חדשות כאן ישראל

אומ”ץ אל המל”ג: למנוע מפרופ’ משה קוה, כל תפקיד אקזקוטיבי באוניברסיטת בר-אילן

0
0

יו”ר הנהלת אומ”ץ, מר אריה אבנרי אל פרופ’ מנואל טרכטנברג, יו”ר הועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה; “על מנת לשמור על טוהר המידות במגזר הציבורי, דורשת אומ”ץ להפעיל מלוא סמכותה של המל”ג, כדי שפרופ’ משה קוה, לא ימלא כל תפקיד אקזקוטיבי באוניברסיטת בר-אילן, החל מבחירתו של הנשיא החדש במאי השנה”.
אומ
אומ”ץ אל המל”ג: למנוע מפרופ’ משה קוה, כל תפקיד אקזקוטיבי באוניברסיטת בר-אילן

הנהלת תנועת אומ”ץ, פנתה היום (ראשון, ו’ בניסן תשע”ג, 17/03/2013), אל פרופ’ מנואל טרכטנברג יו”ר הועדה לתכנון ותקצוב המועצה להשכלה גבוהה, להפעיל את מלוא סמכותה של המועצה להשכלה גבוהה (מל”ג), כדי שפרופ’ משה קוה, לא ימלא כל תפקיד אקזקוטיבי באוניברסיטת בר-אילן, החל מבחירתו של הנשיא החדש במאי השנה.

יו”ר הנהלת אומ”ץ, מר אריה אבנרי, כותב במכתבו אל פרופ’ טרכטנברג, יו”ר המל”ג, כי כוונת פרופ’ משה קוה להקנות לעצמו את תפקיד נגיד אוניברסיטת בר-אילן, אינה מתיישבת לכאורה עם טוהר המידות במגזר הציבורי, זאת לאחר שעיון בדו”ח מבקר המדינה על אוניברסיטת בר-אילן אשר פורסם באחרונה, מתח ביקורת קשה על נשיא אוניברסיטת בר-אילן הפורש, פרופסור משה קוה.

אבנרי, מוסיף וטוען, כי; “ממצאי הדו”ח, מתארים כמצוטט מדו”ח מבקר המדינה, מעלים תמונה קשה המלמדת על התנהלות בלתי תקינה של נשיא האוניברסיטה, פרופ’ קוה, ומנכ”ל האוניברסיטה, מר חיים גליק, עד כדי, לכאורה, חשש לפגיעה בטוהר המידות”.

“פרופ’ קוה”, מדגיש יו”ר אומ”ץ, ומציין; “אינו מואשם אמנם בניצול מרותו כנשיא למתן הטבות כספיות לעצמו, אך המבקר, מותח ביקורת חריפה על התנהלות לא תקינה של הנשיא, תוך עקיפת כל סמכות אפשרית, במטרה להעלות את תנאי שכרם של העובדים הבכירים”.

כידוע תקציב אוניברסיטת בר-אילן הוא כמיליארד שקל בשנה; כ-60% מהתקציב מגיעים מקופת המדינה שאת מצבה העגום אתם מכירים. השנה מדובר ב-622 מיליון ₪, שהגיעו ל’אוניברסיטת בר-אילן’, ישירות מהקופה הציבורית. רוב הכסף הזה, זרם לתשלומי שכר שחלק משמעותי מהם, כפי שמצא מבקר המדינה, לא היו; “כשרים”.

“זאת ועוד”, מוסיף יו”ר הנהלת אומ”ץ; “פרופ’ קוה, כבר מזמן היה חייב לפרוש מתפקידו גם על-פי עמדת המועצה להשכלה גבוהה. וכך כותב המבקר; הנשיא מכהן בתפקידו מאז 1996.

פרופ’ מנואל טרכטנברג, יו”ר הוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה

לפי תקנה שהועברה לפני שנתיים במל”ג 12 שנה, הן הזמן המוגבל של כהונת נשיא באוניברסיטה. והנה, על אף העובדה שבעקבות הדו”ח החמור פרש המנכ”ל, והנשיא, נאלץ לסיים את תפקידו גם בהתאם להחלטות מל”ג, מסתבר, כי פרופ’ קוה, מנסה “לארגן” לעצמו את התפקיד של נגיד בר-אילן, כדי שיוכל להמשיך לשלוט באוניברסיטה”.

מר אבנרי, טוען, כי עובדה זו, עולה בבירור ממכתב ששיגר לא מכבר יו”ר חבר הנאמנים של אוניברסיטת בר-אילן, ד”ר מרדכי כ”ץ, לידידי בר-אילן בארה”ב. וכך כתב ד”ר כץ; “אני בטוח שעם ניסיונו הרב וקשריו הענפים בישראל ובחו”ל, ימשיך פרופ’ קוה, לתרום לבר-אילן, כחבר בכיר של מנהיגות האוניברסיטה”.

יו”ר הנהלת אומ”ץ, המשיך, וטען, כי; “מכל האמור לעיל עולה השאלה האם אדם שספג ממבקר המדינה האשמות חמורות על תפקודו ראוי לכהן ב”תפקיד של כבוד” כפי שהוגדר בעבר, כאשר הוא מנסה לצקת תוכן ניהולי אופרטיבי לתפקיד הנגיד שלא היה מאויש כבר שנים, מתוך כוונה לחזור אל עמדת הכוח וההשפעה שבה אחז שנים לא מעטות.

אם אכן, תתממש התכנית המתגבשת, ככל הנראה, משמעות הדבר עלולה להיות שתפקידי הנשיא החדש שייבחר במאי השנה’ וגם סמכויותיו יקוצצו ויופקדו בידי “נגיד” שימשיך להיות שליט הכול יכול.

ועדת התכנון והתקצוב המצויה באחריותכם פועלת במסגרת המועצה להשכלה גבוהה ואחראית על חלוקת תקציב המדינה המוקדש להשכלה הגבוהה”.

יו”ר הנהלת אומ”ץ, מר אריה אבנרי, קרא בסיום מכתבו אל פרופ’ מנואל טרכטנברג, יו”ר הועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה, כי; “על מנת לשמור על טוהר המידות במגזר הציבורי, דורשת אומ”ץ להפעיל את מלוא סמכותה של המל”ג כדי שפרופ’ קוה, לא ימלא כל תפקיד אקזקוטיבי באוניברסיטת בר-אילן, החל מבחירתו של הנשיא החדש במאי השנה.”

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן