלקות, שהן תוצאה אופיינית לניתוחים מעין אלה, לא הוכחו כל נזקים רציניים, דוגמת; חורים או אסימטריה.

עם זאת נפסק, כי הנתבע דוקטור אלכס לבנברג, כשל בכך שלא הסביר לתובעת את הסיכונים הכרוכים בביצוע הפילינג בלייזר לבעלי גוון עור כהה ו/או ממוצא מזרחי.
“התובעת, כאמור הינה במוצאה ’חצי’ תימנייה, ועניין זה ככל הנראה, השליך על תופעת הפיגמנטציה… שוכנעתי, כי על הנתבע, היה לברר עם התובעת את מוצאה, על אף שסבר, כי גוון עורה בהיר, ומשלא עשה זאת, התרשל במסירת המידע הרלבנטי לתובעת… בענייננו, אף ביתר שאת, נוכח העובדה ששוכנעתי, כי הנתבע ד”ר דוקטור לבנברג, הוא זה שהציע לתובעת לבצע את טיפול הלייזר”, כתבה כבוד השופטת סיגל רסלר-זכאי.

נפסק, גם כי נוכח החשיבות העליונה שמייחסת התובעת למראה שלה, אילו הייתה יודעת, כי קיים סיכון לפגמים בעור, ככל הנראה, לא הייתה נענית להצעת הנתבע, ולפיכך, הוא הפר את חובת הגילוי ופגעה באוטונומיה שלה.

לפיכך, נפסק, כי דוקטור אלכס לבנברג, ישלם לתובעת 395,000 שקל בגין הפגיעה באוטונומיה, כאב וסבל, אבדן השתכרות והוצאות רפואיות. כמו כן, יישא בהוצאות המומחים והעדים, ובשכר טרחת עו”ד בשיעור של 23.4% מהפיצוי.

תובעים נוטים לבקש פיצוי מוגזם

לדעתו של עו”ד טל זהבי, העוסק בתחום הרשלנות הרפואית; “בית המשפט, ערך איזון מתאים בין דרישתה הכספית המוגזמת של התובעת לבין הרצון לפצות בנזיד עדשים עבור מחדלו של הרופא הנכבד אשר התרשל בטיפולו הרפואי, ופסק לתובעת סכום ראוי שהולם את פגיעתה”.

לדבריו של עורך דין זהבי; “פסק הדין, מדגים את נטיית התובעים בשנים האחרונות, לדרוש פיצוי כספי שאינו פרופורציוני לנזק שנגרם”.

● ב”כ התובעת; עו”ד רויטל הורוביץ.

● ב”כ הנתבע; עו”ד פנינה גורן.

☚לפסק הדין בעניין אלמונית נגד דוקטור אלכס לבנברג.

*הידיעה הועברה באדיבות אתר המשפט הישראלי “פסקדין

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן