חדשות כאן ישראל

אומ”ץ אל שרת הבריאות: לעצור קידום חיימוביץ סמנכ”ל משאבי אנוש של קופ”ח מאוחדת

0
0

יו”ר הנהלת תנועת אומ”ץ מר אבנרי; “מנכ”ל קופת חולים “מאוחדת”, מקדם את רו”ח גיל חיימוביץ, לתפקיד סמנכ”ל משאבי אנוש למרות ממצאי דו”ח מבקר המדינה על קופ”ח מאוחדת, הנחשב אחד החמורים שפורסמו אי פעם” ◄ מנכ”ל משרד הבריאות; ‏”בהתנהלותו זו (של חיימוביץ), יש משום חשש להפרה חובת המקצועיות והזהירות, שייתכן שהסבה לקופה נזק כספי ניכר, בנוסף יש בה, לכאורה, משום פגיעה בחובת האמון שלו כלפי הארגון, שבו מילא את התפקיד הבכיר ביותר באגף הכספים”.
אומ
אומ”ץ אל שרת הבריאות: לעצור קידום חיימוביץ סמנכ”ל משאבי אנוש של קופ”ח מאוחדת

יו”ר הנהלת תנועת אומ”ץ מר אריה אבנרי, פנה אל שרת הבריאות הגב’ יעל גרמן, בדרישה לעצור קידומו של מר גיל חיימוביץ לתפקיד סמנכ”ל משאבי אנוש בקופת חולים ’מאוחדת’, בעקבות דו”ח מבקר המדינה על קופ”ח “מאוחדת”, הנחשב אחד החמורים שפורסמו אי פעם, נמתחה ביקורת חמורה על רו”ח גיל חיימוביץ, שהיה ראש אגף הכספים בקופה.

נודע, כי בעקבות הדו”ח הועבר רו”ח גיל חיימוביץ בעל ‏תואר שני ניהול מערכות בריאות – M.H.A‏ ב-‏אוניברסיטת בן גוריון בנגב, מתפקידו הבכיר, ומונה להיות מנהל מחוז חיפה בלבד.

על יישום דו”ח המבקר הופקד מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ רוני גמזו. במכתב של גמזו מ-21.12.10, כתב המנכ”ל את הדברים החריפים הבאים על גיל חיימוביץ; “האגף בראשותו של רו”ח חיימוביץ’ ביצע תשלומים בניגוד להסכם חתום, אך נתן יד להצגתו של ההסכם כמתחייב; ביצע באופן שוטף תשלומים לפי סיכומים והסכמים שלא נערכו לפי דיני המכרזים, חלקם בע”פ, רק על בסיס הוראות תשלום של האגפים מזמיני השרות, ללא בקרה של חוקיות ההתקשרות וביצוע השירותים שבעדם בוצע התשלום, הכל בניגוד לכללים הבסיסיים המחייבים כל מערך כספי, ובכלל זה כללי הבקרה והבידוק הכספי המקובלים.

חיימוביץ, שילם ורשם הוצאות בספרים בלי שקיבל לידיו אסמכתאות ראויות בדבר מרכיבי התשלום ופעמים אף בלא שנחתם הסכם עם נותן השירותים.

חלק מהתשלומים ששולמו ללא בקרה מתאימה בוצעו כחלק ממתן טובות הנאה אשר המבקר, מצא בהן בצדק רב פגם ושחיימוביץ עצמו נמנה על מקבליהן, ממצא חמור נוסף נוגע לרישום מטעה של הוצאות שיווק ופרסום ברישומים החשבונאיים, במטרה להציג היקף הוצאות קטן או תואם את המותר בתקנות”.

זאת ועוד, הוסיף פרופ’ גמזו, כי; ‏”בהתנהלותו זו (של רו”ח גיל חיימוביץ), יש משום חשש להפרה חובת המקצועיות והזהירות, אשר ייתכן שהסבה לקופה נזק כספי ניכר, בנוסף יש בה, לכאורה, משום פגיעה בחובת האמון שלו כלפי הארגון, שבו מילא את התפקיד הבכיר ביותר באגף הכספים”.

עולה, כי עם כניסתו לתפקיד של זאב וורמברנד למנכ”ל “מאוחדת”, חלה תפנית לגבי מעמדו של חיימוביץ והוא החל להיות מקודם למעמד גבוה. ל’אומ”ץ’ נודע, כי בימים אלה מינה המנכ”ל וורמברנד את חיימוביץ לאחד התפקידים הבכירים ביותר בקופה; סמנכ”ל משאבי אנוש.

“לאור הממצאים החמורים של דו”ח המבקר, ופירוט המחדלים הניהוליים של חיימוביץ, כפי שבאו לידי ביטוי במכתבו של פרופ’ גמזו, נראה לנו” – כותב יו”ר הנהלת תנועת אומ”ץ מר אריה אבנרי; “כי הקידום “המטאורי” הזה הוא בבחינת לעג לרש ל’דו”ח מבקר המדינה’ ולמשמעות ממצאיו החמורים”.

אומ”ץ, תובעת את התערבותך המיידית במינוי התמוה הזה – לבל ייצא החוטא נשכר, וכדי שיהיה ברור לציבור שאין מקום להעניק פרס וקידום למי שהיה ראוי לגינוי חמור על כישלונותיו. סיכם יו”ר הנהלת תנועת אומ”ץ מר אבנרי את פנייתן הדחופה אל שרת הבריאות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן